De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rating: Thread Rating: 2 votes, 5.00 average.
Old 16-09-2007, 16:21
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Aiaiai, wat een ramp

Maar om uit te vissen wat er nu eigenlijk fout gegaan is, ware het niet slecht dat je de exacte omstandigheden eens zou kunnen omschrijven. Ik weet dat je kas zeker lang genoeg gedroogd heeft en met sol bewerkt is, dus dat kunnen we al uitsluiten. De bus vernis dan: was dat een splinternieuwe? Was ze verwarmd? Is het ongeval gebeurd bij het zetten van een mistlaag? Verschenen de blaasjes onder de decals of in de vernislaag? Misschien zijn er nog andere elementen die vermeld moeten worden?

Maar eerst (ik weet hoe ik zelf zou zijn) neem je maar eens gerust de tijd om te bekomen van deze tegenslag. Je hoofd zal nu zeker niet naar "fouten uitvissen" staan en dat is zeer begrijpelijk. Maar ook uit dit modelbouwdal zal je uiteindelijk wel terug uitkomen hoor

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 16-09-2007, 16:27
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Splinternieuwe spuitbus, verwarmd met net geen kokend water, standaard procedure quoi. Decals gereinigd met compound. Blazen kwamen van onder de decals en de witte vlekken uit de bus.

Ik ga er verder geen aandacht meer aan besteden over het hoe en waarom. Gunze vernis uit een busje komt er niet meer in en spuiten met eendert welk busje is vanaf nu ook "not done" in mijn atelier. Decanteren en dan airbrushen, zonder uitzondering. En zeggen dat ik dit eigenlijk van plan was te doen. Maar goed, decaperen is nu de boodschap.
Reply With Quote
Old 16-09-2007, 16:34
coco's Avatar
coco coco is offline
De Paddock Regular

Zeer spijtige zaak.jaja gunze vernis,zie mijn focus marlboro. Voor mij alleen nog tamiya, ik had daar vroeger nooit problemen mee.
Reply With Quote
Old 16-09-2007, 16:49
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler

En kunt ge met decanteren dat niet aan de hand krijgen? Waarschijnlijk omdat de drijfgassen er dan uitzijn...?

Tom
Reply With Quote
Old 16-09-2007, 17:08
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Owwww... Zouden ze dan toch de inhoud veranderd hebben??

Met Gunze heb ik het ook eens voorgehad. Remember de Lancer? Daar was de motip-lak gaat reageren... Het kan dus toch, maar is zeldzaam.

Van hieruit mijn medeleven voor deze crash !!
Reply With Quote
Old 16-09-2007, 17:24
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...

Ik zou het ook op de drijfgassen steken. Decanteren dus om dat in het vervolg al uit te sluiten.
Maar ja, het kwaad is intussen geschied, en ge zit er mee. Maar zoals hierboven al gezegd: neem de tijd om het koppeke te clearen en dan komt de goesting om te hervatten vanzelf. Kijk eens naar de rest van het project. Het zou toch zonde zijn om dat te laten vallen?
Old 16-09-2007, 17:43
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler

Quote:
Originally Posted by Loeten View Post
Owwww... Zouden ze dan toch de inhoud veranderd hebben??

Met Gunze heb ik het ook eens voorgehad. Remember de Lancer? Daar was de motip-lak gaat reageren... Het kan dus toch, maar is zeldzaam.

Van hieruit mijn medeleven voor deze crash !!
Reageert Gunze op Motip dan? Mijn Yamaha is ook met motip gespoten, beter geen gunze overspuiten dan???

Tom
Reply With Quote
Old 16-09-2007, 18:00
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular

Sorry to hear this! Maaaaaar...dees doet me dus enorm denken aan mijn ervaringen met mijn laatste porsches hé! Remember al mijn vragen rond mijn ervaringen met het vernissen van mijn Porsche 935 Turbo en mijn Seikel Porsche?

