De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Media Corner
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Closed Thread

Thread Tools Rate Thread
Old 12-03-2006, 22:20
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by Autosport.be
Dit bericht is gericht aan Peter en Mark
Dat klinkt als een goed duo

@autosport.be
Ik weet niet of Bluelite dezelfde persoon is als M.D. op dit forum. Dat mag de desbetreffende persoon zelf kenbaar maken. Persberichten online rechtsreeks online zwieren? Dat kan, maar dan wil ik dat als lezer wel weten. Helaas kom ik bij autosport.be op dat gebied weleens een foutje tegen

Uiteraard zal een autosport.com een groot gedeelte halen uit de aangeleverde berichten. Wat dat betreft vind ik de site maar een slap aftreksel van het blad. Buiten de F1 zijn de meeste berichten ergens anders 24 uur eerder te vinden.

In de kleine Nederlandstalige autosportmarkt zullen er niet veel sites zijn die van hun site kunnen leven. Als er al eentje is Gecombineerde sites zoals autosport.nl of pitstop is een ander verhaal. Wat betreft autosport.be, die staan voor mij persoonlijk nog aan de goede kant van de lijn. Er staan tenminste zelfgeschreven stukjes op............en belachelijke columns vinden we gelukkig niet terug op jullie site.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Old 12-03-2006, 22:52
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by Autosport.be
De Belgische (en vele internationale) schrijvende autosportpers leeft letterlijk van de hun toegezonden persberichten, al zullen er velen zijn die dit ontkennen.

Philippe Leybaert
Dat geldt niet alleen voor de autosportpers hoor. Ook de gewone autopers doet dit. Er zijn genoeg tijdschriften die vaak onder de titel "eerste test", "kennismaking" enz. gewoon een uitgebreid persbericht herschrijven. De ene doet het al wat beter dan de andere. Bovendien is het niet alleen in autoland zo, ook in de industrie is dit de normaalste gang van zaken. Zeker in de lage landen, waar de redactie gewoon geen middelen hebben om altijd ter plaatse te gaan of om materiaal ter dege te testen.

Nihil nove sub sole, ofte niks nieuws onder de zon dus.

Old 12-03-2006, 23:24
Chauffeur Chauffeur is offline
De Paddock Regular

'k zal er maar van tussen blijven zeker!!
man, man, man... nie te doen!!! die profs toch.
Old 13-03-2006, 19:26
Peter Baert Peter Baert is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Huudo
Ik kan ook echt niet alles zien, maar de keren dat ik het gezien heb, heb ik in andere threads beiden al in vraag gesteld - of niet soms? Van een pro als jij, beste Peter, had ik toch een andere houding verwacht tov lasteraars (om god weet welke reden dan ook). Het feit dat je steeds weer in de tegenaanval gaat, pleziert die gasten natuurlijk mateloos, want zij durven tegen "Baert" eens hard van leer trekken. Wel Peter, stelt u daar nu toch eens ne keer boven, of vind je het zelf prettig om aan dat soort rotzooi mee te doen?

Wat er ook van zei en in ieder geval:

als ik één van beide nog op enige welke aanval dan ook betrap hier op het forum, dan gaat gewoon het slot op die account. Dit geldt zowel voor de aanvaller als voor de riposteerder. Da's duidelijk denk ik.

ps. reageren na een maand, noem ik gewoon natrappen.
Huudo, noem het natrappen, noem het wat je wil. Maakt me niks uit. Ik heb het gewoon afgelopen weekend ontdekt. Zever is trouwens nooit gedateerd. Dat terzijde.

In een vorige repliek zei ik al dat ik veel over mijn rug laat gaan. Ik ben op mijn 42ste al voor het leven getekend. Maar op een zeeeer kleine minderheid reageer ik. Die kerel onderneemt een kruistocht tegen mij, en niet alleen op dit forum heb ik nu afgelopen weekend vastgesteld. En ik schiet terug, even scherp als het moet. Meer is het niet.

