![]() |
|
|
View Poll Results: Mogen de Michelin teams ZONDER penalty nieuwe banden gebruiken tijdens de race | |||
JA ... De competitievervalsing is ondergeschikt aan het veiligheidsargument |
![]() ![]() ![]() ![]() |
19 | 38.00% |
NEE ... Reglement niet naleven is de gevolgen dragen |
![]() ![]() ![]() ![]() |
31 | 62.00% |
Voters: 50. You may not vote on this poll |
![]() |
|
Thread Tools | Rate Thread |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|||
|
|||
FIA is dood, lang leve de F1!
|
||||
|
||||
Het enige dat ik wil en kan zeggen is dat ik zwaar ontgoocheld ben in de FIA. Kvraag mij af welk een toneel we over 2 weken in Frankrijk te zien zullen krijgen.
|
|
||||
|
||||
amai
tegen het dat ik alles gelezen had was de race voorbij ![]() ik begrijp de fans en ik begrijp ferrari, F1 is al lang geen gewone sport meer, de belangen zijn net iets te groot om het gewoon voor de sport te doen, maar soit daarmee is dit natuurlijk nog altijd geen goede zaak! Stom van Michelin uiteraard!
|
||||
|
||||
Minardi Press release
Paul Stoddart, Team Principal, Minardi Cosworth: "First of all, our sincere apologies go out to the race fans, both here at Indianapolis and indeed, around the world, for the farce that took place at Indianapolis this afternoon. This really was a time when Formula One needed to put sport above politics, but sadly, this did not occur. Earlier on today, nine of the 10 competing teams had agreed that, in the interests of safety, a temporary chicane needed to be placed before the final turn, and that unless that took place, the nine teams would not compete. "This idea was rejected by FIA President, Max Mosley, and in no uncertain terms, the teams were told that, should this occur, there would be no race. This, in my opinion, is clearly not in the interests of the sport, the American public, or Formula One fans around the world. "I have complete sympathy with the Michelin teams, and can take neither satisfaction from, nor interest in, this afternoon's race, if you can call it that. For the avoidance of doubt, Minardi only participated when it became clear that Jordan had changed its decision to compete from this morning. "I sincerely hope that valuable lessons are taken away from here today before we destroy the sport we love with politics. A solution, which would have allowed the United States Grand Prix to have proceeded unaffected today existed, but was resisted by the FIA and not supported by Ferrari, who claimed it was not their problem."
|
||||
|
||||
good gezegd Paul Stoddart!
|
||||
|
||||
Mensen, FIA dit, FIA dat..ga eens kijken naar de oorzaak van dit hele gebeuren.
Michelin. Te weinig types mee naar US genomen, problemen zoeken. Daar stopt het. De FIA is in zijn recht, Ferrari is in zijn recht en de andere teams ook. Michelin niet. Dit krijgt een zware staart. |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]()
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
|||
|
|||
volgens de comentator op rtbf ligt de oorzaak bij het feit dat michelin problemen heeft met de simulatie van de banking tijdens de ontwikkeling van de banden, bij deze zijn ze uitgenodigd op "warneton speedway" voordeel de wagens hebben maar 1 versnelling nodig.....lol
|
|
||||
|
||||
onheilspellende woorden van Ecclestone
Quote:
de toekomst van Michelin in Formule één komt in het gedrang ?
|
||||
|
||||
Waar zitten nu eigenlijk die "voorvechters" van de veiligheid die hier niet weg te branden waren toen de klapband van Raikkonen hét nieuws van de dag was? Ik heb er nog geen één iets weten posten...
Enkele weken geleden kon zoiets absoluut niet, en nu is ineens Michelin de grote schuldige omdat ze de teams afraadden om met die banden te rijden? |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
ik vond die 3 voorstellen van de FIA bovendien énorm amateuristisch:
1. Trager rijden in de bewuste bocht: Dan is de race al op voorhand verloren voor de Michelinteams, bovendien worden zo gevaarlijke situaties gecreëerd. 2. De compound van Barcelona gebruiken, met achteraf een straf: Hoe reageren die banden op dit circuit ? Misschien wel even erg. Bovendien wederom een enorm verlies per ronde. 3. De band wisselen als kan aangetoond worden dat deze niet lang meer zal meegaan: toon het maar eens aan. En bovendien biedt zo'n pitstop tijdverlies. Wat er ook zou gebeuren, de Michelinteams hadden enkel gestreden om P7 en P8... Waarom ze niet creatiever kunnen zijn en een zoals hierboven opgelegde straf bedenken: Alle Michelin teams banden laten wisselen naar de 'herstelde en overgelogen' compound bij de pitstops. Op die manier had er nauwelijks tijdverlies geweest, want de pitstops vinden hoedanook zowiezo plaats, en de teams konden enkel nadeel ondervinden in het leren kennen van de banden; wat toch een niet té groot verlies had opgeleverd; op z'n minst een podiumplaats binnen het bereik, én een relatief spannende race. Michelin is idd de grote schuldige, maar de FIA gaat hier zeker niet vrijuit. Creatieve oplossingen kent men daar niet.
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|