|
|
||||
|
||||
Dit moet nu aangekleed worden om het een rallylook te geven. Dit heb ik volledig vanuit eigen fantasie gedaan en heb er iets van gemaakt naar m'n eigen zin. Lekker knutselen, zeg maar.
Heb hiervoor beroep gedaan op onderdelen uit dezlfde Sub S10 van Tamiya en voor de elktische boxen heb ik beroep gedaan op een printplaat uit een oude GSM, waaruit ik vanalles heb gerecupereerd om een netwerk aan kabels te leggen. Dit heb ik wel vrij abstract aangepakt omdat hier weinig van zal te zien zijn. En ook de kooi afgewerkt met het nodige zwart.
|
||||
|
||||
Ook de body is reeds vernist. Hier moesten de zwarte lijnen mat blijven en daar zat de moeilijkheid.
Nu zag ik 2 mogelijkheden: De lijnen afplakken, maar dan zou er een lelijke rand ontstaan na drie lagen en lagan de lijnen te diep. Dus neen. De hele body vernissen, achteraf mat poleren en dan alles terug opblinken, behalve de zwarte lijnen. En dat is dan ook gebeurd en nog gelukt ook. Ook werd alles uitgeschilderd waar nodig en werd de achtervleugel in carbon gestoken. De achterruiten werden binnenin zwart geschilderd, daar ze volledig zwart geblindeerd zijn. Hier het voorlopige resultaat.
|
|||
|
|||
Guido,
Mooi model ! Tot nog toe twee dingetjes waarop je dient te letten; probeer de uitlaat eens wat uit te boren en dan pas zwart te schilderen... (beter nog vervang hem gewoon met een kabelhuls) spuit de wielkasten zwart. (nu komt het wit wel erg goed in beeld) zullen we hier eens een laagje stof over spuiten? Ik wil je hiermee wel op weg helpen. Grtz, G |
|
||||
|
||||
Prima update.
|
||||
|
||||
Quote:
Deze kan je vinden in de winkel waar we rolkooi materiaal kopen in alle maten en dikten.Kostprijs 2€ voor een meter dacht ik. Ik denk dat de foto's met een flits genomen zijn,probeer ze eens buiten te nemen,nu vallen de kleine foutjes meer op,dan niet meer. |
|
|||
|
|||
Dominique,
Indien u met alu buisjes wenst te werken... geen probleem. Mijn ervaring hierin is dat de wanddikte van het alu toch nog dient aangepast te worden wegens te dik. Kabelhulsjes hebben de juiste wanddikte en zijn verkrijgbaar in alle maten. Nog even een foto erbij zetten voor de duidelijkheid; Iedereen is natuurlijk vrij met welk materiaal hij het liefst werkt. Grtz, G |
|
||||
|
||||
Inderdaad de wanddikte moet aangepast worden,maar je kan het zonder problemen doen met een rond nagelvijltje,of met een boor,een modelbouwmesje enz.
Ik plooi daar volledige uitlaten mee vooral voor mijn 1/18 modellen. Om te voorkomen dat het Al staafje gaat toeplooien steek je er gewoon een plastic staafje in ,en laat het erinsteken en zo plooi je het naar vorm. Soms lukt het nog om het staafje eruit te trekken met een universele tang. |
|
||||
|
||||
dat nagelvijltje moet naaldvijltje zijn
|
|
||||
|
||||
zeer mooi !
|
||||
|
||||
Hey Gert,
Den deze gaat nie vuil worden. Kan het nie over m'n hart krijgen het vele decal en spuitwerk te gaan bekladden. De uitlaat is uitgeboord en de wielkasten moeten wit zijn. Heb ze een beetje vuil gemaakt binnenin. Vallen vooral op door de flits op mijne kodak.
|
||||
|
||||
Heb het interieur verder afgewerkt met stoelen, brandblussers enz.
Ook allemaal onderdelen uit de S10 van Tamiya En dan nog een foto van voor en na de verbouwing.
|
||||
|
||||
Ook het dashboard werd afgewerkt met stuur en naaf uit de S10 van Tamiya.
Dan werd heel de wagen terug in elkaar geschroefd en de body afgewerkt met enkele details. Als daar zijn: - snelsluitingen - antenne - gaas in de voorbumper en grille - decals op banden - luchthapper op dak. En dan is ie klaar. Een tipje van de sluier: De rest van de foto's in mijn galerij: http://forum.depaddock.eu/showthread...123#post263123
Last edited by Loixrallyfan; 12-11-2010 at 22:14. |
|
||||
|
||||
Wat heb je eigenlijk gebruikt voor de gordels? Is dat het lint van Nismo?
|
||||
|
||||
Quote:
Zo een setje is net genoeg voor één wagen, als ge zuinig zijt ermee.
|