De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Rally
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #121  
Old 10-01-2004, 12:24
Wimanna's Avatar
Wimanna Wimanna is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Oct 2003
Posts: 204
Stand na Etappe 9
1 203 PETERHANSEL / COTTRET MITSUBISHI 28h 16' 20" 00' 00"
2 201 MASUOKA / PICARD MITSUBISHI 29h 20' 20" 1h 04' 00"
3 200 SCHLESSER / LURQUIN SCHLES-FORD 30h 38' 48" 2h 22' 28"
4 212 DE MEVIUS / GUEHENNEC BMW 32h 08' 37" 3h 52' 17"
5 207 ALPHAND / MAGNE BMW 32h 15' 58" 3h 59' 38"
6 211 MAYER / SCHULZ MITSUBISHI 33h 06' 44" 4h 50' 24"
7 224 SABY / STEVENSON VOLKSWAGEN 33h 36' 15" 5h 19' 55"
8 225 MAGNALDI / LEGAL HONDA 34h 46' 58" 6h 30' 38"
9 227 KOLBERG / LOURIVAL MITSUBISHI 35h 02' 55" 6h 46' 35"
10 236 HOUSIEAUX / FAGOT MITSUBISHI 35h 14' 40" 6h 58' 20"
11 208 DE VILLIERS / JORDAAN NISSAN 36h 04' 07" 7h 47' 47"
12 259 AL ATTIYAN / BARTHOLOME MITSUBISHI 36h 18' 02" 8h 01' 42"
13 214 DE LAVERGNE / ANQUETIL NISSAN 36h 24' 17" 8h 07' 57"
14 261 LOOMANS / LAUWERS BOWLER 40h 37' 40" 12h 21' 20"

Loomans werd 19e in de etappe van gisteren
__________________
http://www.tomvanloon.com | BMB Inters MX2
http://www.stevenvandun.com | BMB Nationalen MX1
Reply With Quote
  #122  
Old 10-01-2004, 15:32
Mistery Mistery is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2001
Posts: 1,627
128 ... dat is volgens de officiële lijsten het aantal deelnemers dat er nu nog geklasseerd is... op 1 januari 2004 vertrokken ze nog met 400 deelnemers... wat negen dagen kunnen brengen...
Reply With Quote
  #123  
Old 10-01-2004, 16:04
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
dan zeggen dat de 3 dagen europa ervan nog als makkies kunnen beschreven worden .....
__________________
Reply With Quote
  #124  
Old 10-01-2004, 17:08
Mistery Mistery is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2001
Posts: 1,627
tja ... euh... 't is Dakar hé, geen promoritje hé kerel, ook al lijkt het er soms wel op... niet oordelen alvorens je het zelf meegemaakt hebt... ook al is het niet voor de volle 100%, Dakar is en blijft Dakar : onvoorspelbaar !

Last edited by Mistery; 11-01-2004 at 09:11.
Reply With Quote
  #125  
Old 10-01-2004, 17:16
Superdiesel's Avatar
Superdiesel Superdiesel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 388
Een promoritje mag het nooit zijn. Een Dakar moet gewoon zwaar zijn. Maar ik heb de indruk dat ze dit jaar wel serieus overdrijven.

Als je op pitstop.tv leest dat vandaag om 12u15 nog liefst 176 deelnemers aan de rit van gisteren niet binnen waren in het bivak, dan vind ik dat toch enigszins overdreven zwaar.
Reply With Quote
  #126  
Old 10-01-2004, 17:17
Wimanna's Avatar
Wimanna Wimanna is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Oct 2003
Posts: 204
Ik kan het misverstaan hebben, maar terjust gehoord in Aventure Dakar dat er deelnemers worden opgevist die gisteren te laat aankwamen...omdat het een extreem zware etappe was...
__________________
http://www.tomvanloon.com | BMB Inters MX2
http://www.stevenvandun.com | BMB Nationalen MX1
Reply With Quote
  #127  
Old 10-01-2004, 18:53
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2001
Location: Keerbergen
Posts: 2,963
Misschien is de dakar dan toch net een tikje te zwaar 3 zware ritten waarvan 2 van 700km. Misschien had men die ritten toch iets meer kunnen spreiden. Het is voor de populariteit ook niet echt goed dat dakar zo zwaar is denk ik... veel deelnemers naar huis dat doet ook de intresse van veel mensen direct afnemen. (ik verwijs naar mensen die dakar dan wat volgen omdat vb de Pfaffs daar in deelnemen)
Reply With Quote
  #128  
Old 10-01-2004, 23:54
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Mar 2002
Location: Bonheiden City
Posts: 2,168
wel jpmontoya, ik denk dat je wel eens gelijk hebt
als de mevius nu zou uitvallen en loomans ook, dan geef ik toe dat ik geen tien keer per dag meer op de site zou zitten ...

hij lijkt me iets té zwaar, maar zolang het niet ieder jaar zo zwaar is, is dit ook niet verkeerd. Het mag af en toe eens iets anders zijn, feit is wel, dat ze zo een zware dakar volgens mij niet ieder jaar mogen doen, want dan gaat de populariteit bij de deelnemers verzwakken. Té is té, maar voor dit éne jaar vind ik het wel kunnen. Volgend jaar mag hij evenzwaar zijn, maar dan zoals jpm al meldde, beter gespreide ritten, want die zware driedaagse heeft tot net iets te veel slachtoffers geleid om goed te zijn.

En men mag ook de amateurs niet vergeten, die het moeten kunnen volhouden ondanks de zware ritten, want daar ligt voor mij ook nog wel enige charme in.
__________________

Last edited by Maarten; 10-01-2004 at 23:56.
Reply With Quote
  #129  
Old 11-01-2004, 00:10
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,719
De essentie van elke race en/of rally(raid) is toch nog steeds : om ter eerst over de finish rijden. Dit wordt zo meer iets van "wie laatst overblijft is gewonnen", en dat kan nooit de bedoeling zijn. En met de favorieten die wegvallen haken inderdaad ook de toeschouwers af en dat zullen de spnsors niet graag horen...
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #130  
Old 11-01-2004, 00:13
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
Vraag mij af in hoeverre dit geen bewuste strategie is van de organisatie ....

- de site dakar.com is goed voor het volgen van de toppers ... voor de amateurs die een paar uur later aankomen is hij hopeloos (vaak zelfs geen melding van opgave)
- de fabrieksteams komen geweldig uit zo een Dakar ... ze eindigen mijlenver voor alle amateurs en bewijzen zo de superioriteit van hun merk ....
__________________
Reply With Quote
  #131  
Old 11-01-2004, 00:17
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
Quote:
Originally posted by Sennake
De essentie van elke race en/of rally(raid) is toch nog steeds : om ter eerst over de finish rijden. Dit wordt zo meer iets van "wie laatst overblijft is gewonnen", en dat kan nooit de bedoeling zijn. En met de favorieten die wegvallen haken inderdaad ook de toeschouwers af en dat zullen de spnsors niet graag horen...
hoeveel favorieten zijn we al kwijt ....

BMW ==> niemand
Volkswagen ==> niemand (Jutta gered door het beroep)
Mitsu ==> Biasson door crash (niet noodzakelijk het gevolg van de zware Dakar)
Nissan ==> niemand denk ik

Bij de motoren ook nog niet al teveel denk ik

Dat er een hele hoop amateurs afvallen .... Spijtig ... maar voor de organisatie/sponsors is dit geen gemis
__________________
Reply With Quote
  #132  
Old 11-01-2004, 00:19
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,719
Hmmm... als je 't zo bekijkt heb je gelijk... Maar ik dacht eerder aan de belgische favorieten eigenlijk, en dan weet ik niet of Toyota/Rodania/Telenet je mening deelt hoor...
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 11-01-2004 at 00:33.
Reply With Quote
  #133  
Old 11-01-2004, 01:38
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
Quote:
Originally posted by Sennake
Hmmm... als je 't zo bekijkt heb je gelijk... Maar ik dacht eerder aan de belgische favorieten eigenlijk, en dan weet ik niet of Toyota/Rodania/Telenet je mening deelt hoor...
Mja ok ... Op vlak van Belgische favoriet heb je gelijk ..... toch wel 2 bedenkingen
* Vorig jaar was de Dakar niet zo extreem zwaar als dit jaar ... en toen lagen ze er ook vrij snel uit.
* De grote problemen van de RAV4 begonnen al bij de eerste (nog relatief makkelijke) rit in Afrika .... Van daaruit zijn ze in een spiraal gekomen (laat aankomen, weinig slapen) waar ze nooit zijn uitgekomen.
Grote probleem voor Koen Wauters ligt erin dat de wagen gewoon nooit degelijk getest is (zie discussie een blz of 2 terug in deze thread)
__________________
Reply With Quote
  #134  
Old 11-01-2004, 03:17
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Knokke-Heist
Posts: 3,806
Jutta is volgens mij wel gediskwalificeerd hoor...
__________________
WRC-prono 2009 kampioen
Reply With Quote
  #135  
Old 11-01-2004, 04:55
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Feb 2003
Location: ZOLDER
Posts: 2,637
De Dakar : een geweldig avontuur ja maar zeker geen top sport evenement.
Deze Rally raid profiteert enkel van het feit dat er niets anders gebeurt in de autosport op dit moment. Als deze rally in de zomer zou worden verreden dan kraaide er geen haan naar. Nu staat het naar mijn mening een beetje overdreven in het middelpunt van de belangstelling. En dan die Belgen die met zo'n grote ambities vertrekken ???
Moet schitterend zijn om aan deel te nemen maar laat ons het sportieve aan deze raid toch maar wat relativeren.
Ik ben geen tegenstander maar ben steeds blij als het achter de rug is en we aan het echte autosport seizoen kunnen beginnen.
__________________
http://www.skylimitevents.com
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 01:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.