De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 14-03-2008, 21:44
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Bestel de wisselstukken alvast maar voor de Belgische Clio Cup:

Quote:
Incident
Tijdens het laatste uur deed zich een incident waarbij de Marcos van Bert Moritz en enkele Belgische Clio-coureurs betrokken waren. Een Seat raakte van de baan, waarop een marshall met dubbel geel zwaaide. Terwijl Moritz direct van zijn gas afging en vervolgens ook nog eens met code rood geconfronteerd werd, werd hij door enkele Clio-coureurs om de oren gereden. In de pitlane kwam het tussen betrokken partijen tot een verbale confrontatie. Hoewel één van de betrokkenen inderdaad nog toegaf dat hij het dubbel gezwaaid geel niet gezien had, was Bert furieus. “Ze spelen met een andermans leven, maar wat wil je, met een dergelijke klasse wordt het nooit wat” mopperde de Nederlandse raceveteraan.

http://www.autosport.nl/actueel/news...=2&rubriek=int
Leuke foto's bij het stukje
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 14-03-2008, 22:50
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular

Schitterend om te zien, hopelijk leren de heren er wat van.
Reply With Quote
Old 15-03-2008, 00:27
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!

Leuk om te zien dat Bert Moritz na al die jaren nog met zoveel passie met de sport en de veiligheid bezig is.

En wat de Clio Cup betreft : het seizoen is nog niet bezig en de toon is al gezet. Dat belooft!
Reply With Quote
Old 15-03-2008, 01:47
RKG RKG is offline
De Paddock Regular

Toen ik aankwam kwam de Marcos net binnen om niet meer buiten te rijden. Vraag mij af of dat net ervoor was dan.

Dumarey stond daar precies ook bij. Die heeft thans toch ervaring als Belcar kampioen.

Was door de organisator van de clio cup niet gezegd dat ze voor tegen elkaar op te rijden niet moesten komen ...
Old 15-03-2008, 03:32
Neok's Avatar
Neok Neok is offline
De Paddock Rookie

De 430 is zo lekker hé...

Jammer dat we hem niet in de Belcar zien (OK, we mogen niet klagen van het wagenpark voor dit seizoen) maar toch jammer

Vermoed dat hij in de DSC meerijdt?

Iedere Cup is toch steeds een brokkenrace hé, of het nu Yaris, Clio of Swift Challenge is, er zal steeds geduwd worden...
Reply With Quote
Old 15-03-2008, 13:01
RKG RKG is offline
De Paddock Regular

Rijdt toch minstens 1 430 rond...?!
Old 15-03-2008, 15:07
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by RKG View Post
Rijdt toch minstens 1 430 rond...?!
Bouvy toch met een Red Bull Ferrari?

De witte 430 is inderdaad voor DSC.
Reply With Quote
Old 15-03-2008, 21:12
S. Claeys S. Claeys is offline
De Paddock Regular

Waren er geen 2 witte 430 gespot?
1 met zwarte en 1 met rode velgen of zie ik ze weer vliegen?
Of misschien veranderen ze de velgen naargelang het pak van de rijder.

Last edited by S. Claeys; 15-03-2008 at 21:17.
Reply With Quote
Old 15-03-2008, 23:01
GT2-R's Avatar
GT2-R GT2-R is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by S. Claeys View Post
Waren er geen 2 witte 430 gespot?
1 met zwarte en 1 met rode velgen of zie ik ze weer vliegen?
Of misschien veranderen ze de velgen naargelang het pak van de rijder.
Er was maar één F430 aanwezig. Het team heeft zowel rode als zwarte velgen gemonteerd.
Old 16-03-2008, 13:28
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!

Quote:
Originally Posted by Neok View Post
Iedere Cup is toch steeds een brokkenrace hé, of het nu Yaris, Clio of Swift Challenge is, er zal steeds geduwd worden...
De meeste cups staan inderdaad wel garant voor het betere duw- en trekwerk. Maar de Belgische Clio-cup heeft op dat gebied wel een hele kwalijke reputatie opgebouwd. De laatste editie leek meer op een demolition derby en had nog maar weinig met autosport te maken. Elke race was een wedstrijd 'elkaars wagentje in de prak rijden'. Dat is ook de voornaamste reden waarom er een paar jaar geen Belgische Clio-cup geweest is.
Voor de editie van 2008 heeft Renault de deelnemers de wacht aangezegd. Maar blijkbaar zijn er toch weer enkele heethoofden bij wie het potje nu al in de vrije trainingssessies overkookt. Vandaar de bemerkingen die je hier kan lezen.
Reply With Quote
Old 16-03-2008, 17:04
linar's Avatar
linar linar is offline
De Paddock Rookie

De meeste cup races staan garant voor wat spectakel, maar tijdens de vrije trainingen kan men het toch beter netjes en plezant houden voor iedereen.
Reply With Quote
Old 16-03-2008, 21:34
Autosport.be's Avatar
Autosport.be Autosport.be is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Baron View Post
De meeste cups staan inderdaad wel garant voor het betere duw- en trekwerk. Maar de Belgische Clio-cup heeft op dat gebied wel een hele kwalijke reputatie opgebouwd. De laatste editie leek meer op een demolition derby en had nog maar weinig met autosport te maken. Elke race was een wedstrijd 'elkaars wagentje in de prak rijden'. Dat is ook de voornaamste reden waarom er een paar jaar geen Belgische Clio-cup geweest is.
Voor de editie van 2008 heeft Renault de deelnemers de wacht aangezegd. Maar blijkbaar zijn er toch weer enkele heethoofden bij wie het potje nu al in de vrije trainingssessies overkookt. Vandaar de bemerkingen die je hier kan lezen.
In de laatste editie van de Belgische Cup (2004) ging het er toch nog redelijk netjes aan toe (toch zeker sinds Erik Groes er niet mee bij was ). Wat ik het jaar daarna meemaakte in de Nederlands cup is een paar graden erger dan het ergste wat ooit in de Belgische cup te zien was. Ik denk dat onze Nederlands marshal dit volmondig zal beamen.

We zullen zien wat het wordt dit jaar. Ik ben er klaar voor

-Philippe
Reply With Quote
Old 16-03-2008, 21:59
Yannick R's Avatar
Yannick R Yannick R is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Autosport.be View Post
In de laatste editie van de Belgische Cup (2004) ging het er toch nog redelijk netjes aan toe (toch zeker sinds Erik Groes er niet mee bij was ). Wat ik het jaar daarna meemaakte in de Nederlands cup is een paar graden erger dan het ergste wat ooit in de Belgische cup te zien was. Ik denk dat onze Nederlands marshal dit volmondig zal beamen.

We zullen zien wat het wordt dit jaar. Ik ben er klaar voor

-Philippe
Toen was het ook de Belgjes vs de Nederlanders hé Philippe . Hoe meer je er van het andere land uit knikkerde hoe beter.
Old 16-03-2008, 22:06
Steve's Avatar
Steve Steve is offline
De Paddock Regular

Wees blij dat de cup terug is, het zal voor de rest weer "gene vetten" worden vrees ik...
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules