De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 09-09-2007, 21:41
RKG RKG is offline
De Paddock Regular

Ik vond het een mooie en vooral spannende editie van de 24u, het enige minpunt was het aantal deelnemers. Dat er wordt verteld dat het een porschecup is, is zever, want elk jaar is het grootste deel van de deelnemers een porsche volgens mij.

Ik dacht dat wanneer de takelwagens op het circuit zouden komen(om het half uur, moest het nodig zijn) er een safetycar de baan zou opgestuurd worden, maar blijkbaar is dat niet gebeurd, dat is dan om problemen vragen, vooral 's nachts.
Old 09-09-2007, 21:41
Neo-242's Avatar
Neo-242 Neo-242 is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by rallybiet View Post
Rond tien uur gisteren avond zijn de takelwagens uit gereden. Ik kan daar maar 1 zaak over zeggen. Het was levens gevaarlijk. Niet eens een safetycar procidure! Sorry maar dat begrijp ik niet. Een paar deelnemers zijn door het oog van de naald gekropen of waren bijna er tegen gevlogen. De takelwagens heb helemaal geen ervaring in zo een situatie in volle race zonder safty car. Dus Danny Dubois de nieuwe speciale regelemanten trekken op niets. Ik persoonlijk vind het niet kunnen.
Ik liep ter hoogte van het rechte stuk voor de jacky ickx toen ik 2 takelwagens zag rijden zonder SC op de baan, in het donker. Hallucinant. Doen ze er zogezegd alles aan om de veiligheid van het circuit voor de toeschouwers te garanderen met draad, vinden ze wel zoiets uit. Ik mag er niet aan denken wat er was gebeurd met een racewagen die daar achteraan op knalt...
Reply With Quote
Old 09-09-2007, 22:16
Viper GTS-R***'s Avatar
Viper GTS-R*** Viper GTS-R*** is offline
De Paddock Regular

Eerlijk gezegd ben ik al die negatieve comments over Belcar en (GL)PK toch ook wel beu aan het worden hoor. Dus a.u.b. paddocker's, herhaal al die negatieviteit niet heel de tijd...

Over de race zelf, heb ik weinig slecht's aan te merken.
Mooie race gezien, had altijd plaats in de tribune wat ook niet slecht is, behoorlijk weer, goeie frit, en m'n vriende die alles naar hun zin hadden voor hun eerste 24h, wat voor mij dus een goeie weekend maakt.

Ben vooral blij voor AD-Sport, mooi gedaan mannen! 2de met de Bi-Turbo en 4de met de Viper!

Ik hoop dat we de AD Bi-Turbo in één van de volgende race's nog eens zo kunnen zien rijden zoals hij tijdens de 24u heeft gereden!

Hop naar volgend jaar

Last edited by Viper GTS-R***; 09-09-2007 at 22:20.
Reply With Quote
Old 09-09-2007, 23:18
wix's Avatar
wix wix is offline
De Paddock Rookie

Ik had een beetje een negatief gevoel bij een veld van 29 , maar toch is het een prachtige race geworden. zeer leuk weekend gehad.
Ik had de indruk dat er weinig toechouwers waren , in vergelijking met bvb verleden jaar. toch waren het er 30.000 op zaterdag las ik.

Volgend jaar wat andere GT3 er bij , en het komt mooi voor mekaar. dan hebben we terug de sfeer van 2006 , maar competitiever.

http://www.bsimracing.com
Reply With Quote
Old 10-09-2007, 09:44
JCE.72 JCE.72 is offline
De Paddock Rookie

Eerst en vooral ga ik akkoord met het feit dat de negativiteit hier weer heerst de laatste tijd, bvb. i.v.m. PK Carsport. Winnen ze is het omdat ze connecties hebben, vallen ze uit vinden sommigen ook wel wat om over te beginnen... Was het niet omwille van het beschimpen, bespotten,... van teams dat de sticky !!!waarschuwing!!! bovenaan het forum werd gezet? Misschien nog eens lezen is aan te bevelen...

Wat de race betreft vond ik het aangenaam om volgen, ik ben er zaterdag om 14u00 toegekomen en zondag om 17u30 weer vertrokken zonder één minuut slaap en ik heb er geen spijt van. Het was een race met heel wat positiewissels en als ik het goed heb zijn er heelwat verschillende leiders geweest. Tevens uitvallers op al dan niet onverwachte momenten wat jammer is voor de teams maar goed voor de spanning. Het terug naar de pits brengen van uitvallers was volgens mij een hele goede beslissing, of hadden zij die ertegen waren misschien gedurende de laatste 6 uur naar 5 rondtoerende wagens willen kijken? Er zijn er heelwat terug naar binnen gebracht dus niks dan lof over die beslissing.

Teveel Porsches??? Als je de uitslag ziet kan je de teams niets kwalijk nemen he? Ik zou zelf ook graag meer afwisseling zien maar het is nu eenmaal zo. Zij die het maar niets vinden dat het een Porsche cup noemen kunnen ook 25 Euro sparen en gewoon thuis blijven...

Het aantal toschouwers leek me ook maar wat minder, al las ik her en der dat het ongeveer hetzelfde was als vorig jaar... denk ik niet. 'k Weet nog dat het vorig jaar op zondag in de paddock een drukte van jewelste was met vaak opstoppingen tot gevolg, nu heb ik er op geen enkel moment iets van gemerkt.
Reply With Quote
Old 10-09-2007, 09:49
Nicki_Mks's Avatar
Nicki_Mks Nicki_Mks is offline
De Paddock Regular

Zou weer moeten lukken. De belangrijkste file op Raceresults.nu is corrupt... Heeft iemand de uitslag in PDF?
Reply With Quote
Old 10-09-2007, 11:36
Yvonne's Avatar
Yvonne Yvonne is offline
De Paddock Regular

Hi

Ik heb er ook een aantal dagen gelopen. En ook mij viel het op dat het een stuk minder druk was dan de voorgaande jaren.

Ikzelf heb het wel naar mijn zin gehad. Het was logisch dat een Porsche ging winnen, die hebben al wat ervaring. En het was goed dat de regel "terugbrengen naar de pits" bestond, anders was er echt (bijna) niemand aangekomen. Want bijna iedereen heeft wel wat schade opgelopen.

Het valt me mee dat hier niet zo negatief over PK gedaan wordt en er weer vanalles wordt gesuggereerd als "Volgend jaar misschien 2 auto's voor PK". Het is jammer dat het gebeurt is. Maar ook de Corvette vind ik een extra tintje geven.

Die Aston Martin was echt schitterend veranderd. Daar hebben ze op vrijdag wel uren aan zitten plakken.

Ik heb het interview van Marc Goossens gelezen in het Belang. En ik vond hem hele artikel 'vrij pittig' naar de Belgische autosport. Maar ik ben het wel met hem eens.

Nu ik de vele foto's terug zie, valt me op...Waarom zie je toch zo weinig foto's van het leven in de pitlane? Er staan heel wat mensen aan de muur, maar ik ben er geen enkele foto van tegengekomen. Af en toe tref je een pitstop-foto aan...maar dat is het. En ja, foto's van rijdende wagens kom je ten overvloed tegen.

Ik heb me best vermaakt...tussen pitbox 20 en 22! En het was allemaal zo slecht nog niet..., vond ik.
Reply With Quote
Old 10-09-2007, 12:49
Wild Goose's Avatar
Wild Goose Wild Goose is offline
De Paddock Regular

Quote:
Nu ik de vele foto's terug zie, valt me op...Waarom zie je toch zo weinig foto's van het leven in de pitlane? Er staan heel wat mensen aan de muur, maar ik ben er geen enkele foto van tegengekomen. Af en toe tref je een pitstop-foto aan...maar dat is het. En ja, foto's van rijdende wagens kom je ten overvloed tegen.
Staan er toch duidelijk wat op mijn site ind ik.

Zelfs JR was daar:

http://vazily.be/jalbum/09%2009%2020.../DSC_6725.html
Reply With Quote
Old 10-09-2007, 12:57
Yvonne's Avatar
Yvonne Yvonne is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Wild Goose View Post
Staan er toch duidelijk wat op mijn site ind ik.

Zelfs JR was daar:

http://vazily.be/jalbum/09%2009%2020.../DSC_6725.html

Op jouw site kom je er, gelukkig, wat tegen.
Reply With Quote
Old 10-09-2007, 13:59
S. Claeys S. Claeys is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by marcel View Post
niet vergeten dat ze de datum van de champcars hebben moeten overnemen, en dat de 24u eigenlijk 2 weken eerder gepland was

Ja weet ik en als het op de "originele" datum had geweest was er veel meer volk en auto's te zien.

Volgende keer beter zeker.

Zou ook liever weer een wat meer "open" 24U zien.

Reply With Quote
Old 10-09-2007, 16:47
yannick88's Avatar
yannick88 yannick88 is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by RKG View Post
Ik vond het een mooie en vooral spannende editie van de 24u, het enige minpunt was het aantal deelnemers. Dat er wordt verteld dat het een porschecup is, is zever, want elk jaar is het grootste deel van de deelnemers een porsche volgens mij.

Ik dacht dat wanneer de takelwagens op het circuit zouden komen(om het half uur, moest het nodig zijn) er een safetycar de baan zou opgestuurd worden, maar blijkbaar is dat niet gebeurd, dat is dan om problemen vragen, vooral 's nachts.

Je heb het reglement niet juist gelezen er is een verschil tussen interventie ( de jeeps ) en takelwagen ( deze met de hijskraan ) .
De interventiewagens slepen de auto's binnen zonder sc procedure .
De takelwagens indien nodig bv zoals met de wagen van PK dan was de SC wel van toepassing .
Veel mensen hebben hier veel kritiek op allerlei handelingen maar ze lezen de reglementen niet juist .

mvg
Old 10-09-2007, 16:51
JorritVD's Avatar
JorritVD JorritVD is offline
De Paddock Regular

De volgende race is over 2 weken, is de Vette van PK dan wel weer helemaal race klaar?
Reply With Quote
Old 10-09-2007, 16:56
JCE.72 JCE.72 is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by JorritVD View Post
De volgende race is over 2 weken, is de Vette van PK dan wel weer helemaal race klaar?
Normaal wel, schade 'viel gezien de omstandigheden nog mee'. De wagen is trouwens op het circuit nog gedeelrelijk gedemonteerd en gepoetst om het aggressieve bluspoeder te verwijderen (bvb lak, zetels, stuur,...).
Reply With Quote
Old 10-09-2007, 17:51
lotuzzz's Avatar
lotuzzz lotuzzz is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by raceboy View Post
niet geweest en zelfs niets gezien op tv. Dacht dan maar juist is in sportweekend te kijken wat er gebeurd was:

ik weet nu: - dat longin een gevaar op de weg is, dat je cola light ook in kleine blikjes kan vinden, dat de corvette uitgebrand is.

en dat is het dan ook.

Quote:
Originally Posted by Nicki_Mks View Post
Dju, raceboy is me net voor. Wel, gewoon zeggen wat ik wou zeggen: het laatste grijntje respect dat ik nog had voor die twee pipo's is hiermee weg, net als dat voor Sporza...

Welja, ik trok ook zo'n ogen... Wat was me dat!!!

Kumpen (en op 't eerste zicht ook Longin) die in hun Sporza-busje op weg naar hun vliegtuigje in Luik hun veiligheidsgordel niet draagt.
Dan in Italië in een (naar alle waarschijnlijkheid huur-)Focus met gierende banden vertrekken aan een péage, en daarna aan 170-180 slalommend tussen het verkeer...

Die mannen weten dat daar een reportage over gemaakt wordt, een cameraploeg bij is, daar kan m'n hoofd niet bij. En dat voor mannen die zich dit weekend uuuuuuuren mochten uitleven met pk-beesten op afgesloten circuit.

Altijd dat gezever dat autosport de boeman is en geen respect krijgt. Het 'imago' van onze sport is slecht, en onterecht... Maar dan wel 'toprijders' die de fout ingaan, in dat verband... Bedankt om mijn geliefkoosde sport in prime-time op één nog eens reden tot stigmatiseren te geven.
Mindere goden die sponsors zoeken, zullen de bonen misschien weer kunnen fretten.

Je zou Sporza een steen kunnen werpen, omdat ze dit soort pubergedrag in beeld brengen, en niets over de wedstrijd.

Maar 'heren' Longin (en Kumpen) verdienen dan een hele steenfabriek. Geef ze verdorie niet de kans deze beelden te maken! Als je een prof wil zijn, gedráág u dan als een prof.

...ONBEGRIJPELIJK...

edit: o ja, als RACB of Belcar-directie zijnde, zou ik toch een straf uitvaardigen voor het in negatief daglicht stellen van de Autosport.

Last edited by lotuzzz; 10-09-2007 at 17:57.
Reply With Quote
Old 10-09-2007, 18:47
crosserke crosserke is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by zwoemba View Post
Door het benzinetekort moesten we trager rijden waardoor we op P3 terecht kwamen maar er was WEL nog genoeg benzine om aan de finish te komen.
Waarom ben je dan nog gaan tanken als je de finish kon halen?
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 5 (0 members and 5 guests)

Posting Rules