De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 31-07-2011, 12:33
senna's kingdom's Avatar
senna's kingdom senna's kingdom is offline
De Paddock Regular

Ook een fout van Vitaphone.
Ze gebruikten nr 1 op het bord ipv nr 2.
Is inderdaad een belachelijke straf.
Reply With Quote
Old 31-07-2011, 12:47
RKG RKG is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by HaCo View Post
Voor een bondig verloop van de wedstrijd: http://twitter.com/#!/24HoursofSpa
Via die weg kon ik ook deze mooie affiche (hoge resolutie) terugvinden:
http://a2.twimg.com//profile_backgro...1-xl_35E76.jpg

Ik ben gisteren geweest tot 22Hr. Inderdaad 15EUR voor de parking aan de uitgang richting Stavelot is belachelijk duur. Dus, toch maar de afstand gestapt, voordeel dat er quasi geen kat te zien was aan de ingang zodat je rond 14Hr30 heel vlot binnen kon (niet aangeschoven ).

Ik heb aan de ingang van La Source meer dan een uur moeten aanschuiven(samen met nog 100en anderen) omdat ze het nodig vonden van maar 1 persoon de ticketverkoop te laten doen.
Old 31-07-2011, 13:29
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Achterlijke straf van de wedstrijdleiding. Geef ze dan 1 ronde straf ofzo. Zullen de sponsors vrolijk van worden. In het GT1 mag je iemand van de baan beuken en krijg je niet meer dan een grid penalty. Echt voordeel hebben ze niet gehad van het niet juist volgen van de reglementen.
Echt een regelrechte schande. Zou jammer zijn dat deze piloten en hun sponsors hierdoor de 24u van Francorchamps links zou laten liggen. De organistoren treffen hier geen schuld, enkel die pipo.

Ook schandalig zijn de Audi rijders die niet van hun flash knopje kunnen afblijven. Ok ze zijn sneller maar dan is het aan hun om er voorbij te gaan. Echt een bende cowboys die mannen.

Stond ook bij het uitkomen van de Source toen de Mclaren daar de muur in knalde. Was echt een harde klapper. Ik dacht even het ergste toen de marshalls daar de dekens bovenhaalden. Gelukkig valt het blijkbaar mee?

Voor de rest een schitterende editie gezien...
Reply With Quote
Old 31-07-2011, 13:30
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by RKG View Post
Ik heb aan de ingang van La Source meer dan een uur moeten aanschuiven(samen met nog 100en anderen) omdat ze het nodig vonden van maar 1 persoon de ticketverkoop te laten doen.
Afrit 11 nemen en via Combes binnen. Geen files, parking genoeg,....
Reply With Quote
Old 31-07-2011, 13:43
RKG RKG is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Scapa View Post
Afrit 11 nemen en via Combes binnen. Geen files, parking genoeg,....
Ja, daar ga ik normaal altijd binnen, maar was donderdag al aan die kant geweest, dus wou nu de andere kant wat doen , maar vorig jaar was het daar niet zo druk toen ik aan de source binnenging en waren er ook meer "kottekes" open.
Old 31-07-2011, 17:15
Pegasus's Avatar
Pegasus Pegasus is offline
De Paddock Regular

Er was veel drukte aan de in- en uitgangen omdat de barcodes bij het binnen- en buitengaan gescand werden. Bijzonder gezellig als er langs de hoofdingang aan de grote parking honderd man staat aan te schuiven en door één poortje moet...
Reply With Quote
Old 31-07-2011, 19:49
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Raar nieuws, von Thurn und Taxis is vannacht gearrestreerd op het circuit. Hoe en waarom? Dat gaan we vanzelf horen in de komende uren.

Had ie zijn kaartje niet betaald?
Stond na zijn opgave al met een biertje in zijn handen...
Reply With Quote
Old 31-07-2011, 19:52
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular

Blijkbaar meer dan 60.000 mensen aanwezig dit weekend... Wat wordt dat volgend jaar als het misschien nog eens beschaafd weer wordt?

En als er mensen gaan klagen (zoals gewoonlijk) over de betrouwbaarheid van GT3's, tel dan maar eens hoeveel auto's er zijn uit- of teruggevallen door contact of een crash... Ik denk maar aan de McLaren, de 99 Audi, de Prospeed Porsches, de BMW van Faster, de Porsche van Autorlando, de Mercedes KRK. Ook de problemen bij Audi zijn te wijten aan het contact met de Black Falcon Mercedes (Ortelli) en die Porsche (Piccini)...

Last edited by Grig-O; 31-07-2011 at 20:19.
Reply With Quote
Old 01-08-2011, 10:02
vortex's Avatar
vortex vortex is offline
De Paddock Rookie

Schitterend weekend gehad!! Wij stonden aan de berg van Stavelot. Op de donderdag was de poort inderdaad gesloten.
Maar het zijn de marshalls van post 20 die dat steeds doen, en die het ook nog eens bestaan alles en iedereen die naar binnen wil een grote muil te geven.
Wij hebben ons dan maar beklaagd bij de verantwoordelijken van het circuit (die wisten van niets, en waren onaangenaam verrast); binnen no-time was de poort voor het hele weekend geopend!! Volgende keer pakken we dus gewoon de hand-betonschaar..

Overigens: op post 19 stonden niet minder dan 16 marshalls, waarvan 80% bij calamiteiten werkelijk geen flauw benul heeft wat te doen....maar wel de hele familie en alle vrinden langs de vangrail meenemen naar de post...inclusief honden!! Dat dit kan bestaan......
Reply With Quote
Old 01-08-2011, 12:05
mrc mrc is offline
De Paddock Rookie

24 uur Francorchamps,gemengde gevoelens.Ik ben er al verschillende keren geweest maar voor de echte racefans met een gewoon entry ticket maken ze het toch moelijk om van punt A naar punt B te lopen.Bijvoorbeeld als je aan de kant van de oude tribunes naar de nieuwe tribune wilt gaan moet je een hele omweg maken omdat je niet door de paddocks kan.En die nieuwe tribunes liggen maar aan de overkant.Overal controle's op polsbandjes(er waren er volgens mij 7 verschillende kleuren)Ook zeer lang in de file gestaan komende richting Verviers.Vanaf het sein Francorchamps 1500 m tot aan de afrit 1 uur filerijden.Dan stapvoets circuit,Mijn auto neergezet langs de kant op 2 km afstand van het circuit,en ik was niet de enige.Op het circuit prijzen belachelijk duur(friet met saus en snack ben je 7 euro kwijt)Aan de camping inkom bij combes stond een kermis frituur waar je voor hetzelfde nog geen 5 euro betaalde )
Reply With Quote
Old 01-08-2011, 17:57
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by mrc View Post
24 uur Francorchamps,gemengde gevoelens.Ik ben er al verschillende keren geweest maar voor de echte racefans met een gewoon entry ticket maken ze het toch moelijk om van punt A naar punt B te lopen.Bijvoorbeeld als je aan de kant van de oude tribunes naar de nieuwe tribune wilt gaan moet je een hele omweg maken omdat je niet door de paddocks kan.En die nieuwe tribunes liggen maar aan de overkant.Overal controle's op polsbandjes(er waren er volgens mij 7 verschillende kleuren)Ook zeer lang in de file gestaan komende richting Verviers.Vanaf het sein Francorchamps 1500 m tot aan de afrit 1 uur filerijden.Dan stapvoets circuit,Mijn auto neergezet langs de kant op 2 km afstand van het circuit,en ik was niet de enige.Op het circuit prijzen belachelijk duur(friet met saus en snack ben je 7 euro kwijt)Aan de camping inkom bij combes stond een kermis frituur waar je voor hetzelfde nog geen 5 euro betaalde )
Als je van de Edurance-tribune naar de F1-tribune wilt, ga je gewoon via La Source, da's nog korter dan via de paddock... En file wilt zeggen dat er veel volk was, wil je een 24u zonder volk ofzo? Kom dan om 9u zoals ik, lekker rustig. En ja die prijzen, daarover delen we dezelfde mening!