G.
Old 16-09-2007, 18:10
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Quote:
Originally Posted by Tom21 View Post
Reageert Gunze op Motip dan? Mijn Yamaha is ook met motip gespoten, beter geen gunze overspuiten dan???

Tom
Ja en neen...

Mijn Luigi reageerde niet op de Gunze. De blauwe Xsara reageerde ook niet op Gunze. Terwijl de Lancer dat wel deed, maar dat was op de semigloss...

Voor zover ik weet gaat het 99% van de gevallen goed. Welke blanke lak zet je anders over je (prachtige) motoren?
Reply With Quote
Old 16-09-2007, 19:17
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler

Quote:
Originally Posted by Loeten View Post
Ja en neen...

Mijn Luigi reageerde niet op de Gunze. De blauwe Xsara reageerde ook niet op Gunze. Terwijl de Lancer dat wel deed, maar dat was op de semigloss...

Voor zover ik weet gaat het 99% van de gevallen goed. Welke blanke lak zet je anders over je (prachtige) motoren?
Dank u! Normaal altijd Gunze... Deze keer ga ik de Motip vernis eens proberen. Heb een test met decals uitgevoerd en ging goed dus hopen dat het ook goed gaat op het model
Reply With Quote
Old 16-09-2007, 19:28
BSmodels BSmodels is offline
Le mans - F1 fan

verdomme Guido da's om de muren op te lopen

effe laten rusten en daarna doen wat er in je hoofd zit

BSmodels
Reply With Quote
Old 16-09-2007, 20:21
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Bedankt voor het medeleven.

De decals zijn er ondertussen al af, wat dus wil zeggen dat de vernis ook al opgelost is. Vraag is nu hoe snel het zilver eraf gaat komen. Het project zal niet echt gaan stilliggen want ik kan me immers nu even concentreren op mijn eigen versie. Stay Tuned!

...

Eigenlijk is er niks gebeurd, want ik probeer gewoon maar de meest gelezen thread in de modelbouw en op DePaddock te genereren. Zit al bijna aan 8.000 views met meer dan 200 replies en er is enkel nog maar het chassis klaar. Op zich al een prestatie, toch?

Er bestaan ergere dingen in het leven die je kunnen overkomen. Het volstaat om even te denken aan wat er in Schotland gebeurd is dit weekend om alles weer in het juiste perspectief te plaatsen.

Last edited by Guido; 16-09-2007 at 20:25.
Reply With Quote
Old 16-09-2007, 22:38
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker

Tja, wat moet ne mens hier nog aan toevoegen. Ik denk wel dat ge de volgende keer terug op je eigen manier te werk zult gaan, en het resultaat zal wel volgen, daar ben ik dan weer zeker van.

Voilà, weer ne replie erbij.

When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
Old 17-09-2007, 06:13
Gulfie's Avatar
Gulfie Gulfie is offline
________

Quote:
Originally Posted by Guido View Post
Er bestaan ergere dingen in het leven die je kunnen overkomen. Het volstaat om even te denken aan wat er in Schotland gebeurd is dit weekend om alles weer in het juiste perspectief te plaatsen.

Het zilver komt ook snel los maar blijft lang op de carrosserie hangen, afwrijven met een borsteltje kan helpen.
Je zal nu zeker wel tijd hebben om aan de deur en dito opening te werken. I want to see that progress.

Old 17-09-2007, 11:26
Gulfie's Avatar
Gulfie Gulfie is offline
________

Quote:
Originally Posted by Guido View Post
Eigenlijk is er niks gebeurd, want ik probeer gewoon maar de meest gelezen thread in de modelbouw en op DePaddock te genereren. Zit al bijna aan 8.000 views met meer dan 200 replies en er is enkel nog maar het chassis klaar. Op zich al een prestatie, toch?
Dus, als we het eigenlijk samenvatten en analyseren ... gewoon veel geluld en weinig gebouwd! Tja, ook een kunst op zich

(Toegegeven, 't was een open goal, niet?)

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules