De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 23-03-2009, 20:35
Big attack's Avatar
Big attack Big attack is offline
De Paddock Regular

Hallo Loeten,

Ge hebt "chanse", ik had er nog ééntje en ik heb hem al gevonden.
Stuur je adres maar via PM, dan komt het wel in orde.
Reply With Quote
Old 29-03-2009, 20:02
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Quote:
Originally Posted by Big attack View Post
Hallo Loeten,

Ge hebt "chanse", ik had er nog ééntje en ik heb hem al gevonden.
Stuur je adres maar via PM, dan komt het wel in orde.

Ik kom hem oppikken in Zolder, zoals beloofd werd...

In Bissegem heb ik niet zo heel veel kunnen doen, logisch met Djoene mee... Maar ik heb toch wat tijd in deze wagen gestopt. Het interieur werd al een beetje aangepakt. Bij gebrek aan interieurpics, heb ik geprobeerd om het toch op een realistische manier aan te pakken.

Eerst werd de hoedenplank geloopt, daarna de achterbank... Netjes snijden met een PE-zaagje van Crazy Modeler... Dit gaf het volgende resultaat:

Daarna moest het gat gedicht worden. Hiervoor werd evergreen plastic card gebruikt. Hier en daar kwamen verstevigingslatjes erop. Ik twijfel om er nog lasnaden op te maken. Hoe ging dat trouwens weer? Misschien pas ik het wel toe, het zou een meerwaarde zijn...

En zo staat het er nu bij:

Daar moet dus zeker nog wat detail bijkomen. Brandblussers, enkele leidingen, details in die panelen, ... We weten nog wat doen, maaaaaaar, binnenkort is het vakantie, hé Djoene???
Reply With Quote
Old 29-03-2009, 20:12
Doc's Avatar
Doc Doc is offline
De Paddock Regular

Location: Maasmechelen, deelstaat van de republiek Vlaanderen
Hij maatje

mooie vorderingen die je gemaakt hebt. Lasnaden hebben vorige meeting een demo over gehad. Stuur Gert Mertens even een mailtje, hij heeft de demo gegeven. Als je hem bezig ziet lijkt het spotgemakkelijk. Ik ben er echter zeker van dat als ik het zelf probeer het veeeeeeeeelll moeilijker word.

Last edited by Doc; 29-03-2009 at 20:13.
Reply With Quote
Old 30-03-2009, 00:18
scoobyfreak's Avatar
scoobyfreak scoobyfreak is offline
De Paddock Regular

Ik heb een foto gevonden waar je iets op ziet.

Zo te zien is er enkel een soort hoedenplank maar en er onder een gat naar de koffer toe.

Last edited by scoobyfreak; 30-03-2009 at 00:30.
Reply With Quote
Old 30-03-2009, 17:52
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Ja maar van welke Mégane is dit he... Zolang ik geen goede referenties heb van deze wagen, ga ik maar zo door. Ik weet dat sommigen (terecht) niet akkoord zullen gaan, maar ik doe het voorlopig toch. Mocht ik dan toch nog op een goede foto botsen, dan kan ik dit interieur voor de Mégane van pyck gebruiken... Overigens ga ik hem mailen om info naar zijn Mégane 1600...

Toch bedankt Scooby !!
Reply With Quote
Old 30-03-2009, 21:06
Big attack's Avatar
Big attack Big attack is offline
De Paddock Regular

Hee Loeten

Check uw E-mail even
Reply With Quote
Old 31-03-2009, 23:16
scoobyfreak's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Loeten View Post
Ja maar van welke Mégane is dit he...
Van de megane van Pyck moet dat normaal ook zo zijn. De kas word zo gemaakt. Een lancer heeft dat ook.
Reply With Quote
Old 31-03-2009, 23:44
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

De bouw van deze wagen ligt voorlopig stil om zekerheid te scheppen. Ik ga dan toch wat meer richting realiteit gaan... In principe mag ik dus weer dezelfde fout he Allez laat ons het anders stellen: ik wou het zus doen, maar ga het nu plots zo doen. Das het nadeel als weegschaal: niet kunnen beslissen... Ah zwak excuus...

Neej, ik had het in het achterhoofd dat het niet correct was en hield daar wel rekening mee. Ik heb Bart overigens gemaild om eens een kijkje te mogen nemen in zijn Mégane. Is het daar ook zo, dan gaat die card eruit, maar is het geen ramp. Ik kan dat deel makkelijk hergebruiken...

Komt dus goed, maar effe op pauze dus... (please don't be mad...)

Ga ik het dan nooit leren??
Reply With Quote
Old 01-04-2009, 00:26
scoobyfreak's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Das het nadeel als weegschaal: niet kunnen beslissen...
Ik heb daar over het algemeen niet zo veel last van

Het is natuurlijk beter om even te wachten en zekerheid te hebben hoe het echt is. Dan zelfs iets te maken zoals je denkt hoe het zou kunnen zijn.
Achterna ga je ook veel meer voldoening hebben.

Last edited by scoobyfreak; 01-04-2009 at 00:49.
Reply With Quote
Old 01-04-2009, 00:35
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker

Quote:
Originally Posted by scoobyfreak View Post
Ik heb daar over het algemeen niet zo veel last van
Uwe naam is dan ook niet Loeten hé.

When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
Old 01-04-2009, 17:13
Doc's Avatar
Doc Doc is offline
De Paddock Regular

Location: Maasmechelen, deelstaat van de republiek Vlaanderen
Quote:
Komt dus goed, maar effe op pauze dus... (please don't be mad...)

Oei Oei! En Jabbeke is al binnen 11 maanden.
Old 01-04-2009, 21:31
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Das het nadeel als weegschaal: niet kunnen beslissen... Ah zwak excuus...
Spreek voor uzelf, en niet voor gans de Weegschaal gemeenschap.

Quote:
Als leraar kan zoiets tellen natuurlijk.

Wat is er dan wel fout gegaan? Simpel, nog steeds zondigen tegen de eerste regel in "detail modelbouw": Voor je begint te bouwen, steeds zorgen voor de nodige documentatie en deze dan ook goed bestuderen.

Last edited by Guido; 01-04-2009 at 21:32.
Reply With Quote
Old 20-04-2009, 20:22
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Okey, ondertussen is er hier heeeeeel nuttige informatie binnen gekomen. Hiervoor een hele grote merci aan Big Attack !! Met deze foto's van het interieur (zou ik die mogen plaatsen ivm copyright?) kan ik dus echt een heel eind vooruit. Bovendien heb ik Bart Pyck even gemaild omtrent zijn Mégane (wel geen maxi) om ook wat referentiefoto's te nemen. Ik ben welkom binnenkort, dus dat komt allemaal in orde...

Wat het zondigen tegen de eerste regel in "detail modelbouw" betreft, daar heeft Guido 200% gelijk in. Zeker als je in detail wil gaan en het wil doen kloppen. Iets wat ik eerst niet van plan was. Voor mij telt vooral de buitenzijde en omdat ik niets vond over dat interieur dacht ik... Mis poessie want de BESTE plaats waar ik het NIET gevraagd had en waar men meestal WEL iets heeft, was DE PADDOCK... En zie, ik kreeg prachtige hulp !!

En zo werd tijdens het weekend (tussen de wc-bezoekbeurten door) een voorzichtige start gemaakt. De twee bruikbare foto's werden op een A4'tje uitgeprint en voor me geplaatst. Het hield me een viertal uurtjes zoet. En tijdens het scratchen en opbouwen werd ik geobserveerd door een stagiair. Mijn jongere neef (18j ondertussen) is ook aan zijn eerste stappen binnen de modelbouwwereld begonnen. Hopelijk lukt zijne eerste een beetje...

Nu terug naar die van mij. Hieronder de opbouw van het interieur...

1/ Of eigenlijk was de start een afbraakwerkje (paste bij mijn garagewerken op 1/1): de achterste banken werden zorgvuldig weggezaagd, net als de leuningzijden zodat je dit krijgt:

2/ De ondergrond in de 1/1 wagen is behoorlijk vlak met enkel de uitsparing voor het reservewiel. Die uitsparing is dan ook nog eens afgerond. In mijn model op 1/24 is dat natuurlijk niet zo. De dekplaat zit vol uitsparingen en het deel voor het reservewiel is gewoon hoekig...

Eerst dus lekker schuren. Die scherpe boord moet rond worden. Daarna maken we een plaatje uit styrene. Eerst een sjabloontje maken via plakband. Deze overplaatsen op die styrene, uitsnijden, schuren en dryfitten tot het klopt. Ook voor de uitsparing van het reservewiel wordt dezelfde methode gebruikt.

Dat geeft dan deze tussenstand:

...
Reply With Quote
Old 20-04-2009, 20:32
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

3/ Next up: de zijpanelen. Dit wordt ook netjes passen, dryfitten, snijden, schuren en vastmaken. Beide kanten zijn ietsje anders dus kan ik tweemaal aan de slag.

4/ Tenslotte kwam de achterste plaat aan de beurt. Oorspronkelijk was ik van plan om daar gewoon een plaatje te steken omdat ik niks van referentie had. Maar toen sprak de stagiair... "Als je een koffer opent, dan heb je daar..." En na zijn uitleg snapte ik het volledig. Een volledige plaat kan niet, want dan kan de koffer niet open. Dus werd het dit:

Let niet op die twee gaatjes. Die moeten er zitten, anders klikt de body niet vast op het onderstel. Maar als alles samen zit, valt het amper op...

Volgende stappen... Ik moet enkele spleetjes en kiertjes opvullen met Milliput. Ook het nabootsen van lasnaden moet ik nog navragen om toe te passen. Daarna kan ik aan de slag voor de rolkooi. Ook hier heb ik goede tips via Big Attack. Thanks !!

Ik zie het weer helemaal zitten... Owja, Big Attack, die bumper, heb jij die nog of is die via Roeland al in de buurt? Gewoon om weten hoor... Er zit geen druk achter... Ik heb nog wat werk vanbinnen...
Reply With Quote
Old 20-04-2009, 21:45
VSB's Avatar
VSB VSB is offline
De Paddock Regular

Je bent echt goed op weg nu..

Ik volg deze met zeer veel interesse. Ik ben ook benieuwd hoe de body eruit zal zien als die afgewerkt is. Want het lijkt me nog altijd een hele karwei.

BTW : Heel tof hoe jullie de ''PADDOCKERS'' elkaar weten te helpen .Ben vandaag ook geholpen door Rallymen die me een decalsetje zal opsturen .Fijn om hier te vertoeven op het forum.

Currently Active Users Viewing This Thread: 2 (0 members and 2 guests)

Posting Rules