|
|
||||
|
||||
Ik stel me vragen omtrent uw smaak : choppers, Harleys...
Dat kunt ge toch moeilijk moto's noemen hé. Je kan beter de Kwak zescilinder van Tamiya op 1/6 maken dan !
|
|||
|
|||
Quote:
geloof me Tom iedereen maakt da mee. Ik heb hier een modeleke staan dat voor 95 % was afgewerkt en ge wilt echt niet weten wat er met die laatste 5 % gebeurd is...... @Sennake: gij zijt een doorbijterke hé positieve aan deze zaak: de stockpile daalt goed
|
||||
|
||||
een waar modelbouwfabriekske...
Tegenslagen zijn er om overwonnen te worden en om van te leren. |
|
||||
|
||||
En nu reclame..................
Weldra opening Motorhandel Sennake Zelfs bij de beste kan het al eens fout lopen .
|
||||
|
||||
We hebben weer eens wat verder gedaan. Niet zoveel avonturen deze keer, eindelijk is het spuitwerk gelukt. Hieronder wat foto's van de gespoten onderdelen in goudkleur, daarna dezelfde onderdelen die na droging overspoten zijn met clear orange.
Last edited by Sennake; 21-03-2012 at 21:54. |
|
||||
|
||||
En hier dus mét clear orange :
Last edited by Sennake; 21-03-2012 at 21:55. |
|
||||
|
||||
Dat geeft echt goed ... ben benieuwd hoe het zal zijn als het gaat blinken!
|
||||
|
||||
Dat geeft een geweldig effect, zeg.
Toppie!
|
||||
|
||||
De kerstvakantie is begonnen en dus kunnen we weer wat verderbouwen. Ondertussen zijn de voornaamste onderdelen voorzien van decals en daarna werden er 2 lagen vernis op gezet. Ik zou er een derde laag kunnen opzetten, maar ik zie er niet direct de meerwaarde van in, dus ga ik het hier bij laten.
Last edited by Sennake; 21-03-2012 at 21:56. |
|
||||
|
||||
Ik zou er toch nog een derde laag opzetten... just kiddin'
Ziet er zeer mooi uit! |
|
|||
|
|||
Die combinatie zilver en bright komt echt super uit hé! Miljaar! Zeker met de vernis op... het zien er zo bijna echte stukken uit!
G. |
|
||||
|
||||
Wat een prachtig spuitwerk.
|
||||
|
||||
Nu alle goudkleurige spuitwerk achter de rug is, ben ik begonnen aan het monteren van de voorvork. Eerst worden de afdichtingsringen boven de rubberen moffen bekleed met bare metal folie. Daarna worden ook de moffen zelf aangebracht aan beide armen van de vork, omdat ze achteraf niet meer gemonteerd kunnen worden. Ik rol ze wat omhoog en kleef ze vast met wat masking tape, om de onderste armen later te kunnen spuiten. Die moeten namelijk in 2 helften tegen de onderzijde van de voorvork gekleefd worden, en het is gewoonweg onmogelijk om de voorgespoten delen zonder zichtbare naad aaneen te kleven. Ik verkies dus om ze te monteren, daarna de naden weg te schuren, om ze tenslotte ter plaatse te spuiten.
Op de eerste foto zie je hoe ik de rubberen moffen "opgestroopt" heb en ze in die positie vastgeplakt heb. Je ziet ook hoe ik de zilververf van de voorgespoten onderdelen weggeschuurd heb om de naden glad te schuren. Op de tweede foto zie je hoe ik de reeds afgewerkte onderdelen afgedekt heb met een plastic zakje, zodat alleen de te spuiten onderdelen nog naar buiten steken. Hierna werden de onderste vorkbenen gespoten met Tamiya TS-30, waarna ik alle afplakwerk verwijderd heb en de koplamp gedryfit heb. Dat kan je zien op foto's 3 en 4. Wordt vervolgd! Last edited by Sennake; 21-03-2012 at 21:57. |
|
||||
|
||||
"ich kom dees week es lette menneman", want dit wil ik eens van kortbij gezien hebben.
|
|
||||
|
||||
Perfect is een understatement!
|