De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 02-08-2002, 14:07
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
exit Frentzen

Quote:
Arrows heeft vrijdag bekend gemaakt dat het Engelse team en Heinz-Harald Frentzen tot een akkoord zijn gekomen om een einde te maken aan de samenwerking tussen de twee. Wie de Duitser voor de resterende vijf races van het seizoen zal vervangen is nog niet bekend.

“Omwille van de onzekerheid bij Arrows, vroeg Heinz ons of hij kon vertrekken en wij willen hem daarbij niet in de weg staan”, vertelt teambaas Tom Walkinshaw. “Ik wil hem het allerbeste toewensen en hem bedanken voor het harde werk dat hij bij Arrows verricht heeft.”

Frentzen wil niks kwijt over zijn toekomst en houdt het bij enkele bedankwoordjes. “Ik wil het team bedanken voor de 12 races die ik met hen gereden heb”, zei Frentzen. “Het team heeft zeker potentie, dus ik hoop dat ze de problemen kunnen oplossen en hun doelen kunnen waar maken. Ik wens heel het team het beste voor de toekomst.”

Volgens sommige geruchten zou Frentzen de volgende Grand Prix in Hongarije niet moeten missen. Er wordt namelijk beweerd dat Sauber-rijder Felipe Massa zijn stuurtje zou moeten afstaan aan Frentzen.

Tenslotte is er nog de vraag wie er in Hongarije aan de zijde van Arrows-rijder Enrique Bernoldi zal rijden. De Fransman Sebastien Bourdais testte dit jaar al voor Arrows en zou een goede indruk achter gelaten hebben, maar sommige beweren dat Bourdais liever zijn seizoen in de F3000 wil afmaken.

Wordt ongetwijfeld vervolgd …

bron: f1racing.net

Goede keuze van Frentzen. Ik gok voor hem op een zitje bij Jordan volgend seizoen (dat wordt lachen!)
Old 02-08-2002, 14:16
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Yoong aan de deur bij Minardi ... Frentzen naar Minardi om daar het seizoen af te maken ??

Exit Massa zou ik spijtig vinden. OK hij heeft veel aanpassingsproblemen gehad dit seizoen, maar er zit wel toekomst in ... en dat kunnen we van Yoong niet zeggen.

airco
Old 02-08-2002, 14:30
Stipey Stipey is offline
De Paddock Regular

In Massa zit ook maar enkel meer toekomst in omdat hij met een betere auto mag rijden, in the end zijn dat stuk voor stuk fantasische piloten...ook Yoong
Reply With Quote
Old 02-08-2002, 14:51
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast

Als het zo doorgaat gaat HH Frentzen nog terug gaan naar de karting ...
Old 02-08-2002, 14:54
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Frentzen uit F1 ? Best mogelijk; onlangs verscheen op f1-live.com een artikel dat hij best geinteresseerd was in een rally-carrière.
Hoedanook, ik vind dat Frentzen momenteel aan het 'hoogtepunt' van z'n carrière ligt. Ik bedoel: alles wat hij op de baan laat zien getuigt van grote klasse. Wat hij vorig jaar op een half seizoen Prost deed, en nu in die Arrows presteert, chapeau. Plaats Frentzen maar in het rijtje waar o.a. ook Fisico in zit; op de verkeerde moment op de verkeerde plaats.
Old 02-08-2002, 15:24
Alain's Avatar
Alain Alain is offline
De Paddock Regular

In 97 zat ie nochtans op het juiste moment op de juiste plaats en zijn hoogtepunt ligt m.i. toch in 99.
Dat hij één van de beteren van het veld is hoeft geen uitleg meer denk ik.
Reply With Quote
Old 03-08-2002, 01:14
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

97 was niet echt de juiste plaats; Villeneuve was zowat de nummer 1 in het team. Jacques haalde als rookie in '96 bijna de wereldtitel binnen, dan is het redelijk normaal dat hij het team achter zich kreeg in '97. Maar mogelijk heeft Frentzen daar z'n kans laten liggen :/
Old 05-08-2002, 18:29
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Frentzen trennt sich von Arrows

Formel-1-Pilot Heinz-Harald Frentzen und der Rennstall Arrows-Cosworth haben am Freitagmorgen ihre Zusammenarbeit beendet. In einer Pressemitteilung gab der Mönchengladbacher die Beendigung des bisherigen Vertragsverhältnisses bekannt.

“Aufgrund der bedauerlichen Schwierigkeiten, mit denen Arrows konfrontiert ist, hielt ich es für das Beste, die Zusammenarbeit zu beenden, so dass sich jeder auf seine Zukunft konzentrieren kann“, heißt es in dem Statement wörtlich.

Inzwischen gab der Rennstall den Nachfolger bekannt. Der Spanier Fernando Alonso wird ab sofort den Platz im Cockpit einnehmen. Alonso war zuletzt Testfahrer bei Renault, sein Vertrag läuft vorerst bis zum Saisonende.

Der britische Rennstall kämpft schon seit geraumer Zeit mit erheblichen finanziellen Engpässen. Nach englischen Medienberichten ist Arrows mit rund 100 Millionen Dollar verschuldet und steht kurz vor der Pleite. Beim Grand Prix von Frankreich verzichtete Teamchef Tom Walkinshaw quasi auf eine Rennteilnahme, als er seinen Fahrern Frentzen und Bernoldi den Befehl gab, im Qualifying das Zeitlimit zu überschreiten.

Gerüchte um einen Wechsel Frentzens zu einem anderen Team kursierten bereits in den letzten Tagen. Angeblich streckten Sauber und Jordan ihre Fühler nach dem 35-Jährigen aus. Doch konkrete Angebote für Frentzen gibt es bisher noch nicht.

Der dreimalige Grand-Prix-Sieger ist nach eigener Aussage “nun dabei, meine Zukunft in der Formel 1 abzuklären. Meine Begeisterung und mein Enthusiasmus für die Formel 1 ist nach wie vor unverändert groß.“
bron: kickstart.de

Of dit officieel is, durf ik niet te zeggen, maar het lijkt toch veel kans te hebben dat Alonso in het Arrowsstoeltje plaatsneemt. Dit bericht dateert trouwens van 13u vanmiddag, dus...

Alonso bij Arrows, Saelens bij Minardi ? ...
Old 05-08-2002, 18:50
Pascal Pascal is offline
A4993

Quote:
Originally posted by Finish
Alonso bij Arrows, Saelens bij Minardi ? ...
SAELENS viel tijdens de vrije trainingen voor de 24 Hr Francorchamps, op donderdag, bij ons op post stil (zonder benzine nvdr). Op onze vraag : "En hoe zit het nu met de F1 ?", antwoorde hij doodleuk en in het plat westvlaams : "Ja jong, geen geld, geen leute hé !"

We werden er niet veel wijzer van en het is logisch dat hij tegen ons niet alles gaat vertellen wat hij weet maar het typeert (wat wij allemaal reeds wisten) wat er in zijn situatie het belangrijkste is om te geraken waar hij wil geraken. Op de manier waarop hij het zei, kunnen wij, mijns insziens besluiten dat hij momenteel niet over geld beschikt.

Ik hoop voor hem dat dit snel zal wijzigen.

C U
Reply With Quote
Old 06-08-2002, 18:28
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

één dag later en nog geen bevestiging van Alonso. Die duitse sites roddelen er dus maar op los met hun nieuwsberichten.
Old 06-08-2002, 19:56
Sway Bar's Avatar
Sway Bar Sway Bar is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally posted by Finish
één dag later en nog geen bevestiging van Alonso. Die duitse sites roddelen er dus maar op los met hun nieuwsberichten.
der is overal geroddel
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules