![]() |
|
|
||||
|
||||
Dat zal inderdaad voldoende zijn, denk ik.
|
||||
|
||||
Thanks. Ga er werk van maken als de lak uitgehard is.
|
||||
|
||||
Ondertussen dat de lak uitharde kon ik even nadenken over een groot probleem dat zich hier voordeed. Deze bus heeft nl een heel deel chroom onderdelen en laat ik dat nu verschrikkelijk oubollig vinden. Een eerste optie was de bumpers niet monteren maar dat idee heb ik snel laten varen. Bumpers in koetswerkkleur dan? Was een optie als men spuitbusje blauw niet leeg was.
Op het moment dat ik wilde opgeven en de boel aan de kant schuiven tot ik meer inspiratie had kreeg ik een idee. Dus alle chroomonderdelen in de javel. Ondertussen heb ik het dashbord wit gespoten en volledig gemonteerd. Dat was een hoop werk want het waren welgeteld 3 elementen. Samen met voorbank + versnellingspook telt het interieur dus 5 hele onderdelen. ![]() Na het verven van de raamrubbers kreeg ik hetvolgende resultaat.
Last edited by Doc; 13-04-2009 at 19:08. |
|
||||
|
||||
Daarna de sprue met chroomonderdelen uit de javel gehaald. Effe onder de dreft, zuivermaken en daarna alles..........................mat zwart gespoten.
De voorbumper Achterbumper Spiegels en ruitenwissers. De ruitenwissers zelf zijn geverfd in X-1, rubbers in XF-1. De binnenkant van de spiegels zijn behandeld met BMF. De spiegels moeten moeten wel nog een beetje afgewerkt worden met mat zwart. En ook al een deel van de panellines gedaan. Op het moment staat de bus er alsvolgt bij :
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Die bus ziet er scherp uit zeg! Javel is de juiste manier van werken bij het verwijderen van chroom. En het matzwart staat hem in deze configuratie zeer goed. Goeie keuze! ![]()
|
||||
|
||||
Bumpers wit spuiten was anders ook een mooie optie geweest in deze configuratie.
Maar wat is er met je spiegels gebeurt, zo te zien zijn ze hun ronde vorm kwijt, of moet je je BMF nog bijsnijden ??? Misschien nog een tip om opnieuw chroom te spuiten, deze spuitbus uit de Gamma is daar wel een goed alternatief voor. En dat is het resultaat: Ik heb zo'n voorgevoel dat die cammionette bijna klaar is.
|
||||
|
||||
De spiegels moeten idd nog verder afgewerkt worden.
Witte bumpers zag ik persoonlijk niet zo zitten. Zelf werk ik om chroom te spuiten met een spuitbus van de Brico. Ben heel tevreden van de chroom look met deze lak. Onderdelen primeren, dan TS 30 en om te eindigen deze chroom lak. Het enige nadeel, als je zet zo wilt noemen, is een droogtijd van een dag of 3. Dat was niet het probleem, het probleem is dat ik chroom lelijk vind op een wagen. ![]()
Last edited by Doc; 14-04-2009 at 16:38. |
|
|||
|
|||
Doc,
Ik blijf het een schitterend "buske" vinden !!! Als ik men stoute schoenen mag aantrekken, de bumpers in blanke carbon! De nieuwe van studio 27 de small ,ik denk dat het ook wel iets zou geven. Prachtige kleurensetting trouwens en supergraaf interieur, een bus met kuipzetels OK ,maar dit is mijn gedacht nog "cooler" Heb je hem bij op de Moveleo-beurs? Grtz, G |
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
|
||||
|
||||
komt dik in orde !
mooie kleurcombinatie |
|
||||
|
||||
Ik ben ook een stille bewonderaar hoor...
|
|