|
|
||||
|
||||
Quote:
Ik denk dat ze niet anders meer durven dan repliestjes tikken, na het zien van je mooi gebouwde Mini. |
|
||||
|
||||
Kleine update: het dashboard is in kleur gezet. Het rood is Tamiya TS49 Bright Red. Dat werd dan afgeplakt, waarna ik een laag zwarte enamel heb gespoten als onderlaag voor Alclad Polished Alumium.
De knoppen voor de radio, ruitewissers, choke etc etc werden uitgeboord en verangen door de kopjes van spelden. Op de laatste foto kan je zien hoe die door het onderdeel steken. Tot later!
|
||||
|
||||
Mooi,ik heb er geen woorden voor..doe maar veder
|
|
||||
|
||||
Gij hebt u duidelijk geamuseerd met het maken van knoppekes.
Prachtig dashboard.
|
||||
|
||||
Omwille van hechtingsproblemen van het flockingmateriaal heb ik de interieurkuip maar in de remolie gesodemieterd. Bij het wegborstelen van het overtollige materiaal bleef er maar flocking loskomen, totdat het uiteindelijk zo dun was geworden dat het onderliggende oppervlak doorscheen. Niet goed genoeg dus, en weg ermee. Misschien dat ik nog eens een test doe op een stuk afvalplastiek om te testen wat het best aanhecht (witte lijm, verf, vernis, ...), maar voor deze Thunderbird zal een andere oplossing gezocht moeten worden.
Dat wordt dus snuffelen volgend weekend in Telford Ondertussen heb ik de bumpers en ruitomlijsting in Alclad chroom gespoten, en na voldoende droogtijd werden deze in de Johnson Klear gedoopt om te sealen. See foto's. Daarbij werd ook de versnellingspook gecleaned van alle flash, en herschilderd. Ok het stuur werd gecleaned en beschilderd. Volgende update zal dus waarschijnlijk ná Telford zijn.
Groetjes, Domi. Last edited by Dominique; 06-11-2007 at 21:35. |
|
||||
|
||||
Flocken, grilles in PE doen, Alcladden en nog van dat moois, maar de ruitenwissers van het frame halen was er precies te veel aan. Heb hier nog voldoende PE ruitenwissertjes liggen in alle maten en soorten. Als je ze alsnog wilt hebben, laat maar weten.
|
|
||||
|
||||
Je vergeet toch die kopkes op het dashboard ni?
Quote:
Merci!
|
||||
|
||||
Mijn gedacht ... eraf met die ruitenwissers!
|
||||
|
||||
Absoluut! Of zoals madam Milquet zou zeggen: "des essuis-glaces moulus dans la fenêtre? NON!"
|
|
||||
|
||||
Compris, patron!
|
||||
|
||||
We hebben serieus moeten werken aan deze kit om er nog iets deftigs van te krijgen. Dat is echter maar ten dele gelukt. Op een bepaald moment ben ik er "met mijn klak naar beginnen gooien"...
Kort samengevat: er past letterlijk niks bij deze kit. Ik weet niet hoe ze het klaarspelen, maar deze kit is werkelijk een ramp. Hij is bijzonder slecht van concept, en als je de bouwplannen meticuleus volgt, dan kom je in de problemen bij het monteren van zowel de voor- als de achteras. Zoals als gezegd in een eerdere post, past de chassis-met-motor assemblage slechts met een paar truken in de carrosserie. Ik heb een deel van de "firewall" moeten wegsnijden om alles te laten passen. Nu komt daar nog bij de vooras ook niet gemonteerd kon worden omdat de aandrijfriemen in de weg zitten ... De achteras past op zich wel, maar je kan de wielen niet monteren omdat die voor een klein deel in de achtervleugel verdoken zitten. De bumpers zitten scheef (yep, alle twee) en ik kan werkelijk niet veel méér wegsnijden om hen te laten passen, anders donderen ze op eigen beweging uit het model. Het interieur past ook maar met de grootste moeite in de bovense schelp, en de voorruit (zie mijn nood-ingreep-in-de-vorm-van-een-tutorial) is al niet veel beter. Daar moet nog ongeveer een volle millimeter materiaal overbodig materiaal weggesneden worden vooraleer het kan worden gemonteerd. De Alcladlaag die op de raamomlijsting zat is allang gesneuveld omwille van de vele handelingen die het onderdeel heeft moeten ondergaan tot nog toe. Enfin, die montage ruit-omlijsting moet nog worden afgewerkt, en dan kan dat op het model worden gemonteerd. Dan beschouw ik hem als af. Conclusie: als ge niet persé een Ford Thunderbird 1957 in uw etalage wilt hebben, blijf dan met uw fikken van dat AMT-model af.
Groetjes, Domi. Last edited by Dominique; 20-12-2007 at 21:38. |
|
||||
|
||||
Nog een paar fotokes:
|
||||
|
||||
Bravo voor het doorzettingsvermogen. Het is al bij al toch nog redelijk gelukt, lijkt mij. Al aan't denken aan het volgende?
|
|
||||
|
||||
Ja, de 2PK die ik in Telford heb gekocht, denk ik. Maar ook nog wat verder doen aan die Mercedes...
|
||||
|
||||
Quote:
Maar goed dat hij niet op het "modelautokerkhof" is beland.
|