![]() |
|
|
||||
|
||||
Wel Loeten het verschil tussen de R5kes deze van calberson of gitanes de wagen was hetzelfde ,was gewoon de sponsering die anders was .
De R5 turbo was een 1400 cc met de motor achter in (er zijn ook veel decals verkrijgbaar ) Dan heb je nog de R5 Maxi turbo die had een andere voor bumper en achterspoiler is ook verkrijgbaar in schaal 1:24 maar dan in resine . En waarom ik spuitbus heb gebruikt is vooral omdat ik niet veel tijd had en ook omdat mijn airbrush stuk is . |
|
|||
|
|||
Quote:
De R5 Alpine Turbo De R5 Turbo En de R5 'Supercinq' GTTurbo. Deze laatste is van de 2e generatie Renault 5, vandaar de toevoeging 'Supervijf'. De R5 Alpine Turbo is een evolutie van de turboloze R5 Alpine. Die hadden beide een 1.4 Cleon motor met carburatie. De motor lag in lengterichting en dreef de voorwielen aan. Maar de auto's hadden veel last van onderstuur en het vermogen dat los kon worden gelaten was maar beperkt op de voorwieltjes. Renault besloot dan maar een monster te gaan bouwen. Ze namen de carrosserie van een R5 AT en monteerden de motor in lengterichting achteren en dreef de achterwielen aan. Daarnaast monteerden ze een Bosch Injectieysteem die het vermogen naar 160pk bracht. Het dak, de deuren, achterklep en voorklep werdt vervaardigd van Aluminium om het gewicht weer wat naar beneden te brengen. De Turbo is er in 3 phases geleverd, de T1 die alleen in blauw en rood leverbaar was met een zeer exclusief binnenste en de latere T2, die in meerdere kleuren leverbaar was, maar altijd de bumpers in het zwart had. en alle onderdelen waren in normaal plaatstaal uitgevoerd, omdat de T1 té duur was. Toen kwam de 2e generatie Renault 5, de supervijf, de opvolger van de R5 Alpine Turbo werd, de GTTurbo. Die had de motor dwars voorin met aangedreven voorwielen. Het vermogen en koppel ging omhoog en werd weer volop ingezet voor de rally's. Deze 5 is leverbaar geweest tot 1991 |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|