![]() |
|
|
||||
|
||||
Niet vergeten hoor, maar die waren zo aartsmoeilijk.... Op de tweede foto goed te zien, ik weet het. De bovenkant van de ruitrubber ging goed, maar die zijkant.... Zelfs met een tandenstokertje ging het niet, je zat direct tegen de deur en da moest je dan afkuisen en al, wat niet zo evident was... Allez ja...
![]()
|
||||
|
||||
Misschien iets dat je kan helpen met de deurrubbers ...
Ik heb hier nog ergens een productje liggen dat eigenlijk een soort van vloeibare afplakband vormt. Aanbrengen met een penseel, laten drogen, het nodige snijwerk met scalpel, dan trek je het te verven gedeelte er gewoon af. Heeft een nogal rubberige textuur. Na het verven het overblijvende gedeelte "rubber" verwijderen en klaar. Ik zoek straks even het flesje en weet je de naam te zeggen. Misschien kunnen Sennake of anderen hier reeds helpen ... |
|
||||
|
||||
Gevonden !
Product heet "Micro Mask" en hoort in de lijn producten van Microscale, zoals ook Micro Set en Micro Sol. ![]() |
|
||||
|
||||
mooi ma vind de ruitrubbers nie zo goed maar al doende leert men he
|
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Uw Rechtvaardige Rechter spreekt tot u.
![]() ![]() Het is zeker een mooi en leuk model geworden! Waar je op kan letten bij een volgend project - en wat dus bij dit model nog voor verbetering vatbaar zou kunnen zijn. - De antennes: de kan je net boven de voet afknippen, een klein gaatje in boren en van de sprue een fijner exemplaar trekken (zoals uitgelegd in de Tamiya instructies). Dat exemplaar dan bevestigen in het gaatje. Als je bovenaan een extra bolletje verf aanbrengt zal dat drogen als het bolletje op een echte antenne. - de ruitrubbers: al eerder aangegeven en mits wat afplekwerk, zo gepiept - dakrubbers: het is op zich al verdienstelijk dat je daaraan begonnen bent, want ik vind die zeker zo lastig als de ruitrubbers. Echter, als je ook deze afplekt, zien ze er, eens geverfd, extra strak uit - aflijning deurpanelen: als je dan nog zin hebt, kan je de deurpanelen nog zwart maken met een heel fijn permanent stiftje dat ze in de betere schoolgeriefhandel verkopen. - binnenkant uitlaatpijpje niet zwart? 't is niet goed te zien op de foto, maar ik denk dat de binnenkant van de uitlaat niet geverfd is. Deze moet zwart zijn. Ik ben allergisch aan uitlaatjes die niet zwart gemaakt zijn aan de binnenkant. ![]() In principe zijn de antennes en de deurpanelen zeker nog te doen - moest je nog zin hebben - alsook de dakrubbers zou je nog eens met dat fijne stiftje kunnen nalopen. Als je de ruitrubbers nog zou willen doen, wees dan extra voorzichtig met de decals, die zouden kunnen lossen. ![]() Tot zover uw RR. Hopelijk heb je er wat aan. ![]() |
|
||||
|
||||
Bedankt voor de rechtvaardige info. Zal het zeker onthouden. Mijn modellen zijn zeker nog te verbeteren
![]() Zal zien of ik de Mitsu nog doe, momenteel druk bezig aan de Xsara ![]() ![]()
|
||||
|
||||
Quote:
Ik loop meteen naar mijn tien modellen in mijn glazen kast... Ik zou niet willen dat jij onder de jeuk en het niezen zit, want dan kun je zelf niet meer bouwen... ![]() ![]() ![]() ![]() Trouwens, die tips ga ik ook nog eens nakijken zodat ik misschien een aantal kits moet aanpassen... Misschien binnenkort eens allemaal posten om te laten checken... |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|