De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

View Poll Results: Mogen de Michelin teams ZONDER penalty nieuwe banden gebruiken tijdens de race
JA ... De competitievervalsing is ondergeschikt aan het veiligheidsargument 19 38.00%
NEE ... Reglement niet naleven is de gevolgen dragen 31 62.00%
Voters: 50. You may not vote on this poll

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 20-06-2005, 00:05
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

Quote:
Originally Posted by Finish
Ferrari sloot geen compromis vanwege politiek en macht (ze hadden geen baat bij die extra chicane, die misschien nadelig kon zijn voor hun raceverloop: dan stem je die twijfel beter weg)

. Ferrari draagt ongetwijfeld ook hoog veiligheid in het vaandel, maar Todt en co zagen veel liever andere oplossingen voor het probleem. En dat lijkt me weer, zeer logisch.
door zelfs niet samen te vergaderen deze morgen met de 9 andere teams kan je dit gewoon als een boycot bestempelen
Old 20-06-2005, 00:07
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

ik heb mijn besluit genomen : ik koop nooit nog een Ferrari
Old 20-06-2005, 00:11
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Quote:
Originally Posted by A.J.
door zelfs niet samen te vergaderen deze morgen met de 9 andere teams kan je dit gewoon als een boycot bestempelen
Ja. Inderdaad. Een boycot van die maatregel: Ferrari zal wel een gefundeerde reden hebben waarom ze dat voorstel van de tafel veegden. Trouwens; Waarom horen de teams hier te vergaderen ? Het is uiteindelijk de FIA, die beslist, en niet Ferrari, noch andere teams. Elk team zal toch ten volle het eigen belang proberen te verdedigen, in even grote mate als Ferrari dat doet.

Toyota levert motoren aan Jordan, De Cosworths van de Minardis zitten in de Red Bulls. Iemand ooit in die richting gedacht, als je je afvraagt waarom Jordan en Minardi zich bij de meerderheid voegden ? Dat + het feit dat ze niks te verliezen hadden als wederzijdse concurrent. Stoddart reed naar eigen zeggen ook enkel mee omdat Jordan het deed. Wat ons bij de volgende vraag brengt, half gericht aan Scapa: Jordan koos onafhankelijk van Ferraris mening (want zij stemden eerst voor de extra chicane) en reed uiteindelijk toch nog mee, om achteraf Monteiro vreugdepasjes te zien maken bij een onverdiende P3: Is dat niet hypocriet, zeg !
Old 20-06-2005, 00:13
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
ik koop nooit nog Michelins...
Old 20-06-2005, 00:15
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
En alle Duitse gerechten van de kaart

Quote:
Originally Posted by Lambo
Dat het geen reclame is voor de sport, daar zal niemand het oneens mee zijn, maar schuif de schuld niet af op de teams die hun zaakjes wel op orde hadden!
Dat is ook niet de tendens in deze thread denk ik........maar eens een keer slikken als team, ondanks dat je als team in je recht staat, had op de lange termijn een betere uitwerking gehad voor de sport in zijn geheel.

Mijn inziens had Ferrari iets verder moeten kijken dan zijn neus lang is Deze houding kon nog weleens zwaar op de maag komen te liggen van de Scuderia in de komende jaren.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.

Last edited by Mark; 20-06-2005 at 00:23.
Reply With Quote
Old 20-06-2005, 00:18
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Mark
En alle Duitse gerechten van de kaart

Dat is ook niet de tendens in deze thread denk ik........maar eens een keer slikken als team, ondanks dat je als team in je recht staat, had op de lange termijn een betere uitwerking gehad voor de sport in zijn geheel.

Mijn inziens had Ferrari iets verder moeten kijken dan zijn neus langs is Deze houding kon nog weleens zwaar op de maag komen te liggen van de Scuderia in de komende jaren.
ik geef toe: terugtrekken had idd beter geweest voor hun imago. Maar buiten dat imago, zag ik er geen andere reden voor.

Trouwens: imago ? Ferrari is de laatste jaren al zoveel gestenigd en gekruisigd geweest, dat er nog weinig sprake kan zijn van een imago. Het zal hun waarschijnlijk worst wezen. Terecht, na alle vaak onterecht toegesmeten kritiek. Je zou voor minder naar 'the dark side' toekeren (en dus niet de StarWars Redbulls )
Old 20-06-2005, 00:21
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

What a joke, is het enige wat er in mij opkwam toen ik de 6 auto's zag oplijnen.

Ik lees hier veel over politiek en macht, en er zal wel wat van waar zijn. Michelin nobel omdat ze de fout toegeven? misschien. Feit is dat je niet gaat rotzooien in een land waar er borden staan in een inkomhal met "Caution wet floor" wanneer er pas opgewassen is. Als er ook maar 1 gewonde in het publiek zou te betreuren vallen ten gevolge van een Michelin crash - waarvoor op vrijdag een precedent was ontstaan - zou de schadeclaim gigantisch geweest zijn met nog veel meer en langer aanhoudende negatieve publiciteit.
En dat Ferrari zich van de rest niets aantrekt is ook niks nieuws. Ze lijken wel op de UK binnen de EU...
Enfin, 'k ga er niet van wakker liggen en de rest van het seizoen zal ik nog minder kijken dan de tot nu toe eerste en laatste 10 rondes.

De F1 is de laatste paar jaren flink achteruit gegaan....
Reply With Quote
Old 20-06-2005, 00:24
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
...
Je zou voor minder naar 'the dark side' toekeren (en dus niet de StarWars Redbulls )
hehe, ik vermoed dat je ook de afloop van de dubbele trilogie kent...
Reply With Quote
Old 20-06-2005, 00:28
Veloce's Avatar
Veloce Veloce is offline
De Paddock Rookie

Quote:
In mijn ogen treft er maar één iemand schuld: Michelin! En ook niet de FIA nee, de reglementen zijn duidelijk en het is niet de eerste GP van het jaar. En ja, er mogen maar twee soorten types banden naar een GP. Maar Tassin zat er verdorie recht op toen hij zei dat de concurrentie zo groot is dat Michelin twee 'performance sets' meehad, ipv 1 performance-set en één hardere, veiliger, maar minder performante set... Dat die twee performante sets niet veilig waren, is hun schuld
HELEMAAL mee eens !

En dit is ook wat de FIA aan Michelin heeft geschreven:
"We are very surprised that this difficulty has arisen. As you know, each team is allowed to bring two different types of tyre to an event so as to ensure that a back-up (usually of lower performance) is available should problems occur. It is hard to understand why you have not supplied your teams with such a tyre given your years of experience at Indianapolis.

That the teams you supply are not in possession of such a tyre will also be a matter for the FIA to consider in due course under Article 151c of the International Sporting Code."

Laten we de feiten eens gewoon op een rijtje zetten:
1. Michelin heeft de verkeerde banden meegenomen
Stom, maar kan gebeuren.
2. De back-up banden van Michelin zijn OOK niet goed
Nog stommer en totaal onprofessioneel.
3. Michelin vraagt om de banden alsnog te mogen vervangen
Tegen de regels en dit schept bovendien precedenten. Dan zou Bridgestone bij een volgende race echte qualifying-banden kunnen gebruiken om een pole-position te pakken om ze daarna onder het mom van veiligheidsredenen te kunnen omwisselen voor banden die het de hele race uithouden.
4. Michelin stelt voor het circuit te wijzigen
Totaal oneerlijk t.o.v. de teams die wel met deugelijk materiaal naar Indianapolis zijn gekomen, bovendien schept dit weer precedenten.
Stel je voor dat Ferrari bij een volgende race vraagt om een paar chicanes weg te halen omdat hun remmen het anders geen hele race volhouden !
5. 9 van de 10 teams steunen het voorstel om een chicane aan te leggen.
Ieder zijn goed recht, evenals het recht aan Ferrari om dit voorstel niet te steunen.
6. De FIA geeft Michelin verschillende opties in overweging.
Maar Michelin en de Michelin-teams leggen die allemaal naast zich neer.

Dus naar wie moet de zwarte piet ?
Zeker niet naar Ferrari en ook niet naar de FIA, maar naar Michelin.

Last edited by Veloce; 20-06-2005 at 00:36.
Reply With Quote
Old 20-06-2005, 00:32
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Huudo
hehe, ik vermoed dat je ook de afloop van de dubbele trilogie kent...
euh...Ferrari wint en ze leefden allemaal nog lang en gelukkig ?
Old 20-06-2005, 00:37
Lambo's Avatar
Lambo Lambo is offline
De Paddock Regular

"Dat is ook niet de tendens in deze thread denk ik........maar eens een keer slikken als team, ondanks dat je als team in je recht staat, had op de lange termijn een betere uitwerking gehad voor de sport in zijn geheel."

ik vrees jammeergenoeg dat dit wel een beetje de tendens is. En trouwens, wat was dan wel een goeie uitwerking voor de toekomst?

NIet rijden? niet echt é...

Ofwel regels opstellen en bij de eerste de beste blunder van een constructeur de regels zomaar ombuigen, en erger nog: de mensen die wel hun huiswerk gemaakt hebben benadelen? Nog minder. Het is misschien een belachelijke anecdote hé, maar ik vertel ze toch. In het zesde leerjaar hadden we examen vraagstukken. Ik had 20/20, de tweede in de klas 13/20, en er waren er veel met een tekort. Oplossing van de leraar: ander examen. Door een stom foutje haalde ik 19/20... m.a.w.: door het falen van alle andere lln in de klas, werd ik, die wel mijn tijd in oefeningen had gestoken, benadeeld. Ik kan er mij nu nog boos om maken, en het is verdorie 12 jaar geleden... Daarom vind ik niet meer dan terecht dat Ferrari zijn been stijf houdt... Als ik het had gekund 12 jaar terug, ik zou het niet gelaten hebben. Wees maar gerust!
Reply With Quote
Old 20-06-2005, 00:41
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular

Quote:
Tony George excuseert zich aan de fans en sluit zijn bericht zo af: "We suggest the fans who wish to make their feelings known, contact the following" gevolgd door de adressen van Michelin, FIA en Formula One Management

bron: f1-live.com
Daar gaat de postbode wel wat werk hebben de volgende dagen

Ik dacht net ik kijk eens naar het nieuws, wat ze er daar over zeggen:
vtm: gewoon helemaal niets over F1, bijna het hele nieuws ging over de "nieuwe vlaamse ster: katrien".
één: en kort verslagje, waar ze gewoon melden dat michelin zijn teams had verboden te starten omdat ze hen geen veiligheid konden garanderen. Wel hadden ze een kort stukje van de persconferentie van schumi, die bleef tamelijk cool "het is natuurlijk niet leuk om nog eens te winnen, op zulk een manier, maar dat is er één op 84, dus dat valt nog wel mee ..."

Moest datgene wat A.J. al aanhaalde, dat Brundle zei dat het asfalt op vraag van de IRL werd aangepast, dan kan dat nog wel een héél lang staartje krijgen ...
We zullen de volgende dagen nog wel veel te lezen krijgen.

Last edited by The Interceptor; 20-06-2005 at 00:44.
Reply With Quote
Old 20-06-2005, 00:41
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
euh...Ferrari wint en ze leefden allemaal nog lang en gelukkig ?
Nope, diegene die overliep werd lang en hevig bekampt om in de laatste aflevering definitief verslagen te worden. Maar die, net voordat ie definitief zijn laatste adem uitblaast, nog snel even zijn fout inziet en terugkomt. Nobel, maar helaas voor hem te laat.

Ik zie hetzelfde scenario voor Ferrari. Ze gaan in 2008 alleen overblijven met enkele lesser teams aangevuld met wat grut en zullen dan nog verder F1 rijden, waar echter geen eer meer te behalen is. Ze zullen hun fout inzien, maar er zal in de GPWC (of hoe ze het ook gaan heten) voor hun geen plaats meer zijn. Bye bye prestige, bye bye sales, bye bye Ferrari.

As they say: Close but no cigar.
Reply With Quote
Old 20-06-2005, 00:45
Lambo's Avatar
Lambo Lambo is offline
De Paddock Regular

ik merk een tendens Mark
Reply With Quote
Old 20-06-2005, 00:48
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
...

Ofwel regels opstellen en bij de eerste de beste blunder van een constructeur de regels zomaar ombuigen, en erger nog: de mensen die wel hun huiswerk gemaakt hebben benadelen? Nog minder. Het is misschien een belachelijke anecdote hé, maar ik vertel ze toch. In het zesde leerjaar hadden we examen vraagstukken. Ik had 20/20, de tweede in de klas 13/20, en er waren er veel met een tekort. Oplossing van de leraar: ander examen. Door een stom foutje haalde ik 19/20... m.a.w.: door het falen van alle andere lln in de klas, werd ik, die wel mijn tijd in oefeningen had gestoken, benadeeld. Ik kan er mij nu nog boos om maken, en het is verdorie 12 jaar geleden... Daarom vind ik niet meer dan terecht dat Ferrari zijn been stijf houdt... Als ik het had gekund 12 jaar terug, ik zou het niet gelaten hebben. Wees maar gerust!
Er is ook nog zoiets als "letter van de wet" en "geest van de wet". Ik geef een ander voorbeeld. Brussel hanteert keistrenge geluidsnormen die kunnen resulteren in het sluiten van Zaventem... Zijn we dan goed bezig? Volgens de letter van de wet "ja", volgens de geest ervan "neen". Op zeer korte termijn hebben ze gelijk, wet is immers wet, maar van "visie en gezond verstand op lange termijn" getuigt het alleszins niet.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules