De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 22-02-2010, 22:14
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Update!

Nadat de Droogmans Porsche afgewerkt werd, kwam deze BMW weer op de werkplank. De raamrubbers, die zeer uitzonderlijk voor een rallywagen bestaan uit chroom bagetten, werden aangebracht met BMF. Een werkje van lange duur... Eens ze er allemaal opstonden werd het interieur van de kas matzwart geschilderd en kon de raampartij erin gelijmd worden.

Het interieur moet ook matzwart geschilderd worden, maar zwart is zo... zwart eh. Om later, als de kas op het chassis staat, toch nog iets te kunnen onderscheiden gaan we een visuele truc toepassen. Ik heb dus het matzwart lichtjes overneveld met blauwgrijs zodat de dieper gelegen hoeken en naden donker blijven en de hoger gelegen delen opgelicht worden. Daarna heb ik de scherpe hoeken nog eens gedrybrusht met Tamiya weathering Masters wit.

Nadat ik de meters manueel geschilderd heb (de meegeleverde decals vertrouwde ik niet na mijn decals-debacle) en enkele knopjes rood geschilderd heb, worden ook enkele andere details aangebracht zoals de pedalen en voetensteun die in alukleur geschilderd worden. Daarna werd de brandblusser ingebouwd: deze werd gescratcht van aluminiumbuis en wat plastic rod omdat de meegeleverde resin brandblusser in hetzelfde bedje ziek was als de Renaissance Porsche.

De stoelen kregen dezelfde behandeling wat het matzwart betreft, nadat de achterzijde in kevlar beige gespoten werden. Vervolgens werden de gordels matrood geschilderd en de Sabelt decals aangebracht.

Tenslotte werden de stoelen ingebouwd en de gordels "verlengd" tot achteraan, waar ze met gespen afgewerkt werden. Het chassis is daarmee klaar en het huwelijk tussen carosserie en chassis kan beteugeld worden...

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1982_bmw_323i_18.jpg
Views:	754
Size:	975.8 KB
ID:	16997   Click image for larger version

Name:	1982_bmw_323i_19.jpg
Views:	785
Size:	921.3 KB
ID:	16998   Click image for larger version

Name:	1982_bmw_323i_20.jpg
Views:	729
Size:	890.9 KB
ID:	16999   Click image for larger version

Name:	1982_bmw_323i_21.jpg
Views:	684
Size:	914.1 KB
ID:	17000   Click image for larger version

Name:	1982_bmw_323i_22.jpg
Views:	688
Size:	969.3 KB
ID:	17001  

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 22-02-2010 at 23:48.
Reply With Quote
Old 22-02-2010, 22:16
Sennake's Avatar
Administrator

Na de huwelijksreis werden de wielen eens bekeken. Ze bestaan uit white metal velgen waarin foto-ets inserts geplaats moeten worden. Hierbij stuiite ik op 2 problemen: de velgdiameter is te klein voor de inserts en het witmetaal is erg moeilijk te polishen tot een mooie aluminium finish. Daarom ben ik in mijn onderdelendoos gedoken en heb ik er gedraaide aluminium velgen uitgehaald met een correcte binnendiameter. De banden pasten perfect zodat het inkleven van de inserts alleen voorafgegaan moest worden door het matzwart schilderen van het gedeelte dat binnen de inserts valt. Na het monteren van de wielen op de BMW staat het model op zijn poten en heb ik enkele foto's genomen om jullie een idee te geven van hoe het er nu uit ziet...

Wordt vervolgd!!
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1982_bmw_323i_23.jpg
Views:	685
Size:	985.7 KB
ID:	17002   Click image for larger version

Name:	1982_bmw_323i_24.jpg
Views:	672
Size:	1,000.3 KB
ID:	17003   Click image for larger version

Name:	1982_bmw_323i_25.jpg
Views:	718
Size:	976.6 KB
ID:	17004   Click image for larger version

Name:	1982_bmw_323i_26.jpg
Views:	695
Size:	961.5 KB
ID:	17005   Click image for larger version

Name:	1982_bmw_323i_27.jpg
Views:	702
Size:	962.5 KB
ID:	17006  

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 22-02-2010, 22:32
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker

Ondanks de decal-tegenslagen, begint dit toch al stillekes op een BMW-modelleke te lijken. Nu nog de laatste loodjes en er is weer een plekje ingenomen in je vitrine-kastje.

When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
Old 23-02-2010, 21:09
Sennake's Avatar
Administrator

Quote:
Originally Posted by Nismo View Post
Ondanks de decal-tegenslagen, begint dit toch al stillekes op een BMW-modelleke te lijken. Nu nog de laatste loodjes en er is weer een plekje ingenomen in je vitrine-kastje.
Profetische woorden, zo zou blijken! Meer daarover vind je in mijn galerij, waar de foto's van het afgewerkte model te zien zijn en waar ik uitleg hoe dit model zijn laatste woordje nog niet gesproken had!

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules