![]() |
|
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Maar das dan ook ferrari vergelijken met Nissan of zo??
Hé Loeten,heb je iets tegen Nissan ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grtzzzzzz Nismo ![]() |
|
||||
|
||||
@ Zaibatsu: Ja idd, de Concorde... Wel vriendelijke mensen daar trouwens... Maar denk dak mijne primer best in Domino haal... (sorry voor mijn West-Vlaams...
![]() @ Nismo: Nissan? Das niet mijn favo-merk (wel Toyota) maar niets op aan te merken anders hoor. Heb net twee Nissans aangeschaft om om te bouwen naar rally-monstertjes... ![]() - Nissan Skyline 2000 GT-R (Tamiya 24194) - Nissan (Datsun) 280 ZT Fairlady (Fujimi) @ Sennake: Inderdaad... ![]() |
|
||||
|
||||
Trouwens, even een update van de Corvette... Er waren nog wat pics te goed van begin van deze week dacht ik...
Hier komen ze: Na de primer, de eerste laag TS-34 (Camel Yellow) ===>>> Slaat precies wat groen uit he? Later volgden nog drie dunne laagjes. Perfect al zeg ik het zelf, want de sleuven bij de deuren en zo zijn nog steeds duidelijk zichtbaar!! ![]() ![]() Ondertussen, wachtend op het drogen: Hier zie je trouwens de fout waar ik het eerder over had: die luchtslangen zijn in het rood terwijl het volgens het plan iets anders moest zijn... ![]() ![]() Binnenkort volgt meer, want ben nu druk aan het bouwen. Ben zo ongeveer klaar met all stapjes van het interieur en het chassis. Body is uitgehard, hoop ik, dus kunnen we de extra delen toevoegen. Ben wel tevreden met deze auto hoor. Ookal is het geen rally-model... |
|
||||
|
||||
Quote:
http://www.hasegawa-model.co.jp/e-w/.../0510/HR8.html Grtzzzzzzz Nismo ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
Klopt volledig Nismo, maar ook die andere Nissan heeft volgens mij geen rally's gereden... Maar het lijkt me toch leuk om er eens ene om te bouwen. Een beetje met het idee van: "Wat als ik zou deelnemen aan een historic rally en ik heb deze ter beschikking..." Kwestie van dus een origineel model te hebben he... De 240 Z probeer ik ook nog eens binnen te halen... Trouwens alles was begonnen met een foute inschatting. Het was een model dat op e-bay stond aan een degelijke prijs (22 ipv 30 euro) en hij liep binnen de drie minuten af... Dus ikke weer veel te vlug (haast en spoed, jaja) en effe niet op de details gelet. Ze lijken nogal sterk op elkaar dus... Maar niet getreurd, ik maak er wel wat leuks van, hoop ik... En thanks voor de tip van hasegawa, want de 240 van Tamiya is beetje te groot (1/12) |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
Quote:
Hé Nismo, prachtig hoor! Ga ik zeker gebruiken als ik aan die Nissan 280 werk. Ik weet wel dat het niet een "echte" rally-auto is, maar als je gewoon eens gaat "googelen" met "Rally Historic" dan vind je automatisch heel wat vreemde combinaties waarmee men gaat racen. Dus het zal een origineel stukkie zijn (zoals ze op het brouwersforum in Holland zouden zeggen...) Er komen wel posts hierzo... ----------------------------------------- ON TOPIC NU: De Corvette is zo goed als af. Ben druk aan het decallen en sollen. Foto's komen morgen (woensdagnamiddag wet je wel... ![]() Enkele bevindingen: Uiteindelijk prachtige kit geworden met weinig moeilijkheden maar met veel mogelijkheden om te improviseren zoals in kleurdetails en zo. De pasvorm bleek op het einde serieus tegen te vallen. De body paste niet goed op het chassis (zie foto's morgen) waardoor de wagen niet echt op de grond "kleeft" en niet helemaal natuurlijk staat... Ik heb dit een beetje verholpen door stukjes rolkooi weg te nemen, maar het is nog niet goed genoeg. Jammer dus... Positief aan de body is dan weer dat de voegen diep genoeg zijn. Uitvijlen was dus niet nodig ondanks een viertal spuitlagen (kunnen er ook 5 zijn) Negatief zijn de foutjes in het bouwplan. Foute verfindicatie (zie eerdere post) en ook een tweetal foutjes bij de decals (fout nummer + een decal te kort) Besluit: toch wel aan te raden zou ik zeggen... En een beetje ervaren bouwer (meer dan ik dus) slaagt er wel in dat chassis en de body te doen passen. Als iemand hierrond tips heeft hoe ik het kan aanpassen??? Alles is welkom. Zoals ik zei: zie foto's morgen... Op naar een volgend project... |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Quote:
Last edited by scoobyfreak; 09-11-2005 at 02:16. |
|
||||
|
||||
Quote:
Het chassis zelf rust goed op de bodem hoor. Het is de body die niet al te perfect aansluit. Maar een foto zal wel helpen. Dus nog effe geduld... Het lijkt precies of dat de body door iets vanbinnen wordt omhooggehouden... Nu ja, op de foto's straks is het vast beter te zien... |
|
||||
|
||||
Kvind die gele Corvette een sjiek machien, mooier dan die van Goossens. Dit model zal dan ongetwijfeld ook sjiek zijn!!
![]()
|
||||
|
||||
De picca's
|
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
mooi,mag ik eens vraagen welk kleur van rolkooi da is? ik ben er ook aan begonnen en komt hoopenlijk even mooi
|
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|