De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Meetings
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 22-11-2005, 11:57
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular

Jongens... jongens... waarom geïnteresseerd zijn en niet zelf rijden?

Jullie hebben niet allemaal een body nodig hé! Er zijn slechts voor al de rijdende personen 2 (of max 3) bodies nodig hé... je rijdt in team! Dus als je echt geen tijd hebt om zelf een body te maken, kan je met iemand een team vormen die wel tijd heeft voor een body te maken! Je overlegt dan met die persoon (of personen) welke body en livery je kiest!

Er zijn gisteren avond nog wat inschrijvingen binnengekomen omdat ik het voorstel op tafel gelegd heb op onze wekelijkse race-avond.

- Bram
- Kristof
- Koen
- Pieter
- Slim
- Ben
- Jo

G.
Old 22-11-2005, 12:39
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by MFahrer
Jongens... jongens... waarom geïnteresseerd zijn en niet zelf rijden?
Euhrm, 100 euro zonder spares is een kost die ik niet wil doen om eens een keertje, en daarna misschien nooit meer, te rijden. Voor dat geld heb ik een full multi-media kit... Zelfs als je gaat delen blijft het nog altijd redelijk wat geld. Begrijp me niet verkeerd, als slotracen je hobby is, zal het wel meevallen en iedere hobby is duur enz. Maar op de eerste plaats de kinderen, dan het huis, dan de auto, dan pas de modelbouw en ook nog fotografie. Nu goed, ik maak mijn eigen rekening natuurlijk, en niet die van een ander. Maar als je een reden vraagt, dat is ze.

Quote:

Er zijn gisteren avond nog wat inschrijvingen binnengekomen omdat ik het voorstel op tafel gelegd heb op onze wekelijkse race-avond.

- Bram
- Kristof
- Koen
- Pieter
- Slim
- Ben
- Jo

G.
Komen zij ook naar de meeting de 16de, of zullen ze enkel rijden?
Reply With Quote
Old 22-11-2005, 12:46
De Paddock Regular

Ik denk dat er een groot misverstand bestaat...

Ik wou dus iets organiseren met enkele geïnteresseerden onder jullie, zonder jullie op kosten te jagen. Ik stel 2 (of in extremis 3) chassis van mij ter beschikking voor 2 (of in extremis) 3 teams van jullie... Het enige dat jullie nodig hebben is per team een body, een Q-model lexan (of ander licht) interieurtje en een lichtsetje.

Prijs van Q-Model interieurtje is 10 euro
Prijs van lichtsetje (voor de fijnsoldeerders 6 euro, voor de minderbegaafde electronica'ers) 16 euro.

Natuurlijk hoeven jullie geen chassis aan te schaffen voor die eene keer! Daarom dat ik het voorlopig op max zes Paddockers (zonder mij wel te verstaan) wil houden... omdat ik enkele van mijn chassis voor een dag ter beschikking stel. Naderhand kan je de body die geraced heeft op zijn origineel chassis uit de (bijvoorbeeld Tamiya) kit zetten... bij de beker van je behaalde plaats in de race!

Hopelijk is dit misverstand volledig opgehelderd!

---

Van die jongens zullen er ongetwijfeld enkele meekomen... hoeveel en wie is nog niet zeker!

G.
Old 22-11-2005, 13:01
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Ik denk dat er een groot misverstand bestaat...

Natuurlijk hoeven jullie geen chassis aan te schaffen voor die eene keer! Daarom dat ik het voorlopig op max zes Paddockers (zonder mij wel te verstaan) wil houden... omdat ik enkele van mijn chassis voor een dag ter beschikking stel. Naderhand kan je de body die geraced heeft op zijn origineel chassis uit de (bijvoorbeeld Tamiya) kit zetten... bij de beker van je behaalde plaats in de race!

Hopelijk is dit misverstand volledig opgehelderd!
absoluut! Ik heb de verkeerdelijke conclusie getrokken uit de zin "100 euro voor een rolling chassis zonder spares" door te denken dat je 6 chassis zou meebrengen en dat we die dan konden/moesten aanschaffen. Er stond ook niet bij, de 6 chassis die ik ter beschikking stel belopen 100 euro enz. lol.

In dat geval

Enneuh, ik kan, wil, moet en zal racen Ook een carrosserie zal ik bouwen.

Oef, blij dat het uitgeklaard is, ik had het helemaal niet in de gaten.

Quote:
Van die jongens zullen er ongetwijfeld enkele meekomen... hoeveel en wie is nog niet zeker!

G.
ok, ik zal in de lijst enkel de racende paddockers opnemen.
Reply With Quote
Old 22-11-2005, 13:02
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Update!

zullen aanwezig zijn op 16 december:
- Huudo
- Sennake
- Dominique
- Racer
- Pat
- MFahrer + kleine delegatie
- Bezemwagen (?)

Paddockers die zullen meedoen aan de slotrace:
- Huudo
- Pat
Reply With Quote
Old 22-11-2005, 13:21
De Paddock Regular

Wow Wow Wow! (kwestie dat de kerstperiode eraan komt)...

Ik heb nu ook nooit gesproken over 6 chassis... wel over 2 (eventueel 3) chassis die je deelt met één of enkele andere paddockers! Dat is al één reden waarom ik dus duidelijk onderstreep om het redelijk beperkt te houden. De tweede reden is dat wij misschien al met 10 deelnemers aan de start komen, en het weer nog niet goed genoeg zal zijn om alles buiten te installeren, dus dat we allemaal nog in de garage moeten kunnen staan. Daarom zou ik dit evenementje gewoon doen met de mensen die ik "redelijk ken" (vast kliekje) van het modelbouwforum.

Een kleine situatieschets... Jij en sennake rijden in een team... Je beslist samen wie wat doet... bijvoorbeeld iemand de body... een andere het interieurtje... en een weekje (of twee) voor de race... zet ik de door jullie geprepareerde body op een chassis van mij, volledig aangepast aan de wagen die jullie meebrengen. Misschien doen we dat wel samen bij mij thuis zodanig dat je al eens kunt bollen met het geheel. Ik zorg ervoor dat alles perfect staat afgeregeld en door de technische controle kan.

De dag van de race rijden jullie als team met het geheel, en als alles is afgelopen nemen we de body van het chassis en jullie nemen die naar huis.

Wat wel eventueel kan... is dat je een as of zo kapot rijdt... dan zou ik dat uiteraard graag vergoed zien... maar dan zit je aan 5 of 6 euro... Zelf heb ik nog nooit iets kapot weten gaan aan zo een chassis... Enkel misschien een tandwiel achteraan, hetgeen ook maar 3 of 4 euro kost.

Ik zal voor alle duidelijkheid eens de uitnodiging met reglementen en zo posten, zodanig dat je tot in de puntjes weet wat er gepland is.

G.

Last edited by MFahrer; 22-11-2005 at 13:29.
Reply With Quote
Old 22-11-2005, 13:27
Clubman Clubman is offline
De Paddock Regular

wel interesse..... al zekers om te komen kijken.

kan alleen nog nix confirmeren ( voor de 16e dus)
Reply With Quote
Old 22-11-2005, 13:29
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Wow Wow Wow! (kwestie dat de kerstperiode eraan komt)...

Ik heb nu ook nooit gesproken over 6 chassis... wel over 2 (eventueel 3) chassis die je deelt met één of enkele andere paddockers! Dat is al één reden waarom ik dus duidelijk onderstreep om het redelijk beperkt te houden. De tweede reden is dat wij misschien al met 10 deelnemers aan de start komen, en het weer nog niet goed genoeg zal zijn om alles buiten te installeren, dus dat we allemaal nog in de garage moeten kunnen staatn.

....

Ik zal voor alle duidelijkheid eens de uitnodiging met reglementen en zo posten, zodanig dat je tot in de puntjes weet wat er gepland is.

G.
Ik moet eerlijkheisdshalve toegeven, dat ik de idee-opbouw in de andere threads niet tot in de details gevolgd heb en wellicht daardoor tot een verkeerde conclusie ben gekomen.

Ik zal de uitnodiging en reglement afwachten alvorens opnieuw conclusies te trekken. Maar ge zult ook wel verstaan dat ik me niet graag engageer alvorens duidelijk te weten waar we aan beginnen he. Bij deze is alles al redelijk goed uitgeklaard. Thanks!
Reply With Quote
Old 22-11-2005, 14:42
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Update!

zullen aanwezig zijn op 16 december:
- Huudo
- Sennake
- Dominique
- Racer
- Pat
- MFahrer + kleine delegatie
- Bezemwagen (?)
- Clubman (?)

Paddockers die zullen meedoen aan de slotrace:
- Huudo
- Pat
- Sennake

Deze update was waarschijnlijk al verwacht

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Guido; 22-11-2005 at 14:59.
Reply With Quote
Old 24-11-2005, 13:57
De Paddock Regular

Helemaal verwacht!!! Terecht trouwens!!! Wacht maar tot je je zelfgebouwde bolide eens rond ziet gaan op een circuit ipv gewoon in de kast te staan!

Dominique, Dragonfly, Clubman... geen interesse?

G.
Old 24-11-2005, 18:03
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...

Quote:
Dominique, Dragonfly, Clubman... geen interesse?
G.
Weet ge wat? Probeer me maar om te praten op de 16e
Old 24-11-2005, 20:41
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Is er al beslist met welke categorie van wagens we gaan rijden? We gaan maandag naar Essen en als het zou kunnen meevallen, kan er daar misschien al een kit op de kit getikt worden, die kan dienen als donor.

9 kansen van de 10 zal ik wel willen aantreden met een of andere vorm van een Mercedes, of waar toch een Mercedes blokkie inligt. Of zouden we, als er bijv. beslist wordt Gr.A te gaan rijden, met fictieve sponsoring mogen rijden, dus met eigen gemaakte decals?

Niet dat ik de organisatoren wil opjagen, maar 't begint in mijn vingers te kriebelen.
Reply With Quote
Old 24-11-2005, 20:46
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...

Quote:
Originally Posted by Huudo
9 kansen van de 10 zal ik wel willen aantreden met een of andere vorm van een Mercedes, of waar toch een Mercedes blokkie inligt.
Hoe? ik dacht dat ge wilde racen ?
Old 25-11-2005, 08:38
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Huudo
Niet dat ik de organisatoren wil opjagen, maar 't begint in mijn vingers te kriebelen.
... zei de mens die een paar posts geleden nog niet wou meerijden!

Ik wil wel al een klein tipje van de sluier lichten over de race, maar ik ben op dit moment vollop bezig met de organisatie van de race (technisch reglement, wedstrijd reglement, teams en uitnodigingen). Het enige dat ik voorlopig kan (en wil ) vertellen is dat het evenementje doorgaat na jullie Quiz, zodanig dat je je eerste volledig daarop kan concentreren (dit op aanraden van Sennake, ik wist uiteraard niet wat zo'n quiz allemaal inhield) en tussendoor toch wat aan je body kan werken. Ik denk eraan om het op een zaterdag of zondagnamiddag 18-19 februari te leggen. Ik denk dat iedereen (zowel bij de Paddockers als bij ons) genoeg tijd moet hebben om tegen dan zijn gewenste kit te vinden en te bouwen.

Ivm de klasse die we zouden rijden... Ik hoop dat je niet te teleurgesteld bent, maar ik heb voor Fia GT 2001-2005 (aangevuld met Belcar GTA's en GTB's en wat JGTC's uit dezelfde periode om de modelkeuze te vergroten) gekozen. Ten eerste omdat het voor rookies (no offence) makkelijker rijdt dan bv Group A, de wagens zijn veel breder en lager dan de group A's wat zich uiteraard vertaalt in veel neutraler gedrag op het circuit. En ten tweede omdat het mijn collega-slotters aanzet (verplicht) een FIA GT in elkaar te knutselen...

Ik heb een lijst van toegelaten wagens aangemaakt op basis van deelnemerslijsten van elke FIA GT race van 2001 tot en met 2005 en volgens mij zit daar heel weinig Mercedes-related materiaal tusssen. Maar volgens mij zul je op dit evenementje de smaak wel te pakken hebben om dit meer dan één keer te doen en zul je ongetwijfeld nog met een Mercedes aan de start kunnen komen.

Je kan dus al een beetje op zoek gaan naar een auto... maar vergeet niet dat je in team rijdt hé!

G.

Last edited by MFahrer; 25-11-2005 at 10:01.
Reply With Quote
Old 25-11-2005, 10:48
Dragonfly's Avatar
Dragonfly Dragonfly is offline
De Paddock Regular

Normaal zal ik ook aanwezig zijn. en dat idee van fiagt zint mij wel zoveel keus zo weining tijd

Last edited by Dragonfly; 25-11-2005 at 10:52.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules