![]() |
|
|
View Poll Results: Mogen de Michelin teams ZONDER penalty nieuwe banden gebruiken tijdens de race | |||
JA ... De competitievervalsing is ondergeschikt aan het veiligheidsargument |
![]() ![]() ![]() ![]() |
19 | 38.00% |
NEE ... Reglement niet naleven is de gevolgen dragen |
![]() ![]() ![]() ![]() |
31 | 62.00% |
Voters: 50. You may not vote on this poll |
![]() |
|
Thread Tools | Rate Thread |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Quote:
2) Ferrari valt niets te verwijten: als Bridgestone-team hebben zij niks te maken met de hetze. Jordan en Minardi hadden niets te verliezen: zij maakten in feite toch nooit aanspraak op punten. Logisch dat zij dan de kant van de meerderheid kiezen. 3) Neen: Michelin én de FIA. Deze uitslag als blamage voor de F1: Ja. Niet Ferraris schuld, evenmin van elk ander team. Michelins schuld en Fia's schuld: geen compromis kunnen sluiten dat geen enkel team qua prestaties benadeelt en de race kon laten doorgaan. Het 'veilige' materiaal was aanwezig, de overgevlogen banden van Michelin. Maar de FIA zei resoluut 'njet'. In dit hele verhaal speelt Ferrari geen rol. Zij boden de fans nog enig greintje aan vermaak aan, door rondjes te draaien en zelfs nog een pitstoprace te maken. Mocht ik daar in het publiek gezeten hebben, ik had blij geweest dat er überhaupt nog wagens rondreden, zij het een schrale troost.
ah. daar zit die reply-knop dus. Last edited by Finish; 19-06-2005 at 23:45. |
|
||||
|
||||
[QUOTE=Finish Zij boden de fans nog enig greintje aan vermaak aan, door rondjes te draaien en zelfs nog een pitstoprace te maken. Mocht ik daar in het publiek gezeten hebben, ik had blij geweest dat er überhaupt nog wagens rondreden, zij het een schrale troost.[/QUOTE]
Als Ferrari met de 9 teams had meegestemd dan had het publiek een race gezien met 20 wagens en een chicane...
|
||||
|
||||
Quote:
Je letterlijke woorden waren anders wel 'de hypocriete houding van Ferrari'. Gezien de belangen hebben Ferrari, Jordan en Minardi ook nog iets uit de brand gesleept: punten en het o zo belangrijke prijzengeld. Of dit tengoede van de 'race' kwam, laat ik in het midden. Maar de belangen tellen idd mee. Daarom racete Ferrari. Daarom racete Bridgestone, ipv de arm over zware, dominante concurrent Michelin te slaan.
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Quote:
|
|||
|
|||
Maar het gaat niet over veiligheid. Het gaat over politiek en macht.
|
|
||||
|
||||
en het eigenbelang staat ver boven de sportiviteit en de veiligheid
|
|||
|
|||
Daar zeg je't.
Er moet eerst iemand doodvallen voor er veranderingen komen. En dat de Michelins wel degelijk banden mochten wisselen, ja, hun "slechte". Hadden ze gereden hadden er gekwetsen/doden gevallen. Michelin in de fout omdat hun banden niet goed waren? Ja. MAAR... Michelin heeft verantwoordelijkheid genomen. Ze hadden ook kunnen zwijgen en de blame bij de teams leggen (te weinig bandendruk) Ze hebben, ten koste van hun eigen imago, ten koste van eigen toekomst in de F1 toegegeven een fout te hebben gemaakt. Ze hebben ten koste van populariteit bij het volk gevraagd *niet* te rijden uit veiligheidsoverwegingen. Ze deden het voor de veiligheid! Chapeau Michelin. Ik zie niet alle merken zo hara-kiri plegen. Dit kost hun handenvol geld, er zullen ongetwijfeld koppen rollen bij het merk, maar ze namen WEL hun verantwoordelijkheid. FIA verborg zich achter regeltjes die ze niet kunnen/willen veranderen, terwijl ze op andere moment te pas en te onpas wijzigingen doen. (Zie qualificatieformaat...) Blame the FIA! ![]()
|
||||
|
||||
eigenlijk zit de fout in het systeem, 1 team kan de hele F1 lamleggen door anders te stemmen dan de anderen.
|
||||
|
||||
Volgens mij heeft M.Schumacher gehoopt dat er enkele Michelin rijders gecrasht zouden zijn zodat zijn klein broertje niet alleen in de ziekenboeg moest liggen
![]() Ik weet het deze opmerking gaat ver maar de betrokkenen die hun zinnetje vandaag hebben doorgedreven zijn nog veel verder gegaan
|
||||
|
||||
Quote:
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Quote:
Daarom : ofwel iedereen akkoord ofwel gebeurt er niets
|
||||
|
||||
Quote:
Als ik dan toch gedwongen word om de zwarte piet naar Ferrari toe te schuiven, doe ik het met camso belgiums opmerking: Ferrari sloot geen compromis vanwege politiek en macht (ze hadden geen baat bij die extra chicane, die misschien nadelig kon zijn voor hun raceverloop: dan stem je die twijfel beter weg) Michelin sloot geen compromis vanwege de veiligheid. Sportiviteit kent bovendien grenzen: Voor 8 races afgedroogd worden door een bandenconcurrent die nu énorm faalt en de afgang van z'n bestaan kent, omdat ze geen oog hadden voor de 'toevallige' klapbanden van een Massa of Raikkonen en weinig vraagtekens stelden bij de achterbanden van de Renaults in Monaco. (akkoord: Bridgestone kende hetzelfde probleem in Spanje (?), maar sindsdien geen klapbandje meer gezien!) Als die concurrent nu uiteindelijk na meerdere waarschuwingen op z'n bek gaat, gaat Bridgestone in z'n vuistje lachen en helemaal niet de hand reiken naar Mchelin. Het is en blijft een harde sport, en geen liefdadigheidsinstelling. Ferrari draagt ongetwijfeld ook hoog veiligheid in het vaandel, maar Todt en co zagen veel liever andere oplossingen voor het probleem. En dat lijkt me weer, zeer logisch.
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Overigens, ik snap echt niet waarom Ferrari, Jordan en Minardi hier met een beschuldigende vinger worden nagewezen? Zij zijn het met Bridgestone die hun zaakjes voor elkaar hadden... Zij moeten niet boeten voor het falen van andere. Ik vind het echt belachelijk wat sommige mensen, en wat mij betreft goeie forummers, hier durven zeggen... Als straks in de Tour blijkt dat de tijdritfietsen van Discoverychannel geen groot verzet hebben wegens een fout van de fietsenconstructeur, waarom zouden teams als Telekom, Phonak, Quikstep enzomeer toegevingen moeten doen qua verzet op hun fietsen? Voor de sportiviteit? Voor de kansen van Armstrong gaaf te houden? Er mag er mij dat hier één dat komen uitleggen zie, ik ben benieuwd! ... In mijn ogen treft er maar één iemand schuld: Michelin! En ook niet de FIA nee, de reglementen zijn duidelijk en het is niet de eerste GP van het jaar. En ja, er mogen maar twee soorten types banden naar een GP. Maar Tassin zat er verdorie recht op toen hij zei dat de concurrentie zo groot is dat Michelin twee 'performance sets' meehad, ipv 1 performance-set en één hardere, veiliger, maar minder performante set... Dat die twee performante sets niet veilig waren, is hun schuld En pas op, ik vind het moedig en terecht dat Michelin aanraadde om niet te rijden. Dat pleit in hun voordeel, Maar het praat hun fout niet goed! Nogmaals, ik vind het schandelijk dat Bridgestone en respectievelijke teams moeten buigen en de reglementen aanpassen door het falen van andere. Ferrari had godverdomme (en vergeef me de krachtterm) gelijk dat ze het been stijfhielden! Dat het geen reclame is voor de sport, daar zal niemand het oneens mee zijn, maar schuif de schuld niet af op de teams die hun zaakjes wel op orde hadden! |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|