|
|
||||
|
||||
Dan ook al begonnen met het inkleuren van het zwart op de body en de naden ingekleurd:
Heb ook andere wieltjes besteld voor eronder. Hoop dat ze wat beter de kast vullen met uiteraard een dunnere band. Komen volgende week toe en dan zal ik 2 fotokes plaatsen. Met de wielen van de kit en met de nieuwe. Dan kunnen jullie me hier helpen kiezen Last edited by Loixrallyfan; 30-09-2009 at 21:11. |
|
||||
|
||||
Modelbouw is vooral iets van eigen keuzes maken. Posten op DePaddock is vooral een kwestie van niet te veel letters vergeten te typen. da wa nie enz. zijn behoorlijk irritant om te lezen en we hebben hier jaren geleden enkele serieuze lansen voor gebroken. Gezien ik geen enkele lans meer op stock heb, zou ik het fijn vinden moest dat verder zo kunnen blijven.
Dat gezegd zijnde! Ik ben uitermate onder de indruk van je bouwkunde op 1/43ste. Ik heb de schaal ook dit jaar pas ontdekt als bouwer en moet zeggen dat ik er plezier aan beleef. Ik denk te kunnen stellen dat dit voor jou ook het geval is! |
|
||||
|
||||
Inderdaad, Guido en bedankt. Het is een leuke schaal om mee te werken en het bevalt me enorm om met die ressinkitjes te werken. Er zullen er nog zeker volgen.
En zoals je kan zien vat ik ook meteen de koe met de horens om op mijn schrijftaal te letten hier. Ieder forum zijn manier en ik zal dat dan ook respecteren. De volgende berichten zullen er dan ook proper geschreven uitzien. |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Quote:
Quote:
Alle gekheid en een typfoutje op een stokje: ik beaam wat Guido zegt over je modelbouwkunde en besef zelf heel goed hoe moeilijk het is om een 1/43 kitje op een deftige manier te bouwen. Het is weinigen gegeven om er zoiets moois uit te halen als jij, en dat is toch wel een mooi compliment denk ik... Verder zie ik je modelbouw-ervaring hier op De Paddock zienderogen vooruit gaan, zoals dat met nog enkele andere bouwers hier ook het geval is. Ik hoop dan altijd dat een klein beetje van die progressie te dankan is aan wat wij hier allemaal aan modelbouwtips meegeven; als het enkele procenten verbetering oplevert zijn wij content én hebben we de motivatie om het te blijven doen Je progressie heeft echter ook een gevaarlijker kantje: als ik zie dat je een bepaald niveau haalt in de modelbouw, ga ik beginnen hogere eisen te stellen en ga ik ook strenger beginnen te worden op kleine uitschuivertjes... |
|
||||
|
||||
Bedankt Sennake, dit is inderdaad een groot compliment, zeker van bouwers op het niveau van uzelf en Guido. Stel dit zeer op prijs.
En moet zeggen dat ik bijna al mijn mosterd voor verbetering hier op het forum ben komen zoeken. Dit forum is zeer leerrijk. Maar ben ook wel zelf opzoek gegaan naar manieren om te bouwen die mij in de hand liggen. Alleen dat sublieme spuitwerk van u is toch nog net iets anders en weet echt niet hoe ik aan zo een resultaat kan komen. Maar we blijven bouwen en hoop nog wat te groeien in de toekomst. Ben wel al zeer blij met waar ik nu sta, maar het kan altijd beter. En ja, je mag streng worden. Alleen zo kan ik verbeteren. Met tips en de nodige kritieken. Last edited by Loixrallyfan; 30-09-2009 at 21:53. |
|
||||
|
||||
Quote:
Gewoon blijven oefenen. Voor de rest: Goe bezig. oei, de d vergeten
|
||||
|
||||
Nog eens een udate van de Polo.
Heb alle onderdelen bevestigd op de body en overgegaan tot het plaatsen van vensters en lenzen. Hier zit nu het grote nadeel van deze kit. De pasvorm is niet 100%, de plastiek is gevaarlijk dun en dan ook zeer moeilijk om uit te snijden en de helderheid is ook niet schitterend. |
|
||||
|
||||
Dan ben ik overgegaan tot het plaatsen van de overige decals en, en heb ik ook de dakspoiler gemonteerd.
En moet zeggen dat ik nu toch tevreden ben van het resultaat en dat het er in zijn geheel nog niet zo slecht uitziet. Op de achterlichten heb ik de buitenringen op de glaasjes aangbracht voor een beter effect. Heb ook de ieuwe wielen binnengekregen en zijn veel beter. Het zijn er Racing 43 geworden voor de Xara en zijn veel realistischer. Dan nog een uitlaatje voorzien, en dan is hij klaar. |
|
||||
|
||||
Vandaag de Polo nog afgewerkt.
Zo heb ik de nieuwe wielen eronder geplaatst en heb ik de voorste wat gedraaid. Zijn veel beter dan de wielen die ij de kit zaten, maar heb deze toch ook in de wielkasten moeten wringen. Hier de oude wielen: En dan met de nieuwe: µ Voorts nog een uitlaat aangebracht: Heb te laat gemerkt dat de uitsparing hiervoor aan de verkeerde kant zit en durfde het nietmeer te veranderen, maar het stoort mij niet. Toen hij bijna klaar was gebeurde het onwaarschijnlijke; door een onhandigheid brak de achtervleugel af en sneuvelde de decal onderaan. De steuntjes waren nietmeer te bevestigen doordat de voorziene gaatjes te dicht zaten met lijm en heb dan uit pure frustratie het ding gewoon tegen de body geplakt. En wat blijkt nu, het is veel beter zo. Zie foto hierboven. Ben zelf zeer tevreden van het eindresultaat en de foto's vind je in mijn galerrij http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=19189 Last edited by Loixrallyfan; 09-10-2009 at 14:30. |
|
|||
|
|||
hoi,
de bevestegingsriemen die je hebt gemaakt, waren dat stukjes van de kit, een andere kit, een stukje pe-set of zelf gemaakt? al bedankt |
|
||||
|
||||
Van de gordels op de zetels zitten de PE-stukjes bij de kit. De gordels zelf zijn een rood gelakte pleister.
Voor het reservewiel heb ik de riem gemaakt van een stukje zwarte tape en heb ik een stukje PE gebruikt dat ik nog had liggen. |
|
|||
|
|||
hoi, bedankt
sorry dat ik zo onduidelijk was. wat ik bedoelde waren de riempjes van de brandblusser toch bedankt hé joris |
|
|||
|
|||
aja,
het belangrijkste nog: ziet er hééél mooi uit!!! |
|
||||
|
||||
En dit allemaal op schaal 1/43. RESPECT!!!!!
|