De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 10-09-2007, 19:03
crosserke crosserke is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by guntha View Post
Hier heb je inderdaad gelijk in. Gisteren avond stond ik boven een pits(zeg niet welke omdat het waarschijnlijk vips waren van het team). De wagen komt binnen staat daar een vip met zijn rug naar de wagen. Die man heeft moeten springen of hij had een porsche kap tussen zijn benen. Ik dacht dat er ergens regels waren dat vips niet buiten die rode lijn mochten komen
Nog iets dat ik niet begrijp. Die mensen worden uitgenodigt, ze krijgen alle mogelijkheden zoals eten, pits enz. Vroeg ik gisteren samen met een vriend aan eentje met kostuum aan wat voor wagen er voorbij kwam ( was een viper). De meneer zei ons dat het een aangepaste porsche van Koen wauters was.
Vergeet niet dat zonder de vips (meestal sponsors) er nog minder auto's zullen zijn.Het is wel aan de teams om dit in goede banen te leiden.
Reply With Quote
Old 10-09-2007, 20:06
fenixracing's Avatar
fenixracing fenixracing is offline
De Paddock Regular

Ik ga het een beetje paddockF1 stijl doen.

+
-Geweldige race gezien.
-Feestje zaterdag avond geweldig.(Mijn vriendin heeft tshirt van la gazz gewonnen)
-Randanimatie was goed inorde.
-Het terug brengen van de wagens mooi gezien en heb er ook alleen alle lof voor.
-De champcar tribunes
-Met Jan Heylen gepraat heeft zelfs de stand doorgegeven aan mij om 06h.

-
-Tedruk op de camping gelukkig was ik er van donderdag.
- Lage opkomst van de deelnemers

Algemeen geweldige 24H van zolder gezien.Zit echt toekomst in die gt3 formule.

Alleen voor de camping zouden ze niet iedereen naar de zelfde plek verwijzen terwijl er aan de andere kant van wheels cafe zoveel plek is.
Reply With Quote
Old 10-09-2007, 20:16
camso belgium camso belgium is offline
De Paddock Rookie

QUOTE "Je heb het reglement niet juist gelezen er is een verschil tussen interventie ( de jeeps ) en takelwagen ( deze met de hijskraan ) .
De interventiewagens slepen de auto's binnen zonder sc procedure .
De takelwagens indien nodig bv zoals met de wagen van PK dan was de SC wel van toepassing .
Veel mensen hebben hier veel kritiek op allerlei handelingen maar ze lezen de reglementen niet juist "

Dit is het probleem niet. Het probleem is dat het reglement totaal fout is en goedgekeurd werd door de "hogere instanties"
Reply With Quote
Old 10-09-2007, 22:20
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by Yvonne View Post
Ik heb het interview van Marc Goossens gelezen in het Belang. En ik vond hem hele artikel 'vrij pittig' naar de Belgische autosport. Maar ik ben het wel met hem eens.
Eindelijk een "autoriteit" die eens iets durft te zeggen over het klant-onvriendelijke gedrag van die blauwe blazers!

Quote:
Originally Posted by lotuzzz View Post
...ONBEGRIJPELIJK...

edit: o ja, als RACB of Belcar-directie zijnde, zou ik toch een straf uitvaardigen voor het in negatief daglicht stellen van de Autosport.
De beelden kan ik helaas niet bekijken maar als Longin/Kumpen op de publieke TV een loopje nemen met de verkeerswet voor de openbare weg dan is een sanctie niet meer dan logisch! Een en ander staat zelfs vermeld in de algemene reglementen van de FIA / RACB. Coureurs die buiten het circuit, de sport in diskrediet brengen in welke hoedanigheid dan ook, mogen rekenen op een sanctie.

Remember het geval Heydens: http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=9059

Woorden die ik 3 jaar geleden intikte:

Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Mensen die een publieke functie dienen zich nu eenmaal te realiseren dat de daden en uitlatingen buiten hun functie ook gevolgen kan hebben voor het vervullen van hun functie.
3 jaar later ben ik nog meer overtuigd van die woorden! Als ik uit hoofde van mijn "baantje" een evenement of muziekfestival bezoek waarbij ik een klant bezoek kan ik het me niet permiteren dat ik in beschonken toestand aan de toog te vinden ben. De klant kon weleens naast me staan Als ik daar als prive-persoon was geweest had ik allang een sloot bier achter de kiezen of een vette joint op de bek. Nu is het: Heeft u watertje voor me?

Idem dito voor coureurs, of ze nu Longin, Kumpen, Mollekens, Goossens of Vosse heten.............dergelijke heren kunnen zich geen misstap veroorloven in het publieke leven. Terecht of onterecht? My, ass! Part of the job

Kan nog wel wat voorbeelden aanhalen van lullige gevalletjes uit de autosport waarbij coureurs hun loopbaan in vlammen zagen opgaan na een bepaald akkefietje.

M.b.t. negatief sentiment jegens PK Carsport? Ja, dat is aanwezig! Terecht of onterecht? Ik vel geen oordeel, wie ben ik? Echter als ik diverse persreutels lees dat PK Carsport aan de start komt met een nieuwe wagen voor de 24 uur van Zolder.............en uiteindelijk dan toch met die Corvette Z06 van start gaat, dan moet je niet zeuren dat je enige vorm van negatieve publiciteit voor je kiezen krijgt!
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 11-09-2007, 00:20
lotuzzz's Avatar
lotuzzz lotuzzz is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Mark View Post

De beelden kan ik helaas niet bekijken

Geen probleem, het bezwarend materiaal in kwestie staat online

Kijk en huiver: http://www.sporza.be/cm/sporza.be/au...9_24_U_Zolder#

'video -> verslag'
Reply With Quote
Old 11-09-2007, 06:41
JCE.72 JCE.72 is offline
De Paddock Rookie

Jongens toch wat wordt dit toch allemaal opgeblazen... ik zie nu de video voor de eerste keer en als er hiervoor een sanctie moet gegeven worden dan wordt er volgend jaar nergens meer geracet...

- Er wordt met gierende banden aan de peage vertrokken... ja, da's inderdaad wat spelen/stoer doen (zoals je het wil weten) maar is dat nu zo'n groot probleem... er is nog geen burn out geweest he??? Ik heb al veel andere rijders die aan CZ (nee, niet OP het circuit) op die manier vertrekken en ik zal er hier zeker geen letter aan verspillen, is dat zo'n drama...

- De snelheid loopt op tot 180 en enkele seconden later staat de teller alweer op 150... eens even zien hoe snel de auto gaat. Diegene die dat nog eens niet gedaan heeft sta nu op... Iemand afrekenen op een momentopname van 5 seconden... Spijkers op laag water zoeken noemt men dat.

- Het voorbijrijden op die tweevaksbaan is in ik weet niet hoeveel landen de normaalste zaak van de wereld... ik ben voor het werk vaak in het buitenland en in bvb Italië en Tsjechie is het de gewone manier van rijden... zie trouwens maar eens hoe het verkeer zich ook rechts houdt en plaats maakt. Het gaat daar gewoon om chauffeurs die iets snellere wagens vrije doorgang geven en niet zoals in dit bekrompen landje nog wat extra naar het midden gaan rijden of wat gas bijgeven.

De vergelijking met het geval Heydens is wel wat overdreven niet?

En negatieve publiciteit is terecht als je toch in een andere auto start??? Misschien het waarom eens proberen te weten te komen...

Als onlangs de Belgische -18 voetbalploeg op het EK 's nachts de beest uithing door een heel hotel wakker te houden enz... terwijl die ook op TV kwamen is er geen haan die ernaar gekraaid heeft, moeten die ook worden gestraft omdat ze het voetbal in diskrediet brengen???

Misschien moet er eens opbouwend over de 24u worden nagepraat want buiten negatieve zaken kom je hier niet veel tegen... Als het iemand niet aanstaat hoe alles verloopt, blijf dan gewoon thuis of ga naar een andere sport kijken en laat diegenen die zich wel vinden in de regels van om het even welke organisator gewoon hun ding doen... Simpel hoor!!!
Reply With Quote
Old 11-09-2007, 09:18
lotuzzz's Avatar
lotuzzz lotuzzz is offline
De Paddock Rookie

Ja, als autofreak kan je dat nog enigszins relativeren, want dat doe je zelf ook al eens bij tijd en wijlen, misschien...

Maar ik heb gezien hoe men ten huize van mijn schoonouders, geen autosportfreaks, maar zeker ook geen haters, daarop reageerde, en dan weet ik genoeg.
Je onderschat het effect van die, wat je 'pietluttigheden' noemt, op de publieke opinie, echt waar. Met opblazen heeft dat niks te maken.

Iemand met een greintje verstand, een volwassen persoon, doet dit niet waar een cameraploeg bij is. PUNT.
Reply With Quote
Old 11-09-2007, 11:24
JCE.72 JCE.72 is offline
De Paddock Rookie

Daar heb je zeker een punt, zonder twijfel... ik denk dat voor de niet autosport liefhebbers zulke mensen sowieso de stempel van 'hardrijder' op zich geplakt krijgen en dan is het inderdaad niet verstandig om het voor een camera te etaleren.

Maar... ik had het vooral over de reacties hier (was er misschien niet duidelijk genoeg in...) en ik denk dat het hier voor 99% uit autofreaks bestaat dus verwacht je ook dat die het wat kunnen relativeren...
Reply With Quote
Old 11-09-2007, 11:28
Nicki_Mks's Avatar
Nicki_Mks Nicki_Mks is offline
De Paddock Regular

Wij kunnen de feiten voor onszelf misschien wat relativeren (alhoewel twee overtredingen die je normaal je rijbewijs kosten toch niet min is), maar wij zijn juist nog kwader dan de niet-liefhebber, omdat hierdoor onze sport in een slecht daglicht komt.
Reply With Quote
Old 11-09-2007, 11:37
guntha's Avatar
guntha guntha is offline
De Paddock Regular

Even over iets anders. Respect voor login. Gezien hoe die uit die auto kwam. Als iemand zegt autosport is geen sport zoek ik meteen dit filmke op. Zonder servo rijden is echt heel erg zwaar. Dit konden we hier zeer duidelijk zien
Old 11-09-2007, 12:04
JCE.72 JCE.72 is offline
De Paddock Rookie

Absoluut... ik heb zelden iemand zo kapot gezien na een stint. 't Ziet er allemaal zo simpel uit he, wat draaien aan het stuur en maar rondjes afmalen. Met servo is 't al een hele bedoening, je moet niet vragen wat het is zonder...
Reply With Quote
Old 11-09-2007, 12:05
Sir Kwietje's Avatar
Sir Kwietje Sir Kwietje is offline
De Paddock Regular

De vraag is ook welk stuk van wat allemaal is opgenomen heeft sporza uitgezonden. De tv zoek de Sensatie ook wel op he.

Reply With Quote
Old 12-09-2007, 13:05
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast

De puntentelling lijkt me wel niet gemakkelijk...

Ik heb in divisie 3
20 punten voor 228
17 punten voor 267
15 punten voor 216 (of 14,5?)

maar dan
na 12 uur staat 210 nog altijd voor 216
eerst leek het op 4 punten voor 210 of zijn het er 8

reglement: De punten na 6 en na 12 uur worden verdeeld op basis van de tussentijdse rangschikkingen na 6 en na 12 uur. De wagen die op dat ogenblik met de beste positie op de piste heeft, moet de lijn van de tijdswaarneming overschrijden vanaf het 6e en het 12e uur, en geeft zo het sein voor de opmaak van de tussentijdse rangschikkingen om in aanmerking te komen voor toekenning van punten. Verdere criteria zijn niet van toepassing.

geen 70% lijkt me. Heeft iemand uitsluitsel?
Old 12-09-2007, 14:21
bluelite's Avatar
bluelite bluelite is offline
De Paddock Regular

Ik vind het Belcar-reglement ook niet helemaal duidelijk. Als je voor de 216 aan 14,5 punten komt, dan moet je er voor de 210 volgens mij 15 hebben.

216: 5de, 4de, 3de (na 6, 12 en 24u) = 14,5p (3 + 3,5 + 8)
210: 3de, 3de, 4de (na 6, 12 en 24u) = 15,0p (4 + 4 + 7)

Nu is de vraag, worden de punten ook toegekend aan wagens die niet geklasseerd (minder dan 70% van het aantal ronden van de klassewinnaar) zijn? Ik kan er geen eenduidig antwoord op vinden in het reglement. Je zou kunnen zeggen ja, anders staat de 216 niet op het podium. Maar logischerwijs neen, waarom zou je een wagen anders als "did not classified" aangeven?
Reply With Quote
Old 14-09-2007, 13:16
Rob Rob is offline
De Paddock Rookie

Ik dacht dat de dnf wagens hun punten na 6 en 12 uur wel konden behouden. Ik meen me te herrinneren dat ze dat vorig jaar bij kumpen ook gedaan hadden
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 2 (0 members and 2 guests)

Posting Rules