En kort een reactie op de huidige auto(sport)-journalistiek.
Een kritische benadering van autosport valt niet goed, noch bij de onderwerpen van kritiek, noch bij de lezer die dat duidelijk niet gewoon is. De lezer/surfer is het blijkbaar zo gewoon geworden vlotte PR-praat geserveerd te krijgen, dat elk afwijkend artikel, zijnde kritisch, als vervelend wordt ervaren. Kritisch wordt gezien als "niet-objectief" en dan krijg je snel het verwijt (tot dreig- en haatmails toe) dat je de autosport kapot wil maken. Autosportliefhebbers houden niet van een kritische houding, tenzij het om kritiek gaat op een rijder/team, van wie ze niet meteen fan zijn. Dan mag het volgas.
Old 13-03-2006, 19:59
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by Peter Baert
Huudo, noem het natrappen, noem het wat je wil. Maakt me niks uit. Ik heb het gewoon afgelopen weekend ontdekt. Zever is trouwens nooit gedateerd. Dat terzijde.

In een vorige repliek zei ik al dat ik veel over mijn rug laat gaan. Ik ben op mijn 42ste al voor het leven getekend. Maar op een zeeeer kleine minderheid reageer ik. Die kerel onderneemt een kruistocht tegen mij, en niet alleen op dit forum heb ik nu afgelopen weekend vastgesteld. En ik schiet terug, even scherp als het moet. Meer is het niet.

Spuw eens op de grond en kijk dan eens hoe lang het nat blijft. Zolang gaat zever mee. Maar goed, je statement is genoteerd. Ik ben anders op mijn 38ste ook al behoorlijk ingeschilderd.

Aan beide heren scherpschutters,
niet komen janken als jullie account op slot zou gaan indien één van jullie beide weer eens trigger-happy is. Ik weet ondertussen wel wie ik in het oog dien te houden, maar voor de volledigheid zijn jullie beiden bij deze een laatste keer gewaarschuwd.

Vetes, kruistochten en andere schietpartijen, waar je maar wil, maar NIET op DePaddock. Meer is het niet.

Old 13-03-2006, 21:28
Peter Baert Peter Baert is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Huudo
Aan beide heren scherpschutters,
niet komen janken als jullie account op slot zou gaan indien één van jullie beide weer eens trigger-happy is.
Janken doen gewonde beesten ...

En zo leren we DePaddock ook eens op een andere manier kennen. Iemand de mond proberen te snoeren omdat hij opkomt voor zijn rechten, zijnde zich verdedigen tegen kritiek. Moet kunnen, het is jullie recht om je forum zo te modereren.

Old 13-03-2006, 21:44
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Quote:

En zo leren we DePaddock ook eens op een andere manier kennen. Iemand de mond proberen te snoeren omdat hij opkomt voor zijn rechten, zijnde zich verdedigen tegen kritiek. Moet kunnen, het is jullie recht om je forum zo te modereren.

Beste Peter,

Geef dan eens aan waar de genoemde persoon volgens jou in de fout gaat in deze thread of ergens anders op dit forum jegens de persoon Baert. Die vraag heb ik je gisteren ook gesteld maar helaas geen antwoord gekregen.

Als het voorgaande bericht van Paddocker Baert lees krijg ik de indruk dat de vijandigheden ergens anders plaats hebben gevonden. Waar? Geen idee.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Old 13-03-2006, 22:08
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:

En u zal niet het laatste woord hebben.

Ik snoer niemand de mond. Dat weet u maar al te goed. Ik haal er een voorbeeldje bij. Nog een keer, ik snoer niemand de mond, en zeker de jouwe niet. Ik zeg alleen dat we niet zullen toelaten die jullie hier op elkaar gaan schieten. Als bluelite begint en ik merk het vooraleer dat jij gereageerd hebt, gaat zijn account dicht. Riposteer jij dan daar ook nog eens op, dan gaat die van jou ook dicht. Dit is een discussieforum, geen plaats waar wat dan ook, om welke reden dan ook uitgevochten wordt. Dat hebben we in het verleden niet toegelaten en zullen dat nu ook niet doen.

En over het modereren van een forum hebben we van niemand een lesje te krijgen, zeker van u niet, laten we daar niet naartoe gaan want daar gaat het niet over.

Old 14-03-2006, 07:12
Megane Megane is offline
De Paddock Regular

Quote:

Ik heb dit ook eens meegemaakt op een ander forum, weet gij nu hoe ik mij ook eens heb gevoeld.
In Uw opmerkingen zit volgens mij een hoop frustraties, valt de opkomst tegen of is het algemene crisis?
Old 14-03-2006, 09:35
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!

Quote:
En kort een reactie op de huidige auto(sport)-journalistiek.
Een kritische benadering van autosport valt niet goed, noch bij de onderwerpen van kritiek, noch bij de lezer die dat duidelijk niet gewoon is. De lezer/surfer is het blijkbaar zo gewoon geworden vlotte PR-praat geserveerd te krijgen, dat elk afwijkend artikel, zijnde kritisch, als vervelend wordt ervaren. Kritisch wordt gezien als "niet-objectief" en dan krijg je snel het verwijt (tot dreig- en haatmails toe) dat je de autosport kapot wil maken.
Ik wil mij niet moeien in de ,overigens boeiende, discussie tussen Peter Baert, Bluelite en de moderators.
Tussen het gekrakeel door vertelt Peter toch nog zinnige praat. Blijkbaar zijn we zover gekomen dat bijna iedereen, ook zelfs doorwinterde insiders, alle PR- en marketingbullshit klakkeloos slikt. Iemand die al eens een kritische bemerking durft te maken, wordt onmiddellijk afgeschoten als een zeveraar en krijgt het verwijt dat hij de autosport kapot maakt. In dit verband raad ik iedereen aan de thread "Speculaties m.b.t. GLPK, Belcar 2006" nog eens door te lezen.
Old 14-03-2006, 21:26
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Quote:
Originally Posted by Baron
Tussen het gekrakeel door vertelt Peter toch nog zinnige praat. Blijkbaar zijn we zover gekomen dat bijna iedereen, ook zelfs doorwinterde insiders, alle PR- en marketingbullshit klakkeloos slikt. Iemand die al eens een kritische bemerking durft te maken, wordt onmiddellijk afgeschoten als een zeveraar en krijgt het verwijt dat hij de autosport kapot maakt.
Aan ons de eerbare taak om eigenwijs te blijven zoeken naar "de waarheid" in de nieuwsberichten. Als de gemiddelde lezer/surfer liever van die mierzoete verhaaltjes wilt lezen en zich daardoor eigenlijk laat bedotten.......vraag ik mij af: Lezen die mensen weleens een (kritische)krant of opinietijdschrift?

Hoe vaak worden daar wel niet bepaalde verhalen kritisch bekeken? Achteraf blijkt meestal dat die lieve persverantwoordelijke van de president, premier of regering destijds een loopje heeft genomen met de waarheid. De waarheid blijkt achteraf meestal toch iets minder fris te zijn.

Waarom zouden we dan in de autosport alles voor zoete koek moeten slikken? Dat wereldje is nu eenmaal ook niet rozegeur en maneschijn Zaken waar je wel iets van afweet maar je het niet kunt aantonen hou je natuurlijk voor jezelf. Echter als op diverse plaatsen "bewijzen" te vinden zijn, waarom zouden wij liefhebbers daar niet over mogen babbelen op deze online-stamkroeg?

De waarheid is nooit negatief, alleen af en toe iets minder fris
Old 14-03-2006, 21:28
bluelite's Avatar
bluelite bluelite is offline
De Paddock Regular

Na de reacties van de moderatoren - ruim een maand geleden - had ik besloten om Peter daar persoonlijk (dmv een PB) op aan te spreken. Blijkbaar vond Peter het dan toch interessanter, avontuurlijker,... om zowel via het forum als via een PB te antwoorden op mijn berichtje.

Ik ben in mijn PB aan Peter zeer oprecht geweest met wat ik over de situatie (reeds eerder hier beschreven) denk en heb zelf NIET eenmaal een slag onder de gordel gegeven. De kritiek die ik openlijk geef is trouwens niet eens zo scherp, dus wat is dan het probleem Peter? Welke leugens strooi ik rond? Waar stook ik ruzie? Wanneer en waar wil ik het beter weten? Dat zal jij me moeten vertellen Peter! Zou je het aandurven door me persoonlijk aan te spreken (mijn e-mailadres ken je wel)? Of toch maar via het forum?

Nogmaals mijn excuses aan het adres van de moderatoren, omdat Peter Baert er niets beter op vond dan hier openlijk te reageren op mijn PB. Ik doe er alles aan om zulke situaties te vermijden en dan gebeurd dit. Jammer, maar helaas.
Old 15-03-2006, 00:00
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by bluelite

...

Of toch maar via het forum?

...
Ik dacht van niet.

Iedereen heeft nu zijn zegje gehad, beide partijen hebben zich verontschuldigd aan het adres van de mods, dus deze thread gaat gewoon dicht.
Wat echter niet wil zeggen dat de verwittigingen niet meer zouden gelden.

Last edited by Guido; 15-03-2006 at 00:03.
Closed Thread

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules