De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Meetings
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 23-02-2006, 00:50
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Ik kan wel mijn Porsche 917 LH meebrengen, die zit zo ongeveer in dat stadium. Maar eigenlijk was ik niet van plan de paneellijnen in te kleuren, sterker nog : ik heb een andere methode aangewend om de paneellijnen uit te laten komen, namelijk het ingraveren van de lijnen. Op zich is dat dus wel een ander goed voorbeeld van hoe men tewerk kan gaan, maar inkleuren ging ik niet doen. Tenzij : de scheiding tussen de motorkap en de rest van de wagen zou ik wél kunnen doen. Ik breng in elk geval de Porsche mee, en wat zwarte verf. We zien dan wel.

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 23-02-2006, 10:39
commanderke's Avatar
commanderke commanderke is offline
De Paddock Rookie

De methode met de stift ken ik ook, daar is nu niet zo veel aan te kunnen. Maar de wash blijft voor mij een misterie. Toch vooral omdat schoon in die lijn te laten lopen en dat dan een beetje op te kuisen zonder dat ge te veel wegveegt enz.... Ik heb hier wel nog een kas in primer staan anders moet ik die is meebrengen en kan dat daar ne keer op getoond worden.
Reply With Quote
Old 23-02-2006, 13:06
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by commanderke
De methode met de stift ken ik ook, daar is nu niet zo veel aan te kunnen. Maar de wash blijft voor mij een misterie. Toch vooral omdat schoon in die lijn te laten lopen en dat dan een beetje op te kuisen zonder dat ge te veel wegveegt enz.... Ik heb hier wel nog een kas in primer staan anders moet ik die is meebrengen en kan dat daar ne keer op getoond worden.
Ik weet niet of primer geschikt is om als goede basislaag te gebruiken. (ik weet wel zeker van niet) Het hangt er immers vanaf met welk soort verf je de wash wil doen. Indien met acryl, dan kan je het overtollige verwijderen met wat water of alcohol, maar met enamel gebruik je white spirit en met olieverf gebruik je bijv. terpentijn (meen ik mij te herinneren). Nu kan ik me voorstellen dat enkel alcohol de primer laag niet zal aantasten, maar white spirit en terpentijn, weet ik niet zeker. Verder denk ik dat zowel olieverf als enamel het meest geschikt zijn.

Dit alles van horen zeggen van mannen die het altijd zo doen. Zeker in de vliegtuig branche, waar de paneellijnen per definitie veel dunner zijn, dan bij een auto, en zij dus geen stift kunnen gebruiken.

Misschien toch beter om dit mee te nemen naar een volgende meeting, totdat er iemand niet alleen gedegen ervaring mee heeft, maar ook totdat we een model in de juiste staat hebben om het te tonen. Allez, ik wil niet zeggen dat we er geen tijd aan moeten/kunnen besteden, ik wil alleen de verwachtingen niet te hoog zetten.

Reply With Quote
Old 23-02-2006, 13:18
Gulfie's Avatar
Gulfie Gulfie is offline
________

moet je lid zijn van de een of andere club om hier binnen te mogen? Anders denk ik er ook aan om eens binnen te springen ... als dat mag.

Misschien hebben jullie een adres van het café?
Reply With Quote
Old 23-02-2006, 13:24
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by gulfclk
moet je lid zijn van de een of andere club om hier binnen te mogen? Anders denk ik er ook aan om eens binnen te springen ... als dat mag.

is op het circuit Zolder
Old 23-02-2006, 13:51
Big attack's Avatar
Big attack Big attack is offline
De Paddock Regular

Kan er mij misschien iemand op de meeting een paar tips geven over het fotograferen van je modellen. Valt niet echt mee, te donkere foto's zonder flis, te heldere met flits. Zal mijn eigen toetsel meebrengen.
Reply With Quote
Old 23-02-2006, 14:27
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by gulfclk

je moet/mag/kan lid zijn van onze club hier.

Wat ik daarmee zeggen wil: Een groot gedeelte van de modelbouwers hier op het forum, ontmoeten elkaar niet enkel in "cyberspace", maar ook "in real life". Tijdens deze meetings proberen we in de praktijk te tonen wat we hier zoal doen (zie ook mijn oproep iedere keer). Dus, iedereen die wil, kan altijd eens vrijblijvend komen kijken hoe het een en ander in elkaar zit en verloopt. Lijkt het je wat om vaker te komen, dan kan dat.

Kom maar af, dan leggen we het een en ander wel uit hoe het precies in zijn werk gaat.

Een routeonschrijving kan je hier vinden: http://www.wheelscafe.be/2005/

Tot vrijdag?
Reply With Quote
Old 23-02-2006, 14:27
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by big attack
Kan er mij misschien iemand op de meeting een paar tips geven over het fotograferen van je modellen. Valt niet echt mee, te donkere foto's zonder flis, te heldere met flits. Zal mijn eigen toetsel meebrengen.
Daar kunnen we zeker ook wat tijd aan besteden. Zal mijn gerief ook meebrengen.
Reply With Quote
Old 23-02-2006, 16:49
commanderke's Avatar
De Paddock Rookie

Geen probleem,

laat dat van die washes dan maar zitten tot volgende meeting, het is toch niet zo dringend. En dan kan het waarschijnlijk direkt op de juiste manier leren.
Reply With Quote
Old 23-02-2006, 17:48
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally Posted by commanderke
Geen probleem,

laat dat van die washes dan maar zitten tot volgende meeting, het is toch niet zo dringend. En dan kan het waarschijnlijk direkt op de juiste manier leren.
Wat niet betekent dat ik mijn Porsche 917LH NIET meebreng zulle

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 23-02-2006, 20:38
Pat's Avatar
Pat Pat is offline
De Paddock Regular

Wij hadden niets anders verwacht !
Reply With Quote
Old 23-02-2006, 22:02
Button@'s Avatar
Button@ Button@ is offline
De Paddock Rookie

Ik kan er morgen niet bij zijn.Moet naar een verjaardagsfeestje. Hopelijk volgende keer weer wel.

Grtz
Reply With Quote
Old 24-02-2006, 10:15
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...

@Commanderke: ik moet vanavond eerst in Deurne passeren vooraleer ik naar de Wheels afgezakt kom. Ik vertrek dus vanuit Antwerpen richting Zolder, en ik zal je niet kunnen komen oppikken vanavond. Denk je dat je het gaat vinden?
Old 24-02-2006, 12:04
commanderke's Avatar
De Paddock Rookie

Ja geen probleem ik zal zelf wel rijden, ik breng trouwens nog ne maat mee die ook al jaren bouwt (alleen ligt em de laatsten tijd wat stil). Ik zal het wel vinden met die routebeschrijving. Tot straks
Reply With Quote
Old 24-02-2006, 19:48
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...

ik zal waarschijnlijk een half uurke later zijn...
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules