![]() |
|
|
||||
|
||||
deze topic maar eens effe van onder het stof gehaald. Ik wist anders niet waar ik deze link moet posten maar Capri-Schorsch gaat er weer aan beginnen. Dit word weer een heel interessante build.
http://www.automotiveforums.com/vbul....php?t=1069853
|
||||
|
||||
Quote:
Langzaamaan zal ook deze wel afgeraken zeker. ![]() Wat die link betreft, die is ook goe zot zunne. Maar in ieder geval iets om te volgen. ![]()
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. Last edited by Nismo; 04-09-2011 at 22:32. |
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Ook deze werd vanonder het stof gehaald.
Eerst werd er werk gemaakt aan de spoilersteunen, deze zagen er niet uit. De linkse werd al bewerkt met een papje van secondenlijm en bloem; Na het schuren werd er een laagje putty overgesmeerd; Omdat de spoilersteunen te veel speling hebben, werd de opening links opgevuld met een stukje plasticard of styrene. Rechterkant was in het verleden al opgevuld.
|
||||
|
||||
Nu de gaten van de spoilersteunen zijn opgevuld, kon de spoiler in elkaar gelijmd worden, zonder het risico dat hij scheef kwam te staan.
Van bovenaf is te zien dat hij mooi evenwijdig staat. Aan de bestuurderszijde moest er ook nog iets aangepast worden. Het shuine stukje begon te hoog, ik was daar niet content van, dus werd er een nieuw stukje styrene aangebracht. Nu begon het schuine stukje wel op de goede hoogte, nml ter hoogte van de bovenste knik in de deur.
|
||||
|
||||
Deze morgen heb ik de spoiler eens met wat witte primer bespoten, om te kijken waar hij nog moet bijgewerkt worden.
Zo te zien staat er mij nog wat plamuurwerk te wachten. Nog eentje van de spoiler, als contole om te kijken of ie recht is. De carrosserie heb ik dan ook deels glad geschuurd en voorzien van een laag witte primer. Vooral de midden en de linkerzijde. Rechts nog niet, wegens nog niet klaar. Ik moet eerlijk toegeven dat ik erger had verwacht, dus dat is een meevaller. Een scheurtje werd ontdekt boven het linker achterwiel.
|
||||
|
||||
Hier nog enkele foto's waarop de zogenaamde pijnpunten te zien zijn die moeten aangepakt worden. De foto's spreken voor zich.
Voila, dat was het voor deze update, tot de volgende. ![]()
|
||||
|
||||
Ook hier even aan verder gedaan. Ik heb al 2 pijnpunten aangepakt:
De barst in de carrosserie boven het achterwiel werd gelijmd en geschuurd. Na een dun laagje primer is er niks meer van te zien. Voor; Na; Ook het moeilijke hoekje ter hoogte van de voorste raamstijl werd aangepakt. voorzichtig met fijn schuurpapier en water werd alles nog gladder geschuurd en het aanbrengen van een dun laagjes primer laat volgend resultaat zien; Voor; Na; Dat ziet er al stukken beter uit. ![]()
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. Last edited by Nismo; 17-01-2012 at 01:23. |
|
||||
|
||||
Vandaag tijd en goesting om te modelbouwen, dus de keuze was natuurlijk welke eerst.
Wel het werd de Capri. Op de beurs van Moveleo heb ik er nog even aan gewerkt, daar werden nog een aantal koelribben uitgekrast. Maar ik twijfelde aan 1 gat waarin de koplampen moeten komen. Dat gat was maar juist groot genoeg maar vooral niet diep genoeg t.o.v. de andere kant. Mijn zelfgemaakte koplamp(en) lag aan 1 kant dieper. Dan maar het gat terug uitboren, een beetje groter vijlen, achterkant toemaken en een beetje terug opvullen. Quote:
Tijdens die werken aan de koplamp, ontdekte ik dit; ![]() ![]() Een ramp, de body bleek verder te zijn gescheurd daar waar ik ze eerst nog had kunnen herstellen. Foxwild werd ik, en de mooiste woorden der nederlandse en engelse taal, die echter niet voor publicatie geschikt zijn, vlogen door de kamer. Ei zo na lag ie in de vuilbak, tot ik mezelf eraan herinnerde hoeveel werk ik al in dit project had gestoken. Dus werd operatie herstellen opgestart. De binnenkant werd verstevigd met wat plasticard en secondenlijm. Dan werd aan de buitenkant de overtollige lijm weggeschuurd zodat ik binnenkort wat plamuurwerken kan opstarten. Hoe en waarom die barst er is gekomen, ik weet het niet. In ieder geval is de body niet geplooid geweest en gevallen ook niet. We zien wel hoe het verder afloopt.
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. Last edited by Nismo; 04-06-2012 at 00:41. |
|
|||
|
|||
Ik blijf dit een pracht van een project vinden. Ik blijf het dan ook met de meeste aandacht volgen.
Knap van je dat je niet opgeeft en de "carosserie" bij de hoorns vat. Er zit inderdaad al veel werk in en het zou jammer zijn om dit nu richting de kliko te doen verhuizen. Mark |
|
||||
|
||||
Chapeau makker. Ik had de carrosserie allang in de vuilbak gegooigd en opzoek gegaan naar een nieuwe body, maar omdat zeer zeldzaam zijn, moet je wel verder doen. Ik weet misschien een oplossing. Omdat de carrosserie zo fragiel is, zou ik deze laten afgieten in resin. Gewoon make. Dat alles strak staat en afgieten in resin. Moet je misschien eens vragen aan Starmodel of hij dit kan.
Groeten, Lesley |
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Vorige week werd er putty aangebracht op een aantal plaatsen waar nog wat putjes en dergelmijke te zien waren, alsook op de barst boven het achterwiel.
Vandaag heb ik een poging gedaan om alles glad te schuren, en ik moet zeggen, het is een meevaller. Hier en daar moet er nog wat extra aandacht besteed worden, maar de hoofdzaak was om de barst boven het achterwiel te laten verdwijnen. En dat is ze. Nu, na het schuren heb ik de linkerzijde terug met wit geprimerd om te zien waar ik eventueel nog extra werk heb. linksvoor: linksachter: achterkant: Vooraan op de motorkap blijft er een probleem, het barstje blijft zichtbaar. Hier heb ik met een tandenstoker in de nog natte primer zitten frunikken. Ach, we zijn weer op goede weg, tot de volgende update. ![]()
|
||||
|
||||
Deze keer heb ik de achterspoiler onder handen genomen. Na de steunen te hebben ingesmeerd met de nodige putty, werd de hele handel geschuurd en geprimerd.
De beide steunen hebben nog een laagje putty nodig, ik denk dat ik te veel geschuurd. Ofwel spuit ik er een laagje filler overheen, we zien wel. De bovenkant is perfect. De onderkant daarentegen kan nog wat putty gebruiken, vooral op de plaatsen waar de steunen aan de spoiler werden gelijmd.(oranje pijlen) Allé, langzaam maar zeker (maar zeker langzaam) vordert deze build.
|
||||
|
||||
Quote:
Hoe kon hij dat toen al weten ??? ![]() Maar soit, ik heb blijkbaar niet alleen plezier aan het bouwen van een kitje van 25 euro. ![]() Nu goed, hier volgt een kleine update, eentje die gestart is in Jabbeke. Daar voelde zich iemand geroepen om de aangebrachte plamuur op de spoiler en motorkap glad te schuren.
|
|