![]() |
|
|
||||
|
||||
Zozozo... Een nieuw kitje gepakt om weer bezighoud van vier jaar te hebben??
![]()
|
||||
|
||||
Hier zien jullie de rolkooi uit de Mustang.
Het is de bedoeling om deze gedeeltelijk in te werken op de rolkooi die al aanwezig is bij de Capri en dat zou er ongeveer zo uit komen te zien De rolkooi werd dan bijna zonder schade gedemonteerd en in een badje remolie gegooid, evenals de skirts, waar nog wat oude verf aanhing. Na een nachtje weken en een badje zeepsop ziet er alles proper uit.
|
||||
|
||||
Maar na een nieuwe controle, bleek dat de rolkooi uit de Mustang iets dunner is dan die van de Capri. Dus na een (kort) nachtje slapen, heb ik dan besloten om het voorste gedeelte van de rolkooi te gaan scratchen. Ik had nog evergreen-buisjes liggen met de juiste diameter.
Als voorbeeld werd wel de Mustang-kooi gebruikt. Na heelwat plooien, passen, enz... is de eerste buis een feit. Nu nog het spiegelbeeld en we zijn vertrokken. Ik heb nu wel het voordeel dat ik die Capri ooit al eens heb gebouwd, zodoende kan ik de nieuwe rolkooi passend maken op het bestaande chassis en later overbouwen. En met de carrosserie erop ziet er dat niet slecht uit, al zeg ik het zelf.
|
|||
|
|||
De Jagermeister livery blijft toch 1 van de mooiste allertijden. Jammer dat we die tegenwoordig niet meer tegenkomen. Een Lola coupe of Porsche GT2 zou toch prachtig zijn met deze livery.
|
|
||||
|
||||
ik kan het moeilijk zien op de foto maar ik heb de indruk dat er tussen rolkooi en A-stijl geen plek meer is voor de ruit.
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
Quote:
Ik zit nog altijd in de meet-, pas- en probeerfase, dus kwam ik bij het volgende: Het dashboard dat er volgens het plan moet ingebouwd worden, kan bij deze uitvoering niet gebruikt worden, omdat de wagen die ik bouw een aantal jaren later heeft gereden dan de Mampe-uitvoering zoals Tamiya hem heeft uitgebracht. Dat dashboard ziet er zo uit en wordt aan de binnenkant van de body vast gemaakt. En zo ziet het er uit in de echte wagen; Dus het zogenaamde dashboard uit de Mustang komt hiervoor in aanmerking: En als we dat nu ongeveer op zijn plaats zetten, dan ziet er dat zo uit: Wat blijkt nu, de rolkooi zal opnieuw geproduceert moeten worden zoals de rode lijnen het aangeven. De bovenste buis moet iets meer horizontaler komen, de schuine buis naar voren wordt iets langer zodat we daar dat zogenaamde dashboard kunnen tussen plaatsen. Nu eens kijken of ik de komende dagen wat tijd kan vinden om aan de uitvoering te kunnen beginnen. ![]() By the way, Guido, schone foto van ne zéér schone oto. ![]()
|
||||
|
||||
Na afloop van de GP van Monaco, die ook door andere gekken al zittend of liggend werd bekeken, ben ik aan mijn knutseltafel de ideeën rond de rolkooi maar gaan uitwerken.
Het was de bedoeling om deze keer niet op de bestaande Capri te bouwen (in het klad of hoe zegt men dat) maar dadelijk op chaasis van dit model. Eerst werd de afdekkap die achter de bestuurder komt aangepakt. Bij mijn gebouwd model is te zien dat er nog openingen zijn en dat het geheel niet mooi aansluit. Aan de achterkant van de afdekkap werdt een stukje plasticplaat geplakt zodat dat gat al toe is. Op de transmissietunnel, die geen rechthoekige vorm heeft, werd een stukje weg gesneden en om daarna opgevuld te worden met ook een stukje plasticplaat. En dat ziet er voorlopig zo uit;
|
||||
|
||||
Nu de afdekkap fatsoenlijk op het chassis past, werd de rolkooi aangepakt.
De reeds eerder gemaakte buis werd opnieuw gemaakt zoals eerder uitgetekend; Nu was het de kunst om de andere buis in spiegelbeeld te maken. Maar dat was makkelijker gezegd dan gedaan. Na de 3de poging was het me uiteindelijk gelukt en werden de beide buizen aan de bestaande rolkooi uit de kit vastgelijmd. Ook de voorste dwarsbuis werd er tussen gelijmd zodat alles al wat steviger is. Vervolgens werden de zijdelingse buizen aangebracht naar voorbeeld van de Mustang-rolkooi. Ook bovenaan werd een dwarsbuis geplaatst. En met de carrosserie erop ziet er dat zo uit. Let wel, zowel de afdekplaat als de gehele rolkooi staan gewoon los, in dry-fit-toestand of hoe noemt men dat.
|
||||
|
||||
Vervolgens werd er al een begingemaakt met het opvullen van de wielkast aan 1 kant. Hier is extra plaats gelaten voor het tandwiel dat op de achteras is gemonteerd. Deze kit is voorzien om een electro-motortje in te bouwen.
Hier zie de breedte die moet opgevuld worden: En zo ga ik dat opvullen: Dat was het voor deze update. ![]()
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. Last edited by Nismo; 25-05-2009 at 01:34. |
|
||||
|
||||
Mooie up date. Ik ga deze capri trouwens heel aandachtig volgen want ik krijg voor de mijne ook een 82`er livery ben ik achtergekomen.
Last edited by Doc; 25-05-2009 at 16:30. |
|
||||
|
||||
Quote:
Alle gekheid even achterwege laten voor de volgende update. En dan er even bijzeggen dat ik gisteravond even aan de Calsonic-Skyline wou verder werken. De rolkooi werd verder onderhanden genomen, er werden enkele buizen toegevoegd zodat het al een beetje op het origineel begint te lijken. bron: http://www.geocities.com/zakcapriturbo/index.html Het resultaat van mijn gepuzzel laat zich straks wel zien, ik was even vergeten ne foto te maken. Eerste punt waar ik al een paar dagen over aan het piekeren ben is het volgende; In de Mustang zit een onderdeel dat gedeeltelijk het zogenaamde dashboard voorsteld, inclusief meegegoten bekabeling. Ga ik dat ding nu inpassen in mijn model of ga ik te werk zoals Kurtl op het automotive forum met zijn capri. bron: http://www.automotiveforums.com/vbul...d.php?t=171626 bron: http://www.automotiveforums.com/vbul...d.php?t=171626 Ja, ik ga dat bekabeld geval dus niet gebruiken maar mijn inspiratie halen bij onze oostenrijkse collega Ook het stuurtje wordt vervangen door eentje met 3 spaken en zonder claxon. Links datgene dat in de kit zit, rechts welke gaat gebruikt worden.
|
||||
|
||||
Dus ga ik alleen het onderdeel gebruiken waarop de meters en knopjes zijn meegegoten.
Dus even aftekenen waar er geboord moet worden; Maar dan moet ik wel iets hebben wat dunner is dan 2 mm en stevig is. Zoals zo velen hier op ons forum ben ik dan maar gaan zoeken naar dingen die niet dadelijk modelbouw-minded zijn, en wat kwam er uit de bus, juist ja een paperclip. 2 gaatjes in zijn "klokkenspel", de 2 beentjes van de paperclip er in vastgelijmd en het dashboard kon gepast worden.
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. Last edited by Nismo; 01-06-2009 at 22:13. |
|
||||
|
||||
Dat alles ziet er van opzij dan zo uit;
En met de carrosserie erop zo; Maar toen viel het me pas op dat de buis (rode pijl) van de rolkooi waarop het dashboard komt, te laag was geplakt.Inderdaad, bij de originele rolkooi staat deze buis ook hoger ingewerkt. Dus werd ze eruit gesneden en hoger geplakt. ok werd een nieuwe stuurstang vervaardigd omdat de andere nu te kort was. Een dunne lasbaguette was hiervoor ideaal. En zo ziet de nieuwe positie eruit, veel beter; De fire-wall moest wat aangepast worden, oa werd er een nieuw gat geboord voor de stuurstang.
|
||||
|
||||
Hier volgen nog enkele dry-fitt-foto's, om te kijken of alles past en op de juiste plaats hoort te zitten;
Van opzij bekeken ziet het er ook beter uit als voorheen; En nog eentje met de carrosserie erop; Tot de volgende update. ![]()
|
|