![]() |
|
|
||||
|
||||
Ik zie Vettel en Red Bull nog wel een paar races winnen dit seizoen. Als dat ook effectief zo is, dan zie ik RBR nog niet direct stoppen. STR lijkt me een foute investering te zijn geweest en zij vertrekken misschien wel.
Toyota lijkt een beetje op Honda. Lang geen resultaten boeken en dan maar willen stoppen. Als Toyota dit jaar en volgende jaar durft investeren dan kunnen ze misschien, net zoals Brawn GP, vooraan meedoen. Ferrari is inderdaad een ramp aan het worden. Italianen aan de top en wanorde troef. Er zit wel een hoop geld in de FIAT groep dus ik denk niet dat ze zich daar echt zorgen over moeten maken. Ze hebben nog al een slechte periode gehad en ze komen er wel weer uit. Als ze effectief stoppen met Ferrari F1 dan zouden de verkoopscijfers van Ferrari's wel eens spectaculair kunnen zakken. Dat zal FIAT niet zo graag zien. Jammer dat de budgetlimiet geen echte limiet is. Als je de limiet handhaaft, dan mag je enorm veel gaan testen. Dat kost toch ook bakken vol geld? En uiteraard ga je dan betere resultaten halen dan een team dat nauwelijks mag testen. Ik heb een dubbel gevoel bij dit dubbel kampioenschap. Aan de ene kant moeten er kosten bespaard worden, maar dan vind ik wel dat dit voor iedereen gelijk moet zijn. Zij die niet willen meedoen aan het nieuwe kampioenschap zijn altijd vrij om te vertrekken. |
|
|||
|
|||
Ik denk dat dat wel meevalt. Porsche bewijst al jaren dat je geen F1 nodig hebt om succesvol te zijn.
|
|
||||
|
||||
Quote:
@ Ottooke, Als ge nog één keert durft beweren dat Toyota een beetje op Honda lijkt, is het "laaienden ambras"... ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
|
|||
|
|||
Quote:
|
|
|||
|
|||
Een voorspelling. De volgende constructeur die zijn beklag zal doen, is BMW. Dan hebben alle big spenders zich laten horen. McLaren zal zich wel gedeisd houden om niet opnieuw in conflict te treden met FIA.
Last edited by gwyllion; 14-05-2009 at 13:37. |
|
||||
|
||||
Quote:
Porsche heeft de laagste prijzen voor hun auto's van deze merken en heeft een hele reeks modellen (van Boxster tot Cayenne). Aston Martin is iets duurder en heeft minder modellen. Ferrari en Lamborghini zijn een pak duurder en hebben ook een beperkt gamma. Verkoopscijfers tonen dat Porsche veruit de meeste wagens verkoopt (lage prijs en veel modellen). Aston Martin en Ferrari volgen op ruime afstand. Lamborghini heeft de laagste verkoopscijfers. Mijn conclusie over het effect van Ferrari F1 op de verkoopscijfers van Ferrari: Bij een rechtstreekse vergelijking met andere merken is enkel een vergelijking met Lamborghini mogelijk (prijs en productgamma zijn ongeveer gelijk). De verkoopsaantallen van Ferrari zijn een veelvoud van Lamborghini. Akkoord, het cliënteel verschilt. Maar dat kan het grote verschil in verkoopsaantallen niet geheel gaan verklaren. Hun F1 marketing werkt dus wel. En Guido: Honda en Toyota komen beiden uit Japan en hebben beiden hybride auto's ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
Niet hoeveel auto's zullen we verkopen als een gevolg van onze F1 aanwezigheid. Wel, hoeveel auto's moeten we verkopen om de F1 rekeningen te kunnen betalen. En als de verkoop onder druk komt als gevolg van de crisis (dan mag je nog 10x wereldkampioen worden, als je je wagens niet versleten krijgt, sta je nergens), dan zal de berekening - en een mogelijk verblijf in de F1 - snel gemaakt zijn. De andere merken hebben daar minder last van, gezien ze niet zo'n budgetten spenderen. En dat brengt me weer bij de regels voor 2010. Ik snap niet dat er teams zijn die zich druk maken over een gelimiteerd budget. Wat die eigenlijk zeggen, is dat ze niet de juiste slimmerikken in huis hebben om met beperkte middelen een winner te bouwen. Neen, ze willen ongebrijdeld geld spenderen aan een bataljon middelmatige lui die dan moeten proberen om de auto beter te maken... Last edited by Guido; 14-05-2009 at 16:57. |
|
||||
|
||||
Lola confirms 2010 team entry!
http://en.f1-live.com/f1/en/headline...15093715.shtml Kunnen we al volop gaan dromen van een F1 in Gulf kleuren...? Is meteen ook de reden waarom de Lola in Spa al klonk als een F1...? ![]() ![]() Alle gekheid terzijde, dit is wel interessant nieuws. ![]() |
|
||||
|
||||
we kunnen misschien "dromen" van Lola dat zich terug trekt uit LMS
![]()
|
||||
|
||||
Quote:
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Di Montezemelo zwaait trouwens de startvlag tijdens de 24 uren van Le Mans. De roddels vliegen het internet al rond
![]()
|
|||
|
|||
In het huidige reglement moeten teams 3 (?) evenementen met een motor doen, nadien mag men de motor wisselen. Wisselt men de motor eerder dan verliest men 10 (?) plaatsen op de startgrid. Tot zo ver logisch en duidelijk (Is naar mijn mening een goede maatregel om kosten te beperken).
Wat ik nu begrijp is dat motoren buiten de 2010 budget cap vallen. Nog niets hand zou je zeggen echter nu hoorde ik in het programma Midweek Motorsport (Radio Le Mans) dat de "3 evenementen" regel vervalt, dus teams mogen weer onbeperkt motoren per seizoen gebruiken. Het kan niet anders of kosten zullen weer enorm stijgen. Dit is toch waanzin? Aan de ene kant teams dwingen om flink minder geld uit geven en aan de andere kant de vrije hand geven. Klopt dit of heb ik het verkeerd begrepen (moet toegeven dat ik F1 niet echt meer volg). Last edited by FIRE; 18-05-2009 at 17:30. |
|
||||
|
||||
Dit jaa rmogen er max 8 motoren gebruikt worden tijdens de races. Wanneer je wisselt mag je vrij kiezen hoor.
Quote:
***You can’t make any noise above the 90 decibels, So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium*** ![]() Last edited by Raceboy; 18-05-2009 at 17:32. |
|
|||
|
|||
Quote:
Wat is overigens de status van de klantenchassis'? Of is dat traject volledig afgeschreven? Last edited by FIRE; 18-05-2009 at 17:34. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|