![]() |
|
|
||||
|
||||
Quote:
Hebt ge het dan over de Maserati of over de Saleen? Of allebei? Ze zijn allebei reglementair. (ok, de Maserati is iets te breed, maar die is dan ook genoeg gestraft om wel "reglementair" te zijn)
|
|||
|
|||
Korte samenvatting bespreking Adria
SRO heeft afgelopen vrijdag tijdens de FIA GT meeting in Adria de nodige opheldering en aanvullingen op het oorspronkelijk plan gegeven. Hierbij een korte samenvatting:
Wellicht neemt dit iets weg van de initiële weerstand die hier en daar al voelbaar was... |
|
|||
|
|||
Quote:
![]() |
|
|||
|
|||
Quote:
![]() Benieuwd wat dit voor 24 uur van Spa gaat betekenen. Meer exploderende versnellingsbakken, om 3 uur remmen vervangen, ... ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
|
||||
|
||||
Quote:
Als de MC12's er niet waren, dan hadden we waarschijnlijk de afgelopen jaren een stuk minder deelnemers gehad. En hoe zat dat met de Lister Storm GT en de Dodge Viper GTS/R? Volgens mij is de Lister Storm GT eerst ontwikkeld en daarna zijn er 25 "straatversie's" gemaakt om hem te homologeren. En was de Viper niet iets van een silhouette? Zolang het veld competatief is mogen ze blijven. En trouwens, het zijn ook nog eens mooie auto's. |
|
|||
|
|||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
Over dat silhouette, feitelijk is elke moderen GT wel iet of wat silhouette, bestaan allemaal uit een buizenframe dat afgedekt wordt met bodywork.
|
||||
|
||||
FIA GT - Toekomst GT’s weer helemaal open...
Intresant om volgend artikel op pitstop tv toch wel eens te lezen. Ratel's plannen voor de GT toekomst ligt terug open, na wat verzet van constructeurs en ACO. GT3 zou dan toch geeb basis vormen voor de nieuwe GT1 en GT2's. Maar Ratel blijft wel van mening dat de kosten MOETEN verminderen. Ook leuk om nog eens naar boven te horen gehaald worden is het F599 GT1 idee, als Ratel wilt dat die gaat rijden in GT1 dan is er veel kans dat hij komt. Zie maar naar zijn mening ivm de Lambo, 'ik wil die wagen zien blijven rijden en kunnen zien strijden voor podiums' lang heeft het niet geduurd ![]() Direct link naar artikel: http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=3262 |
|
||||
|
||||
Ik vond (zelfs met de search engine) de correcte FIA GT3 thread niet, dus poot ik het hier maar neer. In de Autosport van vorige week stond een interessant artikeltje over 'gelijktrekkende' testen die gebeurd zijn op Donington Park...
Leuk om horen dat Rob Bell over heel wat wagens ook vindt dat ze teveel 'roll' vertonen. Ben ik blij dat ik dat niet alleen als toeschouwer aarts-irritant vind voor een race-machine ![]() Volledig artikel in pdf-formaat: http://rapidshare.com/files/66082499...ebate.pdf.html |
|
|||
|
|||
Vraagje van een leek.
Kan iemand in het kort de verschillen geven tussen de verschillende gt klasse. Is dat enkel motorinhoud/vermogen of de verhouding met het gewicht of ??? |
|
||||
|
||||
Quote:
-Volgens mij gaat het om de motorinhoud: 0 - 5 L in GT2 5 - 5,5 in GT2 of GT1 5,5 - etc. in GT1 -En de aantal PK's-gewichts verdeling: Bij GT1 is dat 600 pk / 1250 kg, of 650 pk / 1300 kg en bij GT2 is dat 500 pk / 1250 kg, of 450 pk / 1200 kg -Qua aerodynamica blijft alles een beetje hetzelfde. Zo blijft dacht ik GT2 hetzelfde, terwijl GT1 waarschijnlijk GT2 plus wat extra aerodynamica krijgt. Maar ik dacht dat er eind dit jaar een reglment werdt opgemaakt en gepubliceerd. |
|
||||
|
||||
Quote:
GT1: restrictie? minimumgewicht 1100 kg, 600-620 pk GT2: max 4L, minimumgewicht 1100 kg, 450 pk
|
||||
|
||||
Het eerste merk dat zich een GT1 wil maken aan de hand van het 'nieuwe' GT1 reglement voor 2009 zou Ford zijn. De Ford GT zou geprepareerd worden door Matech Racing (FIA GT3 team.) De wagen zou volgend jaar al ingezet worden in het VLN om om te experimenteren met verschillende techische oplossingen.
Raar dat dit nog niemand heeft gepost, staat toch al van eergisteren op endurance-info.com |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|