De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 05-03-2006, 04:14
scoobyfreak's Avatar
scoobyfreak scoobyfreak is offline
De Paddock Regular

Heb een paar foto's gevonden,weet niet op je er iets mee bent?

Reply With Quote
Old 05-03-2006, 12:26
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

@ Huudo: Super ! Wij gaan 's morgens al, dat past het best voor de volleyballende neef en de minivoetballende ikke... We vinden elkaar ginds wel!

@Scooby: Alle foto's zijn welkom natuurlijk. Zeker wat de binnenkant betreft. Het leuke aan jou foto's zijn die extra lichten vooraan. Dat doet me denken... Wil ik ook...

Grtzzz

Straks tweede laklaag...
Reply With Quote
Old 05-03-2006, 13:54
Gulfie's Avatar
Gulfie Gulfie is offline
________

Quote:
Originally Posted by commanderke
Ik zit met hetzelfde probleem
Nat,regen,sneeuw e.d. maar ik ga dat oplossen met mij een spuitcabine te maken. Zoiets als dit hier

http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2...pic.php?t=2208

Ik heb mij al een occasie Bauknecht dampkap gekocht voor 20 euro dankzij 2dehands.be. Nu weet ik alleen nog niet uit wat materiaal ik die bak moet maken.
Hey commanderke,

mijn nieuwe spuitcabine is net klaar. De oude was te klein geworden en de ventilator was stuk.

Ik heb PVC schuim platen genomen voor de wanden (wordt ook door architecten gebruikt voor maquette bouw, voor werfpanelen, ...). Heel licht, toch stevig en ... je kan alles kleven met secondenlijm. Geen schroeven (want die houden niet) en op ongeveer een uurtje was de cabine gelijmd. Ik heb 3 zware ventilatoren bovenaan gemonteerd met een filter aan de achterzijde en daarachter een luchtkamer. De spuitruimte zelf meet 70 cm breed, 45 cm diep en 50 cm hoog.
Reply With Quote
Old 05-03-2006, 15:10
jurgen jurgen is offline
De Paddock Rookie

lege decalvellen zijn ook te koop in een winkel op de zwarte berg in westouter. in westvlaanderen dus
Old 05-03-2006, 15:18
vinnie's Avatar
vinnie vinnie is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by gulfclk
Hey commanderke,

mijn nieuwe spuitcabine is net klaar. De oude was te klein geworden en de ventilator was stuk.

Ik heb PVC schuim platen genomen voor de wanden (wordt ook door architecten gebruikt voor maquette bouw, voor werfpanelen, ...). Heel licht, toch stevig en ... je kan alles kleven met secondenlijm. Geen schroeven (want die houden niet) en op ongeveer een uurtje was de cabine gelijmd. Ik heb 3 zware ventilatoren bovenaan gemonteerd met een filter aan de achterzijde en daarachter een luchtkamer. De spuitruimte zelf meet 70 cm breed, 45 cm diep en 50 cm hoog.
gulfclk kun je eens geen foto plaatsen van jou nieuwe spuitcabine.
Reply With Quote
Old 05-03-2006, 17:02
commanderke's Avatar
commanderke commanderke is offline
De Paddock Rookie

Ik weet wat platen dat ge bedoeld en die zullen daar inderdaad wel goed voor zijn. Ook omdat die perfect glad zijn en dat er dan niet te veel brol in uw lakwerk kan vallen. Maar ik denk niet dat ik die ga kunnen gebruiken aangezien dat ik met die dampkap vanachter zit. Volgens mij gaan die platen dat nooit kunnen houden als ik dat is moet verzetten ofzo. Ik moet ze ook wel groot maken want ik bouw ook vooral camions en zo'n remorque neemt al wel wat plaats in beslag als ge dat wilt spuiten. Als ge er dan nog rekening mee houd dat ik daar ook nog graag een draaitafel in wil zodat ik die remorque kan draaien tijdens het spuiten. Maar ik denk dat die bak dan te diep ga moeten zijn en dat dan uiteindelijk mijn dampkap te ver staat om die spuitnevel nog op te zuigen. Ik weet nu ook wel niet juist hoe goed dat ga zuigen. Ik moet echt nog wel wat brainstormen voor ik daar aan begin te bouwen. Iemand tips?
Reply With Quote
Old 05-03-2006, 18:18
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Quote:
Originally Posted by commanderke
Ik weet wat platen dat ge bedoeld en die zullen daar inderdaad wel goed voor zijn. Ook omdat die perfect glad zijn en ...........
Iemand tips?

Ik wil niet lastig doen he, maar misschien een apart topic hierover openen??? Want dit heeft nu echt wel niks meer met mijn Trabantje te maken he. Hij ziet groen van de jaloezie omdat je bezig bent...

THANKS !!

Jurgen: Bedoel je Domino? Dacht dat ze dat dar niet hadden?? Op hun site staan er toch geen verwijzingen naar. Toch nog eens kijken, want dat zou gewoon super zijn...
Reply With Quote
Old 05-03-2006, 18:47
commanderke's Avatar
commanderke commanderke is offline
De Paddock Rookie

Ge hebt volledig gelijk
Reply With Quote
Old 05-03-2006, 20:36
jurgen jurgen is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Loeten

Jurgen: Bedoel je Domino? Dacht dat ze dat dar niet hadden?? Op hun site staan er toch geen verwijzingen naar. Toch nog eens kijken, want dat zou gewoon super zijn...
ik heb er daar toch gekocht...
Old 05-03-2006, 23:40
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Jurgen, ik zoek wel lege vellen he. Waar je zelf op kan afdrukken. De renaissance en studio27 decals weet ik er ook wel liggen ;-)

Effe navragen dus (van mijne kant)

Grtzzzz

Update spuitwerk:

* Body kreeg tweede en derde laag. Ziet er heel goed uit. Heb zonet ook de deuromtrek gedaan. Jammer genoeg is er één line die precies half vergeten is bij revell. Dus dat wordt even bijwerken en hopen dat ik de lak niet beschadig (anders een extra laagje).
* chassis is helemaal in orde.
* Eerste onderdelen werden vastgemaakt aan het onderstel (zijwanden en deel van het dashboard. Met de zetels wacht ik nog even. Heb de leverancier nog niet ontmoet...

Volgende stappen:

* foto's nemen
* Stuur aan dashboard
* Uitmeten rolkooi => iemand een idee waarmee ik die best maak? plastic van bvb ongebruikte oorstokjes, tandenstokers (ook ongebruikt) of nog wat anders??
* Motoronderdelen (twee of zo LOL) verven
* Ophanging verven

Daarmee heb ik weer wat planning voor (hopelijk) morgenavond...
Reply With Quote
Old 06-03-2006, 12:18
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker

Quote:
.................................................. ...............................* Uitmeten rolkooi => iemand een idee waarmee ik die best maak? plastic van bvb ongebruikte oorstokjes, tandenstokers (ook ongebruikt) of nog wat anders??
.................................................. .....................................
Je kan daar het best wat sprue voor gebruiken, de lange rechte stukken waaraan je onderdelen vasthangen,knip je af, je schuurt die mooi rond en je kan ze plooien op maat als je het boven een kaars ietwat verwarmt.

Grtzzzzzzz Nismo
Reply With Quote
Old 06-03-2006, 18:23
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Quote:
Originally Posted by Nismo
Je kan daar het best wat sprue voor gebruiken, de lange rechte stukken waaraan je onderdelen vasthangen,knip je af, je schuurt die mooi rond en je kan ze plooien op maat als je het boven een kaars ietwat verwarmt.

Grtzzzzzzz Nismo

Zijn die niet een beetje te dik daarvoor?? Ik meet hier ongeveer 3 mm dus in werkelijkheid zijn dat buizen van 3 x 24 = 72 mm oftwel ruim 7 cm dikte... Zou misschien nog kunnen, ik heb daar geen idee over... Thanks voor de tip.
Reply With Quote
Old 06-03-2006, 19:55
jurgen jurgen is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Jurgen, ik zoek wel lege vellen he. Waar je zelf op kan afdrukken. De renaissance en studio27 decals weet ik er ook wel liggen ;-)

Effe navragen dus (van mijne kant)
ik weet het Loeten, gewoon effe vragen in de winkel, ik heb er daar gekocht, heb er wel nog niets mee gedaan. het was de bedoeling om de mkii va lietaer te maken, maar dat decalvel is ondertussen ook beschikbaar, waarmee ik dus redelijk ga.
Old 06-03-2006, 21:23
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Thanks Jurgen !! En off-topic is het zeker niet he, aangezien ik decalvellen voor dit model nodig heb. Het is ook altijd interessant om eens te lezen wat aderen wilden proberen. Allez, ik mail direct naar Domino en met wat geluk heb ik dus morgen al die vallen liggen (als het open is op dinsdag)

UPDATE: Twee foto's van hoe de body er uiteindelijk gaat uitzien wat kleur betreft. Ik probeer vanavond nog wat verder te werken en pics te maken van de vorderingen.

Even de verf een paar dagen goed laten uitharden vooraleer ik klinken, raamomlijstingen en zo ga schilderen. Ik was zelfs al iets te vlug met die deuromtrekken, maar gelukkig zonder schade...
Reply With Quote
Old 06-03-2006, 23:52
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...

Ach zo? Gij zijt eigenlijk de nieuwe GLPK-kermit-bolide aan het bouwen. Nu snap ik het.
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules