![]() |
|
|
||||
|
||||
Very nice indeed;
Als Jacky dit ooit zou zien: hij zou er wel geen probleem mee hebben dat hij effkes "gespiest" en "gebaard" (raar woord ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Piloot zijn kan pijnlijk zijn
![]() Ge zijt goe bezig ,Sennake.Dit zal wel weer een prachtig afgewerkt model worden zoals al die andere modellen ![]() |
|
||||
|
||||
scratch werk is altijd leuk om te volgen. Keep it up!
![]() |
|
||||
|
||||
Ik ben begonnen aan de decals van de body. Potverdorie nog aan toe! Ze passen wel mooi, maar ze reageren zeer vreemd op zowel Micro Sol als op de decal softener van Daco Products : ze krullen namelijk op naar buiten! En hoe meer softener je erop doet, hoe meer ze naar buiten krullen. En eens ze tegen zichzelf gekleefd zijn krijg je ze niet meer van elkaar zodat je decal te klein is en bovendien nog wit ziet ook (de binnenkant van de decal namelijk)...
Zeer ambetant, en de juiste methode hier blijkt de volgende te zijn : decal aanbrengen zonder enige vorm van softener, laten drogen tot 's anderendaags, en dan softener aanbrengen op de plaatsen waar plooitjes in de decal zitten. Dit blijkt in dit geval te werken, alle andere methodes zijn waardeloos. Dit is wel de allereerste keer dat me zoiets overkomt. Op de foto zal je het niet zien, maar ik heb dus wel heel wat moeten "bijschilderen" aan deze eerste decal. Op dit moment ziet dat er niet uit omdat de decal zelf nogal mat is en de verf glanzend, maar eens er 2 lagen vernis overheen gespoten zijn merk je er niets meer van. Toch was het even schrikken... ![]() |
|
||||
|
||||
Daco solventen nooit aanbrengen op een natte decal. Zijn decalsetters werken enkel op droge maar dan wel zeer goed.
![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Update :
de body werd aan de andere kant en de voorzijde ook voorzien van de Martini-striping. Nu ik weet hoe het moet gaat het een stuk beter. Toch heb ik ook hier weer moeten retoucheren met verf... ![]() Dan de piloot. Nadat de grondlaag droog was heb ik er matwit over gezet, en de plooien daarna weer wat benadrukt met blauw. Dat ziet er dan zo uit : ![]() Dit is natuurlijk veel te "zwaar", en daarom wordt het daarna terug "gedowntoned" met een drybrush van matwit : (hier is de matte verf nog nat, vandaar dat ze blinkt) ![]() Vervolgens werden de handschoenen geschilderd, de schoenen, de gordels en gespen, en de Martini-striping op de armen. Dat was wel een secuur werkje... ![]() Tenslotte werd de helm voorzien van de witte lijnen en de matzwarte bekleding. Ook de Martini-decal werd al gezet. Wat er nog ontbreekt is het vizier en de aansluiting voor de boordradio. ![]() Wordt vervolgd... |
|
||||
|
||||
Ik denk dat Ickx blij mag zijn dat jij geen voodoo-deskundige bent
![]() Ziet er schitterend uit, kijk uit naar het eindresultaat ![]() |
|
||||
|
||||
De piloot werd verder afgewerkt, naar voorbeeld van deze foto :
![]() Dat levert dus dit modelletje op (de kuipzetel moet nog geschilderd worden) : ![]() ![]() Last edited by Sennake; 20-03-2005 at 13:24. |
|
||||
|
||||
De striping-decals staan er nu allemaal op. Nu laat ik de body goed drogen en dan kunnen de sponsor-decals erbij gezet worden... :
![]() |
|
||||
|
||||
Dat moet vroeger toch een enorm beest geweest zijn om op de weg te houden.
|
||||
|
||||
Dat denk ik ook.
Reken maar uit: cylinderinhoud 3,2 liter gewicht 1025 kg 845 pk (!!!) Dat is 263 pk/liter en 0.8 pk/kg 0-100 in 2.8 sec, kwart mijl in 8.9 sec topsnelheid = +-360 km/h Niks voor een 'beginneling' ![]()
|
||||
|
||||
Sennake,
wat ga je doen met die donkere vlakken op de voorbumper en rond de lichten? Ga je die spuiten of is dat ook allemaal decal?
|
||||
|
||||
er moet mij iet van het hart, senaake is toch ee ncrack he, hij heeft moeten bijschilderen en ge ziet het niet eens!!!!
super, ligt dat modelmagazine in elke boekhandel?
|
||||
|
||||
Quote:
De spoilerlip moet trouwens rood geschilderd worden, zodat eigenlijk alleen de 2 vlakken tussen de lampen en de radiator-opening wit blijven. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|