De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 28-06-2005, 11:00
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

whatever, als jullie kortzichtig willen blijven, mij niet gelaten. Dat Michelin in de fout ging, daar zijn we het allemaal over eens. 't is maar hoe je - in het belang van de sport en dus de fans/klanten - omgaat met een gecreeërd probleem. Ofwel denk je mee en komt er een oplossing, ofwel ga je dwarsliggen en komt die er niet. Dat je jezelf daarmee in een situatie manoevreert die alles behalve prettig is, is een logische consequentie. Ze hebben het volle pond gepakt in de VS aan punten, proficiat, maar ik denk dat het nog wel eens harder in hun gezicht zou kunnen terugmeppen.

Herinner me de berilium(?) affaire met McLaren nog. Was ook een vrije interpretatie maar toen was het een njet. Dit slaat nergens op.
Weet ge wat mannen, kruip vanavond maar eens onder de microgolf als je gaat slapen ipv onder de dekens, ge zult per direct weten wat het verschil is...

Vriendjespolitiek is het. Maar goed, nog veel schoolgaande of pas afgestudeerde jeugd hier, weet wellicht niet wat dat wil zeggen.
Reply With Quote
Old 28-06-2005, 11:56
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Quote:
Originally Posted by Huudo
whatever, als jullie kortzichtig willen blijven, mij niet gelaten. Dat Michelin in de fout ging, daar zijn we het allemaal over eens. 't is maar hoe je - in het belang van de sport en dus de fans/klanten - omgaat met een gecreeërd probleem. Ofwel denk je mee en komt er een oplossing, ofwel ga je dwarsliggen en komt die er niet. Dat je jezelf daarmee in een situatie manoevreert die alles behalve prettig is, is een logische consequentie. Ze hebben het volle pond gepakt in de VS aan punten, proficiat, maar ik denk dat het nog wel eens harder in hun gezicht zou kunnen terugmeppen.

Herinner me de berilium(?) affaire met McLaren nog. Was ook een vrije interpretatie maar toen was het een njet. Dit slaat nergens op.
Weet ge wat mannen, kruip vanavond maar eens onder de microgolf als je gaat slapen ipv onder de dekens, ge zult per direct weten wat het verschil is...
Excuseer maar Berilium is een extreem kankerverwekkende stof die ze weliswaar volgens de regels van de kunst op een veilige manier gingen aanbrengen tijdens de productie.
Niemand durfde echter te voorspellen wat het effect zou zijn als zulke deeltjes door slijtage mee vrijkwamen tijdens een GP ...

Op dat moment is er door de fia beslist dat de veiligheid van Piloten, marshalls én enkele honderduizende toeschouwers primeerde. Sorry en maar logisch ook he ... Wens jij kanker te krijgen terwijl je een GP bezoekt? Dit is trouwens ook zo geformuleerd in de afwijzing van de FIA.

Overigens nog dit .... Dit verhaal is ondertussen een vijftal (?) jaar oud ...
En steeds als er iets is waardoor het een ogenblik minder gaat met McLaren beginnen ze er terug over te jammeren.
Ga even buiten wandelen adem een diep in en uit en leer met een beslissing leven.

Quote:
Vriendjespolitiek is het. Maar goed, nog veel schoolgaande of pas afgestudeerde jeugd hier, weet wellicht niet wat dat wil zeggen.
JAWADDE
voelt Mijnheer zich te goed ? Ik denk dat het beleid hier op het forum altijd is geweest dat verschillende mening geapprecieerd werden zolang ze maar met argumenten onderbouwd zijn.
Zulke dooddoeners horen daar helaas niet bij.
Ik denk dat je met zulke uitspraken meer over je eigen kleinzieligheid weet te vertellen dan over de kennis van de jeugd.
Old 28-06-2005, 12:26
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by airco
Ga even buiten wandelen adem een diep in en uit en leer met een beslissing leven.
Oh, ik kan wel met beslissingen leven hoor. En als ik nu buiten moet stappen en diep ademhalen, krijg ik zoveel smurrie en troep in mijn longen van de luchtvervuiling hier, dat het wellicht ook niet erg gezond is.

Quote:
JAWADDE
voelt Mijnheer zich te goed ? Ik denk dat het beleid hier op het forum altijd is geweest dat verschillende mening geapprecieerd werden zolang ze maar met argumenten onderbouwd zijn.
Zulke dooddoeners horen daar helaas niet bij.
Ik denk dat je met zulke uitspraken meer over je eigen kleinzieligheid weet te vertellen dan over de kennis van de jeugd.
oei, precies op de zere teentjes getrapt... Ik weet wél dat de "jeugd van tegenwoordig" een erg kortzichtige kijk soms ten berde brengt wanneer het over dingen gaan die niet in hun kraam passen. Vertel mij overigens eens waarom Michelin er anders weer moest bijgehaald worden om het gelijk aan jou kant te krijgen in een kwestie waar Michelin eigenlijk niks mee te maken heeft... Beats me, maar dat ontgaat mij toch wel. Is dat de argumentatie die gehanteerd wordt...? Wat ik zie, is dat iedere discussie omtrent FIA/Ferrari hier ontaard in eentje die gaat tss. 2 kampen en dat het ook in deze thread weeral de jongeren zijn die er dingen bijhalen, die er in eerste instantie niks mee te maken hebben. Kwestie van onzeker te zijn misschien? Het enige wat ik vraag is dat jullie eens wat afstand nemen van het probleem en eens niet door de rooie bril kijken. De zaak zal er dan heel anders uitzien. Fanatiek zijn, brengt u nergens. Ik weet waarvan ik spreek, ben het vroeger zelf ook nog geweest.

Ge moogt mijne kritiek naast u neerleggen - dat zeg ik thuis tegen mijn jeugd ook altijd - maar niet komen jammeren/verdwaasd kijken als binnen een paar jaar zou blijken dat ik er nog maar eens heel dicht opzat.

"jeugd van tegenwoordig" is een algemene term. 'k weet ook wel dat je niet iedereen in eenzelfde vak kan stoppen.
Reply With Quote
Old 28-06-2005, 12:26
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular

Quote:
wel ik denk dat je het artikel op SpeedTV dat Mark hier linkte eens grondig moet lezen

Conclusie van het verhaal ...

Intern in de oventjes zitten er blankets die gebruik maken van dezelfde "resistive heating elements" ....

Hiermee voldoet Ferrari aan de regel betreffende de bandenwarmers

Ze hebben rond die blankets weliswaar nog een hele constructie rondgebouwd ... Nergens staat geschreven dat ze dat niet mogen ...

Ontwikkeling is creatief zijn binnen de grenzen van het reglement.
En voor dit niet gelooft, zie maar op sutton-images.com, onder de USGP. Daar staan foto's van de open boxen. De bandenwarmers werden gewoon in de box geplakt. Niks illegaals, want de bandenwarmers warmen de band op, en niet de doos. De doos op zich gaat enkel het warmteverlies tegen.
Reply With Quote
Old 28-06-2005, 12:59
Jimbo's Avatar
Jimbo Jimbo is offline
De Paddock Rookie

Het "extreem kankerverwekkende" Beryllium (pak me nu niet op de schrijfwijze) zit zowat overal, tot in golfclubs toe. Nu ziet een golfclub natuurlijk niet zo veel af als een zuiger, maar kom, het zal nogal meevallen met die "extreme gevaren", me dunkt. als het ze dan toch te doen is om het redden van al die zielloze lemmings op de tribunes, waarom verbieden ze dan de CF remmen niet?

Neenee, Beryllium werd verboden omdat McLaren een exclusiviteitscontract had weten te versieren met de fabrikant.

Overigens, met die Ferrari-ovens zie ik niets mis (Behalve de kleur, misschien ).
Old 28-06-2005, 13:06
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Quote:
Originally Posted by student
ge vergeet precies de nieuwe regelementen voor 2005, waar er alles, maar dan ook alles aan gedaan is om Ferrari te verzwakken?
IK vergeet die regeltjes niet, nee
'Anderen' hier wel.

Uit Huudos post leid ik trouwens af dat 'fanatiek' zijn niet goed is. Fanatiek door de rode bril kijken is dus even slecht als fanatiek door de anti-rode bril kijken; iets wat die 'anderen' hier ook zeer vaak doen.

Ik zie bovendien niet in wat de 'jeugd van tegenwoordig' hier komt doen. Het eenrichtings retrospectieve kijken van 'alles was vroeger beter' is een heel menselijke reactie in een wereld waar ouderdom gelijk gesteld wordt aan ervaring en wijsheid. De 'jeugd' die hier schoolgaat en afstudeert heeft ondertussen ook al minimaal een tiental seizoentjes F1 achter de rug, en heeft bijgevolg ook een eigen ervaring en mentaliteit opgedaan.
Een 'correcte mening' hoeft dus niet altijd ingekleurd te worden door ouderdom.
Old 28-06-2005, 13:12
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Quote:
oei, precies op de zere teentjes getrapt... Ik weet wél dat de "jeugd van tegenwoordig" een erg kortzichtige kijk soms ten berde brengt wanneer het over dingen gaan die niet in hun kraam passen. Vertel mij overigens eens waarom Michelin er anders weer moest bijgehaald worden om het gelijk aan jou kant te krijgen in een kwestie waar Michelin eigenlijk niks mee te maken heeft... Beats me, maar dat ontgaat mij toch wel. Is dat de argumentatie die gehanteerd wordt...? Wat ik zie, is dat iedere discussie omtrent FIA/Ferrari hier ontaard in eentje die gaat tss. 2 kampen en dat het ook in deze thread weeral de jongeren zijn die er dingen bijhalen, die er in eerste instantie niks mee te maken hebben. Kwestie van onzeker te zijn misschien? Het enige wat ik vraag is dat jullie eens wat afstand nemen van het probleem en eens niet door de rooie bril kijken. De zaak zal er dan heel anders uitzien. Fanatiek zijn, brengt u nergens. Ik weet waarvan ik spreek, ben het vroeger zelf ook nog geweest.

Ge moogt mijne kritiek naast u neerleggen - dat zeg ik thuis tegen mijn jeugd ook altijd - maar niet komen jammeren/verdwaasd kijken als binnen een paar jaar zou blijken dat ik er nog maar eens heel dicht opzat.

"jeugd van tegenwoordig" is een algemene term. 'k weet ook wel dat je niet iedereen in eenzelfde vak kan stoppen.
ik heb enkel gezegd dat Renault en McLaren en impliciet dus ook Michelin goed geprofiteerd hebben van de blunder van Ferrari en Bridgestone ... en dat ik hen daarin niets kan verwijten (I can't blame them) ... Het is immers hun taak. Het woord Michelin heb ik zelfs niet in de mond genomen.
Overigens denk ik dat zo een antwoord daar best op zijn plaats is.
Ik heb er geen enkel probleem mee dat een team (of het nu rood, geel, blauw of zwart ziet) optimaal probeert te profiteren van de blunders van anderen

Dat er dan een anti-ferrarist over Michelin begint kan ik zelfs met mijn rode bril niet verhelpen he.

Met argumenten discussiëren graag ... Ik denk dat ik op je Berilium verhaal al een duidelijk gefundeerd antwoord heb gegeven. Ook AlesiRed27 heeft een duidelijk met argumenten (en dankzij redje ook foto's) onderbouwd verhaal gekregen waarom er met de banden"ovens" van Ferrari niets mis is.

Kan je mij overigens even aangeven hoe Ferrari Internal Affairs met iets anders dan subjectieve meningen is opgebouwd ?

-----------------------------------------

Nog 1 ding ... het feit dat zelfs niet ferrari-minded mensen als Sennake hier openlijk toegeven dat met deze bandenwarmers niets mis is (Enkel creatief omgesprongen binnen het reglement), Dat is het zuiverste bewijs dat het met de jeugdelijke rode-brillen brigade hier nog best meevalt. Ik denk dat ik wel argumenten genoeg kan vinden om net het tegendeel hier te gaan beweren. Toch ga ik me niet bezondigen aan zulke algemene uitspraken waarmee ik iedereen over dezelfde kam scheer.
Old 28-06-2005, 13:17
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
eerst goedkeuren .... dan pas gebruiken
Lijkt me nochtans de logica zelve ...

Misschien kunnen we voor michelin een variant maken .... ==> eerst testen ... dan gebruiken

Bovendien kunnen andere teams dan ook gebruik maken van zulke tire boxes als ze menen dat er een positief effect mee te halen valt. Dus waarom zo mekkeren ...
eurhm... Misschien nog ietsje verder terug gaan lezen. In de derde post in deze thread wordt Michelin er wel degelijk bijgehaald...

en dan, tja en dan schiet ik eens voor ne keer uit mijn sloffen. Ook al is het lachend bedoeld... 't zal zijn dat ik het allemaal verkeerdelijk interpreteer. Maar niet getreurd, we zien wel wie - de jeugd of de opa's - het "er op termijn" bij het rechte eind heeft.

Toch kan ik me niet van de indruk ontdoen, dat alles nogal zwart/wit bekeken wordt door de jeugd, en ja dat komt wellicht omdat er iets minder ervaring aanwezig is, wat overigens niet meer dan normaal is, ervaring waar ik dan niet enkel op de F1 mee duid. Niets is z/w, meestal zit het ergens in het grijze ertussen in.

Last edited by Guido; 28-06-2005 at 13:21.
Reply With Quote
Old 28-06-2005, 13:26
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by Finish
IK vergeet die regeltjes niet, nee
'Anderen' hier wel.

Uit Huudos post leid ik trouwens af dat 'fanatiek' zijn niet goed is. Fanatiek door de rode bril kijken is dus even slecht als fanatiek door de anti-rode bril kijken; iets wat die 'anderen' hier ook zeer vaak doen.

Ik zie bovendien niet in wat de 'jeugd van tegenwoordig' hier komt doen. Het eenrichtings retrospectieve kijken van 'alles was vroeger beter' is een heel menselijke reactie in een wereld waar ouderdom gelijk gesteld wordt aan ervaring en wijsheid. De 'jeugd' die hier schoolgaat en afstudeert heeft ondertussen ook al minimaal een tiental seizoentjes F1 achter de rug, en heeft bijgevolg ook een eigen ervaring en mentaliteit opgedaan.
Een 'correcte mening' hoeft dus niet altijd ingekleurd te worden door ouderdom.
eurhm, ik heb toch nergens beweerd dat 'alles vroeger beter was'...? 10 jaar F1 ervaring siert natuurlijk, maar als ik ervaring uitspreek, duid ik niet - zoals in de vorige post aangegeven op enkel F1 ervaring. Ervaring in het algemeen, zal u leren dat niets A óf B is - tenzij het een reglement betreft.

Ah maar nu snap ik het. In termen van "regelementsdenken" is dat natuurlijk wel zo. Oei, vergeten. RIR. En dan heb ik niks gezegd natuurlijk.

Jammer dat er in RIR termen gedacht en geleefd wordt, maar goed, da's een ziekte van onze hedendaagse maatschappij.

In ieder geval, wat er ook van zij, de FIA en Ferrari moeten vooral doen wat ze denken te moeten doen.
Reply With Quote
Old 28-06-2005, 15:05
Savi's Avatar
Savi Savi is offline
De Paddock Regular

Reply With Quote
Old 28-06-2005, 16:28
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Quote:
eurhm... Misschien nog ietsje verder terug gaan lezen. In de derde post in deze thread wordt Michelin er wel degelijk bijgehaald...

en dan, tja en dan schiet ik eens voor ne keer uit mijn sloffen. Ook al is het lachend bedoeld... 't zal zijn dat ik het allemaal verkeerdelijk interpreteer. Maar niet getreurd, we zien wel wie - de jeugd of de opa's - het "er op termijn" bij het rechte eind heeft.

Toch kan ik me niet van de indruk ontdoen, dat alles nogal zwart/wit bekeken wordt door de jeugd, en ja dat komt wellicht omdat er iets minder ervaring aanwezig is, wat overigens niet meer dan normaal is, ervaring waar ik dan niet enkel op de F1 mee duid. Niets is z/w, meestal zit het ergens in het grijze ertussen in.
LOL ... kwas het eigenlijk al totaal vergeten

betreft dat van Michelin .. Tja ... de deur stond zo wagewijd open na mijn eerste zinnetje ... "eerst goedkeuren, dan gebruiken" ... dat ik deze absoluut niet kon laten liggen .. Meer dan een grappig binnenpretje dat ik met de groep deelde hoef je er niet achter te zoeken.
neemt niet weg dat de argumentering waarom een en ander mijns inziens wel mag duidelijk ook in die post aanwezig is
Old 28-06-2005, 18:48
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Ze zouden die thread-starter een veeg om zijn oren geven
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 28-06-2005, 21:29
Superdiesel's Avatar
Superdiesel Superdiesel is offline
De Paddock Regular

In mijn ogen is er ook niet direct iets mis met die 'kisten'.
Ik vind echter wel dat de FIA had kunnen verbieden. Omdat je met deze kisten ook de velgen verwarmd en dit tegen de geest van het reglement is bv. Maar ze hebben het niet gedaan.

En nog iets waar max (mosley) waarschijnlijk niet aan gedacht heeft : Is dit kostenbesparend? Alle andere teams zullen dit waarschijnlijk nu ook doen.
En dan heb ik het nog niet over de transportkosten, zeker bij de overzeese GP's. Een gewone deken kun je opvouwen. Deze kisten niet en die nemen volume in. Op een vliegtuig betaal je per volume.....
Kostenbesparend he?
Reply With Quote
Old 28-06-2005, 21:55
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Mooie beauty case...
Reply With Quote
Old 28-06-2005, 22:21
Lambo's Avatar
Lambo Lambo is offline
De Paddock Regular

Quote:

kortzichtig? ik vraag dan aan jou wat wel de oplossing was... Niet starten, uit solidariteit? Of je laten benadelen omdat je concurrent een fout maakt, om toch maar de fans een 'race' te schenken? Waar zijn we dan mee bezig?

Het is simpel: als je leert voor een examen, dan slaag je meestal, doe je je werk niet,dan mag je het vergeten (om het maar eens met studententermen te noemen) ... Ja sorry hoor, maar door het gestuntel van Michelin komen al de Michelin-teams in de problemen, komt de FIA voor voldongen feiten te staan (moeten ze dan maar hun reglementen in de vuilbak gooien? ) en komen de Bridgestone teams onder vuur omdat ze doen in Amerika waarvoor ze zijn gekomen: racen... ??? Als de tijdritfiets van Armstrong in de Tour illegaal blijkt te zijn, en hij moet van start met een gewone koersfiets, dan moeten Basso en Ullrich ook maar 'uit solidariteit' hun tijdritfiets in de dijk dretsen... Of moet de UCI dan maar 'tijdelijk' hun regeltjes even overboord gooien?

En die rode bril... ik denk dat dat nogal meevalt als je ziet dat mijn avatar het teken van Sauber bevat en in mijn commentaar Alonso wordt aangemoedigd... Mijn bril is overigens grijs

En ik mag dan nog maar redelijk recent zijn afgestudeerd, kvolg al bijna 16 jaar de F1 en kheb na 24 jaar in dit leven ook al de nodige dingen meegemaakt...

Last edited by Lambo; 28-06-2005 at 22:25.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules