De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 08-10-2006, 08:59
pompierke's Avatar
pompierke pompierke is offline
De Paddock Regular

Eindelijk toch een beetje gerechtigheid.
De tegenslagen die Alonso de laatste GP's heeft gehad, awel nu was Schoenmakers (sorry, niet mijne favoriet) aan de beurt.
Nu verstandig rijden die laatste en hij is opnieuw CHAMPION.
Reply With Quote
Old 08-10-2006, 09:04
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

YES!!!!

Gerechtigheid is geschied!!!

De 10 punten die Schumacher in zijn schoot geworpen kreeg toen Alonso uitviel, zijn nu terug in Alonso's schoot gevallen, en daarmee staan beide piloten nu terug op het niveau van hun eigen kunnen. Ik zie graag een verbeten strijd, maar als er eentje pech krijgt is het maar fair dat de andere net hetzelfde voorheeft.

Is de titel nu binnen voor Alonso? Zeer zeker niet, want je mag Schumacher NOOIT uit het oog verliezen en hij zal zich zeer zeker ook nog niet gewonnen geven. Alonso heeft natuurlijk wel het psychologische voordeel want hij moet nog maar 1 puntje halen terwijl Schumacher MOET winnen op een circuit dat de Michelins beter ligt.

Spannend wordt het zeker nog, maar ik ga toch al een Renault R26 bestellen om in mijn collectie wereldkampioenen op te nemen. Zo neem ikzelf ook een beetje risico en zit er wat extra spanning in de laatste GP voor mij

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 08-10-2006, 09:24
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by airco
punt was dat hetgeen ze deden volkomen LEGAAL met het reglement was. Ze hebben een stok gezocht (en gevonden) om Ferrari toen mee te slagen. Laat echter duidelijk zijn dat de straf vooral gericht was op de team-orders. Zeker gezien het verbod op team-orders dat daar geboren is.

Wel dan heb je de brute pech dat in een democratie de aanklager de schuld van de beschuldigde moet bewijzen en niet omgekeerd. Ofwel lever je die bewijzen ofwel is er sprake van laster.

wel enkel toeval dat in het geval Fontana de aanklager één van de beschuldigden is.

over de race... over 2 weken zal het weer klinken: "Alonso is geen waardig kampioen, want hij heeft de titel door de pech van Schumacher, het is wéér een gelukstitel"
nu, persoonlijk vind ik dat Alonso minstens evenveel pech heeft gehad als Schumacher...

Last edited by marcel; 08-10-2006 at 09:26.
Reply With Quote
Old 08-10-2006, 11:42
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast

Ik denk dat Schumacher besefte dat zijn carriere eigenlijk vandaag eindigde en niet binnen 2 weken...
Reply With Quote
Old 08-10-2006, 12:05
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Een iets minder grote vreugde-uitbarsting hier, dat mag duidelijk zijn.
wat de ontploffende motoren betreft: toen Alonso uitviel in Monza, zat hij op P5 vast, en was hij nergens een bedreiging voor Schumacher. Ook zonder het betwistbare kwalificatie-incident waarin hij Massa ophield startte hij vanop een P5. Dit wanneer Schumacher vanmorgen aan de leiding reed en redelijk makkelijk op weg was naar de zoveelste overwinning op rij. Ik denk dat het bij hem toch wel ietsje harder zal aankomen, een zekere overwinning uit handen geven én het verliezen van de wereldtitel. Hoe kan je dan van 'gerechtigheid geschiedt' spreken als iemands motor onploft ? 'Ongerechtigheid' was dus gelijk aan een Ferrari die nooit uitvalt. Die mannen van Ferrari eh, schandalig. Betrouwbaarheid is een enorm belangrijke factor in een F1seizoen, die evengoed meespeelt in het bepalen wie op 't eind het WK-kroontje mag dragen. Alle WK's die WK geworden zijn in een direct duel met een tegenstander die meer uitviel zijn dus geen volwaardige wereldkampioenen ?

Ik denk dat het eerder 'YES (maar dan een nog groter lettertype) MIJN visie van gerechtigheid geschiedt (....want die arrogante sjoemel ligt er uit)

Gerechtigheid, wanneer Alonso inderdaad op basis van het uitvallen van Schumacher vandaag al WK wordt. Zo kan je het namelijk ook zien. Maar wij dragen verschillende gekleurde brillen, nietwaar ?

nog even wat Fontana betreft: wat makkelijk toch om net nu, in een periode van uitermate hevige kritiek op Schumacher (na Monaco dit jaar) nog wat extra vuil te smijten naar Ferrari. Een kerel die iedereen nagenoeg vergeten heeft en nauwelijks iets heeft getoond in die Sauber van '97 krijgt dan plots zoveel aandacht alsof het schokkend authentiek wereldnieuws is waar niet aan getwijfeld kan worden 'want Schumacher en Ferrari zijn nou eenmaal corrupt, dat is al genoeg bewezen (niet, maarja. de geruchtenmolen draait graag door he, want een charismaloze Duitsers (off all people, een DUITSER!) daar zijn we feitelijk niks mee. Kwam Christus-Senna maar terug, met dat brazilaans temperament.). Waarom krijgt een onbewezen dubieus verhaal plots anders zoveel aandacht ?

Nouja. Schumacher gaat vanaf vandaag de geschiedenis in als verguisd zevenvoudig wereldkampioen. Ik had hem liever als verguisd achtvoudig wereldkampioen zien stoppen. En dat hij het nog in zich had/heeft om er een paar extra te sprokkelen, dat hebben we de laatste races genoeg gezien. Concentratiegebrek? nihil. Wil om te winnen ? maximaal. Conditie ? Beter dan de helft van het huidige rijdersveld. Ik ga hem missen.

Last edited by Finish; 08-10-2006 at 12:19.
Reply With Quote
Old 08-10-2006, 12:27
Sennake's Avatar
Administrator

Quote:
Originally Posted by Finish
Ik ga hem missen.
Ik niet. Maar dat had je al wel door zeker.

7 titels is al meer dan genoeg me dunkt. Alonso zal zijn record sowieso niet breken, dus alle Schumi-fans kunnen op 2 oren slapen. Of zoals Gaëtan Vigneron het vandaag zei : Schumacher heeft alle records op zijn naam staan, inclusief die van de meeste dubieuze manoeuvers. De eerlijkheid gebiedt me dan wel om erbij te vermelden dat hij hiermee Alonso quotte, en dat Alonso dit ook zei met een kwinkslag, want ik denk dat Schumacher nog maar zelden een rechtstreekse tegenstrever gehad heeft waarmee hij (relatief gezien) zo goed mee overeenkwam, en vice versa.

En ook Schumacher schenkt me af en toe een gelukzalig moment hoor, dus misschien ga ik hem toch nog missen. Vandaag was zo'n moment

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 08-10-2006, 12:29
Sennake's Avatar
Administrator

Quote:
Ik denk dat het bij hem toch wel ietsje harder zal aankomen, een zekere overwinning uit handen geven én het verliezen van de wereldtitel.
Ik loop over van medelijden met die arme jongen die amper zijn achtste titel door de neus geboord ziet worden.

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 08-10-2006, 12:44
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Sennake
want ik denk dat Schumacher nog maar zelden een rechtstreekse tegenstrever gehad heeft waarmee hij (relatief gezien) zo goed mee overeenkwam, en vice versa.

ik denk dat Schumi beter overeenkwam met Hakkinen dan met Alonso nu. En met Raikkonen.
Old 08-10-2006, 12:45
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Knap toch dat je voor die achtste keer dan nog zoveel motivatie eruit kan persen en toch nog altijd als bompa tussen de kleintjes meevecht voor een titel die hij net zo hard verdiende als Alonso nu.

Amper nummer acht. Ik vond de eerste wereldtitel van Jacques Villeneuve bijvoorbeeld al teveel.
Terwijl Schumacher die van '94,'95,2000,2003 toch ook niet gestolen heeft. 2001-2002 en 2004 was dan weer te danken aan een overmatig slappe concurrentie. Zijn fout ? geen idee. Eerder een fameuze concentratie van Bridgestone op één team en een groep die er stond.

Op basis van dit seizoen heb ik inderdaad medelijden met Schumacher, hoewel hij inderdaad een fameuze carrière van wereldtitels op zak heeft om hem te troosten. Maar dat neemt niet weg dat hij zich nu terecht kut zal voelen, zeker als je er binnen twee weken met ophoudt en er nog zoveel meer had ingezeten. Als je nog altijd kan meegaan, waarom stop je dan in feite, hé. Hakkinen heeft zo bijvoorbeeld nog een jaartje doelloos aangemodderd om dan onopgemerkt van het toneel te verdwijnen.
Old 08-10-2006, 12:46
lotuzzz's Avatar
lotuzzz lotuzzz is offline
De Paddock Rookie

Quote:

7 titels is al meer dan genoeg me dunkt.
Maximum aantal titels invoeren dan? Drie, en dan moet je op pensioen

In plaats van iemand die álles al gewonnen heeft wat er te winnen valt in de hoogste tak van de autosport, te bewonderen wanneer 'ie in zijn laatste seizoen vanuit een schier verloren positie (-25 punten) terugvecht (akkoord, geholpen door pech bij Renault) en in het zicht van de titel (want zo was het, ondertussen) al z'n werk van dit jaar in rook ziet opgaan.
Tuurlijk heeft die mens het recht teleurgesteld te zijn!!!
Als je van dat niveau bent, moét je elk jaar voor de titel gaan, en véchten tot het rekenkundig onmogelijk is.
Hoeveel titels 'ie in totaal heeft kan hem ook niet bommen hoor, maar telkens 'ie aan een nieuw seizoen begint, wilt 'ie dié titel.

Bekijk het zo: Jij 'plekt' meesterwerk na meesterwerk, zie ik in het modelbouw-subforum. Als er dan eentje wat minder uitvalt, ben je dan érgens niet teleurgesteld?

Ik ben geen Schumi-fan, verre van, maar uw reacties, Sennake, zijn me net iets te ondoordacht
Reply With Quote
Old 08-10-2006, 13:23
Sennake's Avatar
Administrator

Quote:
Als je nog altijd kan meegaan, waarom stop je dan in feite, hé.
Vraag dat maar eens aan Stefan Everts (die trouwens zowel op aantal GP-overwinningen als op WK-titels de meerdere is van Schumacher)...

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 08-10-2006, 13:26
Sennake's Avatar
Administrator

Quote:
Originally Posted by lotuzzz
In plaats van iemand die álles al gewonnen heeft wat er te winnen valt in de hoogste tak van de autosport, te bewonderen wanneer 'ie in zijn laatste seizoen vanuit een schier verloren positie (-25 punten) terugvecht...
Euh, en die voorsprong van 25 punten, die heeft Alonso zeker gratis gekregen bij het begin van het seizoen of zo?

Het WK F1 is (gelukkig) nog niet de Comedia del Arte van het Italiaans voetbal hoor.

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 08-10-2006, 13:27
Sennake's Avatar
Administrator

Quote:
Als er dan eentje wat minder uitvalt, ben je dan érgens niet teleurgesteld?
Tuurlijk, maar daarom moet jij nog niet teleurgesteld zijn eh.

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 08-10-2006, 13:28
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Quote:
En ook Schumacher schenkt me af en toe een gelukzalig moment hoor, dus misschien ga ik hem toch nog missen. Vandaag was zo'n moment
Quote:
Ik loop over van medelijden met die arme jongen die amper zijn achtste titel door de neus geboord ziet worden.
Wat voor BELACHELIJKE opmerkingen zijn dit ... Als je als 46-jarige uw geluk in de pech van een ander moet gaan zoeken, dan zit er toch duidelijk iets inhoudelijk fout in je leven. De sportiviteit is hier ver te zoeken.

ik verwijs even naar de thread van de GP van Italy. Daar is niemand die vreugdedansjes doet op het moment dat Alonso zijn motor opblaast.

En dan te zeggen dat Schumacher al jaren van zulke mensen de wind van voren krijgt als het over sportiviteit gaat

Als we het dan toch over Schumacher hebben ....

Quote:
Wat betreft de titel voor de coureurs, die is verloren. Ik wil niet een race ingaan en hopen dat mijn rivaal uitvalt. Dat is niet de manier waarop ik een kampioenschap wil winnen.
Misschien wordt het wel eens tijd dat je wat lessen neemt bij de persoon die je haat
Old 08-10-2006, 13:28
Sennake's Avatar
Administrator

Quote:
Ik ben geen Schumi-fan, verre van, maar uw reacties, Sennake, zijn me net iets te ondoordacht
Aha? Amateur-psycholoog? Sterk!

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules