![]() |
|
#31
|
||||
|
||||
Oke, ga ik ook maar eens reageren op ne F1, maak dat mee.
Ik zie dat je bij deze vrij ver aan het gaan bent met detailleren. En ik lees dat je de wagen open wilt presenteren. waarom dan niet alles detailleren en aanpassen. Je voorophanging oogt nogal onnatuurlijk in vergelijking met de echte. Het is wel een deel extra werk maar het zou het model zoveel extra geven. En ik kan me niet voorstellen dat het voor jou een probleem zou zijn om dit na te bouwen. Voor de rest chapeau!!! Superbuild tot nu toe.
__________________
|
#32
|
||||
|
||||
Quote:
Wel oppassen als je beide foto's met elkaar gaat vergelijken: de foto van mijn model toont de ophanging linksvoor, terwijl de foto van de echte wagen de ophanging rechts achteraan toont, en daar ben ik nog niet aan begonnen ![]() |
#33
|
||||
|
||||
Ik zag op 1 van de foto`s dat je de velgen langs de wagen had liggen, vandaar. Met de velgen erop valt idd het grootste deel van de ophanging weg. Lijkt me trouwens wel een leuke kit om eens in huis te halen.
__________________
|
#34
|
||||
|
||||
Quote:
Update nu. Alle onderdelen die aan het motorblok bevestigd moeten worden, heb ik losgeknipt van de gietboom, ontdaan van alle bramen, en in de juiste kleuren gespoten. Hiervoor gebruik ik meestal een blok piepschuim waarin alle te drogen onderdelen op tandenstokers geprikt worden. Omdat ik daar nog nooit een foto van getoond heb, zo ziet dat er dus uit: Het motorblok en de versnellingsbak zelf worden eerst gebouwd. Ik volg hierbij de instructies, maar de bougiekabels en brandstofleidingen zitten niet in de kit. Dus heb ik ze eraan toegevoegd. Bij Tamiya 1:20 F1 kits zitten meestal de bougiekabels bijgevoegd, maar die zijn dan zodanig overgedimensioneerd dat ik ze toch moet vervangen door dunnere exemplaren. Dan kan je ze er net zo goed niet bijvoegen natuurlijk. |
#35
|
||||
|
||||
Vervolgens komen alle onderdelen van de ophanging, enkele steunen en natuurlijk de uitlaten aan de beurt die in de juiste volgorde aan het motorblok bevestigd moeten worden. Doe je dit niet, loop je het risico dat sommige onderdelen er niet meer op passen... De 2 grote steunen die de achtervleugel ondersteunen heb ik vervangen door metaaldraad omdat de plastic steunen me toch wat te dik overkwamen.
Last edited by Sennake; 19-02-2013 at 23:29. |
#36
|
||||
|
||||
Eens dat allemaal achter de rug is, kan het 'huwelijk' tussen motor en cockpit voltrokken worden. Bij Ebbro gaat dit gepaard met een ferme metalen schroef zodat er van 'scheiden' nog niet te rap sprake zal zijn ![]() Last edited by Sennake; 19-02-2013 at 23:31. |
#37
|
||||
|
||||
Daarna worden de wielen op hun plaats gemonteerd, net als alle 'accesoires' zoals oliekoelers en -tank, en natuurlijk de nodige koelleidingen.
|
#38
|
||||
|
||||
Nu kan de achtervleugel op de Lotus gemonteerd worden, net als de batterij (die destijds nog meegesleurd werd tijdens de koers).
|
#39
|
||||
|
||||
En omdat het nu toch al ergens begint op te lijken, nog eens 5 foto's vanuit een lager perspectief.
Wordt vervolgd! |
#40
|
||||
|
||||
Hey Guy. Dit ziet er weeral fantastisch uit.
![]() ![]() Groeten, Lesley |
#41
|
||||
|
||||
Ziet er inderdaad super fantastisch uit. Wat een afwerking
![]() |
#42
|
||||
|
||||
Ziet er goed uit!
Even een vraagje over de uitlaatpijpen; hoe heb je die zo mooi blinkend gekregen? Het lijkt wel metaal?
__________________
www.rallyfotos.nl "Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon." |
#43
|
||||
|
||||
Super mooi Guy,
Echt weer een super bolide. ![]() Maar als ie zo een GP start zal ie haast wel zeker de rechtse uitlaat gaan verliezen vrees ik ![]()
__________________
![]() Jim Hall is Chaparral |
#44
|
||||
|
||||
Aha, heel simpel hoor: Gunze Sangyo SM-07 'Super Metallic'. Wel eerst een laagje glanzend zwart spuiten natuurlijk. De inlaatkelken zijn er ook mee gedaan trouwens.
|
#45
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|