|
|
||||
|
||||
Quote:
Nog niet alles zit vastgemaakt, dus daar kan ik nog wat aan doen. Over de dikte valt natuurlijk te discusieren
|
||||
|
||||
Zier er knap uit, leuke details trouwens
|
|
||||
|
||||
Knappe update hoor.
Heb hier ook bedrading liggen die ik onlangs bij domino besteld had. Enkel weet ik niet al te goed waar en wat met bedrading. Dit noopt me tot zoekwerk, had er al enkele gevonden door die link die Huudo eens gepost had, maar deze zijn ook duidelijk en zou ik dus ook graag gebruiken als leidraad. Hopelijk neem je er geen aanstoots aan? Alvast bedankt voor de foto update, is belangrijk voor een beginner als ik. |
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Ik gebruik voor deze 307 ook de PE-set van Crazy Modeler. Maar nu vroeg ik me af of er hier iemand is die deze set ook heeft gebruikt? Ik heb namelijk wat vraagjes over hoe een en ander het beste in elkaar zou passen... de "handleiding" is niet altijd even duidelijk en sommige onderdelen worden niet eens genoemd.... Met name de ruitenwisser bezorgt me nog hoofdpijn
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Eindelijk wat tijd gehad om weer aan de 307 te werken. De rolkooi en het interieur zijn grotendeels af. Alleen het dashboard en het stuurwiel moeten nog gedaan worden.
De rolkooi; Hier heb ik nog wat extra "buizen" links en rechtsachter geplaatst, die verbonden zijn met de ophanging door buisjes. De stoelen met gordels. De stof is van een Studio27 setje en de metalen delen van zowel Studio27 als Crazy Modeller. De middenconsole. Elk knopje is er met de hand ingezet. Tevens zit er een telefoonhouder, alleen zie je dat op deze foto niet echt goed. Ik zal later nog een duidelijkere foto proberen te maken. De handgreep van de handrem is niet geschilderd, maar is een dun buisje die erover heen is gezet. En het geheel even als test in elkaar gezet.
|
||||
|
||||
heb je die knopjes dan zelf gemaakt of zo ? :$
|
|
||||
|
||||
ja. stukje sprue verwarmt en uitgerekt. Vervolgens stukjes uitgesneden en die in de voorgeboorde gaatjes geplaatst.
|
|||
|
|||
Knap werk wat je hier laat zien !
|
|
||||
|
||||
Mooie details dat je hier laat zien, rolkooi ziet er super uit
|
|
||||
|
||||
Quote:
Het schakelmechanisme heeft me nog wat hoofdbrekens bezorgd. Dit komt uit de PE-set van Crazy Modeller en ik had de "pootjes" tussen de voor en achterplaat de verkeerde kant opgebogen Bij terugbuigen zouden ze uiteraard afbreken.... maar als ik ze zou laten zitten dan zou de voorplaat er fout opzitten en niet helemaal lekker passen Uiteindelijk toch maar de originele pootjes verwijderd en vervangen door dunne plastic buisjes. O ja, zowel de voor- als echterplaat van datzelfde mechanisme is bekleed met CF van Scale Motorsport. Nu nog de zijkanten plaatsen en het interieur is dan wat mij betreft af en ga ik eens kijken naar de body-shell en het afwerken van de onderzijde.
www.rallyfotos.nl "Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon." Last edited by TvD; 19-04-2007 at 18:58. |
|
||||
|
||||
De roostertjes zijn goed gelukt. Ze worden mooi geaccentueerd. Wel denk ik dat het dashboard in zijn geheeld misschien een tint te licht van kleur is, maar wellicht dat, eens alles gemonteerd is, het zo zal opvallen. Hoe interieur ziet er verder zeer verzorgd en gedetailleerd uit! Knap werk.
|
|
||||
|
||||
ehm, dat kan ook aan mijn fotografische kwaliteiten liggen... Omdat ik de foto's een beetje donker vond, heb ik ze wat opgelicht. In het echt is het dashboard niet zo licht.
|
||||
|
||||
En ook hier een update. De 307 is bijna af. Ik moet alleen nog de antenne's op het dak plaatsen. Hier alvast wat foto's van de wielen. Hierbij heb ik voor het eerst wat lichte weathering toegepast door sterk verdund grijs langs de randjes te laten lopen alswel rond de wielmoeren. Verder heb ik het loopvlak ietsjes bewerkt met een van de weathering-setjes van Tamiya.
En de body. Hierbij heb ik het 22-stappen plan van Guido als basis gebruikt en dat is me erg goed bevallen. Ik heb eerst de onderste delen wit gespoten en vervolgens afgeplakt. Vervolgens dus meerdere rode lagen (TS49 door de airbrush) en tussendoor geschuurd volgens het 22-stappen plan. Uiteindelijk ook nog de naden ingekleurd met sterk verdunde zwarte verf.
www.rallyfotos.nl "Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon." Last edited by TvD; 06-10-2007 at 16:53. |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|