|
|
|||
|
|||
Hallo
Mooi setje PE .
|
||||
|
||||
Vandaag even langs geweest bij Domino. Jammer genoeg heb ik geen panel scriber mee, daarvoor moet ik nog terug... Maar wel het volgende:
Zaagjes allerhande zoals aanbevolen in een ander topic... Lijkt precies mijn klasje op bezoek Iets heel speciaals: een setje remschijven en remklauwen. Aangezien ik de originele (eentje toch) te erg beschadigd had, probeer ik dit maar uit op die Cayman. Lijkt me zalig. Straks eens schilderen... En hier dan nog een foto van het uitkrassen. Niets speciaals hoor... Ik heb er tool nr1 voor gebruikt... De wagen is wel zwart, dus het zou best kunnen dat die diepte toch niet goed te zien zal zijn, maar okey, ik heb het effe uitgeprobeerd. Dit weekend haal ik een echte scriber en een tool om deze van Crazy Modeler op vast te zetten. We kunnen weer vooruit... De velgen komen er ook aan. De Cayman zonder S is aangekocht in HongKong en mag over 2 weken verwacht worden... Daar zitten de nodige velgen in...
|
||||
|
||||
Primer
Quote:
Correct me if I'm wrong ?! Regards, 555 |
|
||||
|
||||
Quote:
Thanks om mee te volgen ;-)
|
||||
|
||||
Voila, een weekje verder en dus een update van deze wagen. Hoe meer ik er mee bezig ben, hoe meer ik zie wat voor een machine dit was. Die opa van François had gelijk; dit is een doodskist op wielen...
Anyway... Foto's als update, die zeggen meer als tekst, maar der komt er toch wat uitleg bij... En indien nodig, just ask. Oja, tips en hints zijn van harte welkom !! Eén van de PE-remschijven met resin klauwen. Ik heb ze lichtjes wat opgeschuurd, maar ben daar niet zo tevreden over. Ik deed nochtans mijn best om cirkelvormig te schuren en toch... De body na een extra laag witte primer, drie mistlagen zwart en drie wat nattere lagen zwart. Morgen behandel ik deze met Tamiya Compound, of is dit te vroeg na zo'n 48 uur uitharden?? Een gemonteerde schijfrem met ophanging. Alles is in het zwart volgend de referentiefoto's... Beetje licht weatheren komt daar morgen nog bij... Hier hebben we even een velg gemonteerd. Aangezien het niet de juiste zijn, moeten deze later nog vervangen worden. Ik hoop dat ik niet te lang op die doos moet wachten. De leverancier liet nog niks weten om de doos te betalen... Gratis zal het wel niet zijn. Maar als vaste klant moet je blijkbaar langer wachten?? Slechte service he !! Het onderstel is zo goed als volledig gemonteerd. Achteraan ontbreken evenwel nog de ophanging en schijven... PE-materiaal is met veel geduld werken, dus dat komt een volgende keer aan de beurt... Net als het licht weatheren. Voila, dat was het voor vandaag, morgen komt de volgende stap als ik tijd heb...
|
||||
|
||||
Die opa van François had gelijk; dit is een doodskist op wielen
vind dit toch wel een straffe uitspraak,een porsche is een rasechte en veilige sportwagen, maar moet ge wel met verstand gebruiken |
|
||||
|
||||
Quote:
Overigens heb ik net een fout ontdekt. De remschijven zitten verkeerd om, zo remmen zal niet gaan... Dus effe aanpassen he...
|
||||
|
||||
Terwijl de leerlingen flink aan het studeren zijn (allez, dat hoop ik voor hen, want het is niet eenvoudig morgen ), mag ik verder modelbouwen. En met het zonnetje buiten lijkt het zelfs al een beetje vakantie... Niets is minder waar want het verbeterwerk zal ook vlug toenemen.
Enkele dagen geleden heb ik de Porsche nog een extra laagje TS-14 gegeven omdat er aan de achterzijde wat verf verdwenen was. Waarschijnlijk haperde ik eraan toen hij net gespoten was en onder een "stolp" verdween. Anyway, hij blinkt netjes... Dit weekend schoot ik dan in actie met het embossing poeder. Ditmaal deed ik het zoals Guido het ons leerde: afplakken wat niet in poeder moet, verf op de zeteltjes spuiten, poeder erop, afkloppen, laten drogen, wat afborstelen, verf spuiten en laten drogen. Zoiets moet de volgorde zijn denk ik... Aangezien ik met wit poeder zit, moest ik wat meer zwart spuiten, welliswaar in verschillende beurten of het ging een klodder worden. Ze zien er goed uit toch? Bewerken met de Tamiyadoosjes ga ik niet doen. Het was immers een splinternieuwe wagen en François wou dat de wagen er altijd piekfijn uit zag. Dus ook netjes gepoetst en gestofzuigd... Vanmiddag mocht ik dan dit ophalen in de post: Neen, ik ga er geen tweede maken (Hoewel het zoontje al smeekte om deze rood te spuiten... Misschien dat ik toch een rallyversie moet bouwen? Er bestaan er enkele. Ik wacht effe af...) Ik had wel iets uit de doos nodig: Juist ja, de correcte velgen. En zo ziet hij er dan uit... Wat me wel opviel... De gaatjes in de PE zijn te dun voor deze velgen. Ik ga die stukjes nog mogen bijschuren... Om de één of andere reden zit er dus een verschil in dat buisje waarmee je de velgen vastmaakt... Nu ja, geen ramp... Zo, nu ga ik op het gemakje verder aan het interieur werken...
|
||||
|
||||
knap , heel knap
Die eerste foto , is dit dezelfde body of die zwarte? hij lijkt precies zilver gespoten...
|
||||
|
||||
Quote:
Nog een update van vanavond... Het interieur werd wat aangepakt. Eerst een foto van hoe het was OOTB... Dan maar die details wat vlakker geschuurd en referentiefoto's bekeken. Dat deel achter de stoelen moet dus een stoffen gedeelte zijn waar dan een soort netje over hangt. Dus gaan we spuiten, stofferen en afwerken. Foto' zeggen meer dan woorden: Even dryfitten met het PE-netje... Normaal moet dit nog zwart worden. Maar ik twijfel een beetje. Als dat mat zwart op semi gloss is, dan zul je niet veel verschil zien... Ahja, volgens de referentie moet het zo... Ook het dashboard werd aangpakt. De "airco"gaten werden uitgeboord en dan weer volgestopt met PE-materiaal. Niet mis he? Ook hier moet die weer mat zwart worden... Dus veel verschil gaan we achteraf niet meer zien. Het dash zelf wordt semi gloss. Geen poeder erop hier, wel straks eronder als vloermatjes... Ook twee PE-pedalen werden geplaatst... More to follow this weekend. Morgen vergadering (de tweede al deze week) en zeker een hoop verbeterwerk... See ya !! Comments and tips are very welcome !!
|
||||
|
||||
En dan klagen die schoolmeesters dat ze gene tijd hebben, teveel werk en stress.
Allé, we zullen het maar terug over het model hebben, zeker, je stofferingsproces ziet er zeer goed uit.
|
||||
|
||||
Quote:
En het eerste wat ze doen is een tweede kit kopen om andere velgen te hebben Maar back on topic: goed bezig! En mooi spuitwerk vooral!
|
||||
|
||||
Daar gaat het hem niet om. Het is kwestie van opstaande delen te laten oplichten, en zo diepte te creëren in je onderdeel. Je moet ze natuurlijk niet met modder of roet besmeuren, alleen een beetje laten "opfleuren". Probeer het eens uit op een onderdeel uit de scrapbox.
|
||||
|
||||
Jaja lachen jullie maar... Nu wordt het vollen bak... Maar over een maandje ga ik eens hard lachen
Owja, die tweede kit wordt normaal doorverkocht aan iemand die 'em ook wilde maar die de velgen toch niet zal gebruiken. Was een leuke deal maar nu Robbe begint te zagen over eenn rallyversie en de belastingen binnen zijn... Quote:
Moet PE trouwens ook een primerlaagje krijgen eer je het gaat spuiten??
|
||||
|
||||
En toen viel me plots iets op... Het werd me trouwens ook op een ander forum even gezegd en die kerel heeft dus gelijk...
Quote:
Dus nu kan ik weer kiezen: de zetels helemaal opnieuw doen en de ovenreiniger in... of die andere zeteltjes van de gele Porsche pakken en spuiten, maar dan zit Deathtrap (degene die de Porsche wou overkopen) met een auto zonder zetels... Tenzij ik die alsnog voor mezelf hou en er toch een rallywagen van maak. En wat dan met de zeteltjes die ik daarnet aan het ineensteken was. Houden? Verkopen? Ruilen? In een andere wagen? Dat laatste is moeilijk want ik bouw normaal enkel rallywagens... Tenzij ze in een servicewagen gaan... Effe denken nu terwijl ik die zeteltjes wel effe afwerk... Gooi jullie keuzes maar effe in de thread...
|