De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Algemeen en vraagbaak
Home
Home Register FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Rate Thread
  #1  
Old 09-03-2004, 22:48
vinnie's Avatar
vinnie vinnie is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2003
Location: Waardamme (Oostkamp)
Posts: 391
Nieuws van HELLER

Hallo allemaal;
Ik heb namelijk de nieuwe modellen van HELLER gezien voor 2004.De nieuwe subaru staat al op mijn verlanglijstje.Ziehier de sites.

Xsara
www.hot.ee/ales/heller_cat/03Cit.jpg

206
www.hot.ee/ales/heller_cat/03pug.jpg


Scooby
www.hot.ee/ales/heller_cat/03Sub.jpg

Alvast veel kijkplezier en maar hopen dat ze vlug op de markt komen .
Reply With Quote
  #2  
Old 09-03-2004, 23:04
Steven's Avatar
Steven Steven is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 192
wij hebben ze al binnen in domino hoor. alleen de subaru nog niet

voor prijs, zend een mailtje naar info@dominomodel.be want de site is nog niet upgedate en hier mag ik geen prijzen zetten.

mvg
steven
Reply With Quote
  #3  
Old 10-03-2004, 00:43
Dragonfly's Avatar
Dragonfly Dragonfly is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2003
Location: Wilrijk
Posts: 707
Eindelijk een merk dat een aantal nieuwe wrc uitbrengt . Ze zullen dan waarschijnlijk niet van superkwaliteit zijn maarja. de prijs is er meestal ook naar.Alleen spijtig dat ze de Focus niet uibrengen ):
Reply With Quote
  #4  
Old 10-03-2004, 10:08
Steven's Avatar
Steven Steven is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 192
de kwaliteit is idd terug slecht, maar als je xsara wrc wil maken dan kan je het maar bij heller. en de prijs is natuurlijk laag maar wat wil je voor een maquette met 20 stukjes op zin maximum.
Reply With Quote
  #5  
Old 10-03-2004, 12:10
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
hangt er natuurlijk van af wat jullie als slecht beschouwen. 'k zou het eerder primitief noemen. Immers zo'n jaar of 10, 15 geleden was dat een normale zaak hoor, en zelfs in het vliegtuigwereldje komt dit niveau van kit nog vaak voor. Bovendien zijn we allemaal stikverwend door Tamiya, dat wanneer er eens een iets goedkopere kit op de markt komt iedereen gaat klagen. Wel ik niet, ik heb de eerste Xsara van Heller in huis gehaald, de Renaissance update-set erbij gedaan en me vooral geen vragen gesteld.

Tuurlijk zal ik nogal wat aanpassingen moeten doen om hem iets of wat deftig te krijgen, maar vroeger was het niet anders en bovendien kom je dan jezelf wel eens tegen tijdens dit soort van 'betere' modelbouw werk.

Last edited by Guido; 10-03-2004 at 12:12.
Reply With Quote
  #6  
Old 10-03-2004, 13:47
vanni vanni is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2003
Location: Ieper
Posts: 705
Heb je pics vd Xsara, Huudo??
Reply With Quote
  #7  
Old 10-03-2004, 15:55
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
ben er nog niet aan begonnen hoor vannie, maar 'k zal eens foto's nemen van de inhoud + de update set.
Reply With Quote
  #8  
Old 10-03-2004, 23:22
Desmodromic2001 Desmodromic2001 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Dec 2003
Location: Brugge
Posts: 126
Het jammere aan zo'n goedkope modellen is dat wanneer een beginner dit als eerste doosje bouwt, hij zich wellicht bedrogen voelt omdat veel niet past. De kans dat hij dan een tweede model probeert te maken zal quasi nihil zijn. Onze jonge bouwer zal zich bedrogen voelen. En je weet wat er gebeurt met onze hobby als er geen jong bloed meer is die interesse toont...

Heb de kit ook, maar éénmaal de doos geopend, en gezien wat er in zat, stond ik niet echt te popelen om eraan te beginnen.
Reply With Quote
  #9  
Old 11-03-2004, 10:27
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Toch denk ik dat het vooral om verwachtingspatronen gaat hoor. Diegene met iets meer ervaring zullen wellicht meer verwachten dan een beginner hoor. Die weet immers niet wat te verwachten en de meeste modellen door jonge gasten (lees beginners) gebouwd zullen er nooit zo pico bello uitzien als een model dat door een meer ervaren compaan gemaakt werd.

Of dit een probleem is voor de doorstroming weet ik niet, ben er zeker niet van overtuigd.

En zeg nu zelf, als eerste model, dat op termijn toch gedoemd is om in de vuilbak te eindigen - wanneer de modellekes beter worden - hoeveel geld wil je daaraan spenderen dan? 15 tot 20 euro of 35 to 40? Tel daar nog de verfjes bij enz. enfin, als jonge gast is de keuze snel gemaakt denk ik.

En voor wat de doorstroming betreft, 't is vooral aan ons, de ervaren 'plekkers', die er voor moeten zorgen dat we de jongens die zich kenbaar maken, moeten helpen, begeleiden en wegwijs maken in deze boeiende hobby.
Reply With Quote
  #10  
Old 11-03-2004, 19:06
vinnie's Avatar
vinnie vinnie is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2003
Location: Waardamme (Oostkamp)
Posts: 391
Ben het volledig met jouw eens Huudo iedereen moet toch ergens mee beginnen vandaar deze ietwat goedkopere modellen van HELLER die al bij al toch nogal meevallen prijs/kwaliteit é.
Reply With Quote
  #11  
Old 11-03-2004, 20:32
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,718
Ik kan deels akkoord gaan, maar wat ik niet begrijp is het volgende : dat een eenvoudige kit goedkoper is dan een gedetailleerde is 200% normaal, maar wat er bij mij niet inkan is dat een firma als heller er maar niet in slaagt om die eenvoudige onderdelen op zijn minst te doen PASSEN.

Dat er maar 20 onderdelen in een kit zitten tot daar aan toe, maar als er geen enkel onderdeel past geef je als beginneling rap de pijp aan Maarten hoor. En dat het echt wel kan bewijst Revell enigermate, daar zijn de kits ook zeer eenvoudig maar ze passen tenminste (cfr de AMG DTM Benz van Huudo).
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #12  
Old 11-03-2004, 22:28
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally posted by Sennake
..., maar als er geen enkel onderdeel past geef je als beginneling rap de pijp aan Maarten hoor....
Dat weet ik nog zo zeker niet. Mijn eerste Airfix', Matchbox', en Hellers pasten anders ook niet en uwe Skyhawk nog veel minder. En we zijn er toch ook nog altijd bij.

Als een beginner, écht modelbouw talent heeft, zal een slecht passende Heller kit hem er niet van weerhouden om door te groeien hoor.

En op de vraag hoe het mogelijk is waarom in de 21ste eeuw nog steeds slecht passende kits verkocht worden? eh bain, ce sont des Français peut-être? In ieder geval denk ik dat het wel secuurder kan, maar dat er dan meer geïnvesteerd dient te worden in de mallen, en dus wordt alles duurder. Heller heeft - ondanks alles - een markt, ze brengen immers meer kits uit dan Tamiya, dus moeten ze wel goed verkopen. En als die markt nu het "entry-level" segment is (getuige ook hun paketten die ze verkopen met verfjes, penseel en lijm) dan vind ik dat een goede zaak. De studenten zullen er alleen maar blij mee zijn - allez, denk ik he
Reply With Quote
  #13  
Old 22-03-2004, 18:34
Dragonfly's Avatar
Dragonfly Dragonfly is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2003
Location: Wilrijk
Posts: 707
Wist niet waar ik dit moest zette dus plak het hier mor ff bij.
Heb net nieuws gekregen van revell. Tegen +- oktober komt de peugot 307wrc, subaru wrc2004, xsara 2004 uit. al zeker op 1/32 maar kans op 1/24.
natuurlijk ook tegen democratosche prijzen.
__________________
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 17:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.