En blijkbaar zijn er maar twee mensen op deze planeet die voor de 65-minuten-regel zijn, Stéphane Ratel en ik.
Reply With Quote
Old 01-08-2011, 19:34
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by vortex View Post
Schitterend weekend gehad!! Wij stonden aan de berg van Stavelot. Op de donderdag was de poort inderdaad gesloten.
Maar het zijn de marshalls van post 20 die dat steeds doen, en die het ook nog eens bestaan alles en iedereen die naar binnen wil een grote muil te geven.
Wij hebben ons dan maar beklaagd bij de verantwoordelijken van het circuit (die wisten van niets, en waren onaangenaam verrast); binnen no-time was de poort voor het hele weekend geopend!! Volgende keer pakken we dus gewoon de hand-betonschaar..

Overigens: op post 19 stonden niet minder dan 16 marshalls, waarvan 80% bij calamiteiten werkelijk geen flauw benul heeft wat te doen....maar wel de hele familie en alle vrinden langs de vangrail meenemen naar de post...inclusief honden!! Dat dit kan bestaan......
Klacht indienen via www.belgianmarshals.be !,daar zijn contact formulieren voor
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 02-08-2011, 11:36
CarRerA's Avatar
CarRerA CarRerA is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Pegasus View Post
Er was veel drukte aan de in- en uitgangen omdat de barcodes bij het binnen- en buitengaan gescand werden. Bijzonder gezellig als er langs de hoofdingang aan de grote parking honderd man staat aan te schuiven en door één poortje moet...
Nog gezelliger dat er maar 3 man aan de kassa zat voor zo een massa volk,... Het inscannen ging zeer vlot bij ons, niet moeten aanschuiven daar. In totaal hebben wij er wel ongeveer een 3 kwartier staan aanschuiven, was zaterdag rond 9u00.

Vraagske: weet er iemand wat voor motor er in de Delahey Corvette lag.
Dacht toch dat een V8 iets anders klinkt?
Twas eigelijk een zoemend geluid dat hij maakte?

Last edited by CarRerA; 03-08-2011 at 08:16. Reason: typo
Reply With Quote
Old 02-08-2011, 12:51
crosserke crosserke is offline
De Paddock Rookie

Inderdaad heel veel volk in Francorchamps.Als je vroeg genoeg binnenging had je geen last van wachtrijen.S'avonds had ik wel chaos toen ik even naar mijn wagen wilde gaan.Binnen en buitengaan door hetzelfde kleine poortje was niet ideaal.De race zelf vond ik fantastisch,van in het begin op het scherp van de snee.Ik vond het wel raar dat krk de tijden niet kon benaderen van de belcarwedstrijd.Ze hadden in deze gelijke omstandigheden toch een goede afstelling.De Audi's van wrt liggen ook lager dan de andere gt'3s.Op verschillende plaatsen op het parcours was er een vonkenregen.Wel knap in de donker.Spijtig voor prospeed uitgeschakeld door een eigen piloot,dom,dom.Nog iemand nieuws over de aangehouden reiter piloot.Ik heb die op 3 dagen een 5tal keer tegengekomen en inderdaad 5x met een biertje in de hand:-)Daar iets mee te maken mss?:-)Volgend jaar ben ik terug op post,hopelijk met beter weer dan.
Reply With Quote
Old 02-08-2011, 13:14
JCE.72 JCE.72 is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Scapa View Post
Ook schandalig zijn de Audi rijders die niet van hun flash knopje kunnen afblijven. Ok ze zijn sneller maar dan is het aan hun om er voorbij te gaan. Echt een bende cowboys die mannen.
Ik zie niet in wat er daar schandalig aan is? Misschien eens vragen hoe de Audi rijders die werden aangetikt door onoplettende piloten erover denken...

Heb het veel andere wagens ook meermaals zien doen hoor, zie het eerder als een teken om duidelijk te maken dat er een snellere wagen aankomt; want in je achteruitkijkspiegel kan je mijns inziens moeilijk uitmaken hoe snel het achteropkomend verkeer aankomt.

Er zijn andere zaken gebeurd die mij meer aan cowboytoestanden doen denken, zoals bvb. de Lambo die tegen een totaal onaangepaste snelheid de pits wil inrijden, daarbij op een haartje na enkele marshalls mist (ééntje had nog de reactie van neer te duiken onder de vangrail) om tenslotte op zijn zij te eindigen.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules