![]() |
|
|
|||
|
|||
Lotus Renault sponsored by Lada?
![]() |
|
|||
|
|||
Must read in de hele Lotus saga: http://joesaward.wordpress.com/2010/...rnandes-again/
|
|
|||
|
|||
Lotus Racing stelt nieuw logo van Team Lotus voor.
http://www.f1journaal.be/index.php/n...ert-haar-logo/ |
|
||||
|
||||
Quote:
Punt 2 valt voor mij moeilijk te verklaren door de mindere prestaties van het nieuwe Lotus team. Waarom geven ze anders eerste een licentie van 5 jaar aan Fernandez? Ze hadden toch op voorhand kunnen weten dat een nieuw team nu niet meteen vooraan ging meedoen? Daar moest je toch niet echt veel verstand voor gebruiken om dat al te kunnen weten? Je kunt je dus eerder de vraag stellen waarom Groep Lotus nu plots hun licentie intrekt...... Punt 3 zou ik kunnen begrijpen mochten ze niet eerst een licentie aan Fernandez hebben gegeven. En daarmee kom ik terug op mijn eerdere vraag : Waarom heeft Groep Lotus de licentie van Fernandez ingetrokken? Volgens mij omdat ze zelf in de F1 wilden stappen. En dus zochten ze naar een reden om hun contract met Fernandez te kunnen verbreken. En het feit dat Fernandez nu onder de naam "Team Lotus" wil racen een reden om onder dat contract uit te raken, is het (volgens groep Lotus) contractbreuk vanwege Fernandez en aldus een reden om het contract te verbreken. Ik denk persoonlijk eerder dat Groep Lotus hoe dan ook de licentie van Fernandez zou ingetrokken hebben, of deze laatste nu had aangekondigd onder de naam 'Team Lotus' te willen rijden of niet. Ze zouden wel ergens een reden gevonden hebben om het contract te verbreken. |
|
|||
|
|||
HeT definitieve kleurenschema van de Renault Lotus werd voorgested op de Autosport international Show, wel nog op de oude wagen.
http://www.formula1.com/news/headlin...1/1/11639.html |
|
|||
|
|||
Het andere Lotus reageert onmiddellijk met dit provacatief filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=5ROLHq6yym4
BTW dit filmpje over het vorige seizoen van Lotus Racing/Team Lotus is de moeite: http://www.youtube.com/watch?v=cAyEWYaIZpg Last edited by gwyllion; 14-01-2011 at 13:56. |
|
|||
|
|||
Lotus Renault, dus het ex Renault F1, heeft mogelijk al een probleem met zijn nieuw kleurenschema. De Zwaer/gouden kleuren zijn niet echt de kleuren van het oude Lotus (Groen-geel wel) maar van zijn toenmalige cigaretten sponsor John Player Special. De wet op tabaksreklame is echter nu zeer streng in verscheidene. Zo mag in Canada met niets verwezen worden naar een pakje cigaretten. Maar ja, nu komt de wagen wel af in de kleuren van een pakje cigaretten, met mogelijk verbod tot toelating in het land als gevolg. Gaat Fernandez nog blij zijn dat hij van het zwart goud is afgestapt.
|
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
ALS dat echt zo een probleem is, dan vervangen ze het zwart of goud toch in een andere kleur die GP.
Maar zoals Sennake al zegt, als ze echt zo streng zouden zijn, dan zoude ze ook een startverbod aan ferrari moeten geven, en dat heb ik ze de laatste jaren nog niet zien doen. |
|
|||
|
|||
Er is een verschil. Lotus veranderde zijn kleuren van groen/geel naar die van hun sponsors. De Ferrari's zijn niet Marlboro rood, maar Ferrari-rood, de kleur die bij het merk hoort (nationale kleur voor Italie). Een rood/wit schema werd al door Ferrari gebruikt voordat Marlboro kwam, denk maar aan de 312 van Jacky Ickx in 1972 of de 312 T van Lauda in 75 (de hele luchthapper was wit). Ferrari heeft zijn kleuren dus niet aangepast aan zijn sponsor, bestond al voor Marlboro kwam, ze hebben toevallig wel dezelfde kleuren. Dus als men een Ferrari ziet denkt men niet aan een pakje cigaretten. Waar de lijn trekken is natuurlijk vaag, en aan Ferrari raken wordt niet gedaan.
|
|
||||
|
||||
Quote:
Wat betreft de sponsoring, Ferrari heeft de "witte streepjescode" op de luchtinlaat moeten weghalen. Was dat vorig seizoen? Want zelfs de streepjecode verwees nog teveel naar Marlboro.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. Last edited by Mark; 19-01-2011 at 20:46. |
|
|||
|
|||
Ferrari heeft WEL zijn kleuren aangepast naar die van Marlboro. Vergelijk het echte Ferrari rood maar eens met dat van de laatste 10 jaar.
Last edited by FIRE; 19-01-2011 at 20:48. |
|
||||
|
||||
Klopt maar gedeeltelijk. Natuurlijk is rood altijd de Nationale Italiaanse kleur geweest, waarin onder andere de Ferrari's aantraden sinds het begin van het WK F1 in 1950. Maar dit betrof altijd het befaamde scharlaken rood, tot in 1996, toen met Schumacher ook sponsor Marlboro zijn intrede deed bij Ferrari als hoofdsponsor. Daarmee werd McLaren als team achtergelaten (die op zoek gingen naar een nieuwe sponsor, nl. West). De Scuderia Ferrari veranderde haar naam in Marlboro Scuderia Ferrari en paste het rood aan om niet te vloeken met het Marlboro rood. Scharlaken rood is veel donkerder en niet fluo; het Marlboro rood dat de algemene kleur van de wagens werd is een helrood fluo kleur (als modelbouwer ben ik hiermee als menigmaal geconfronteerd geweest).
Wel is het zo dat dit fluo rood ondertussen terug geëvolueerd is naar een iets donkerder rood, maar de streepjescodes en de roodwitte combinatie verwijst nog steeds duidelijk naar Marlboro. Het zou me dus verwonderen moest zwart/goud exclusief naar JPS verwijzen en rood-wit niet naar Marlboro. Je hebt natuurlijk wel gelijk als je zegt dat er aan Ferrari niet geraakt wordt... |
|
|||
|
|||
Maart 21 start het proces over de naam. Dus zouden al van in het begin van het seizoen (na 2 GP's) moeten weten onder welke naam de teams verder gaan.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/89063 |
|
||||
|
||||
Als ik de foto's van de nieuwe Lotus-Renault bekijk bemerk ik wel dat er meer aan de hand is dan alleen de kleurenstelling die naar de oude sponsor JPS verwijst...
![]() De tekst 'Lotus' bv op de achterspoiler staat zonder meer geschreven in het typische lettertype van 'John Player Special'. En dan is de verwijzing naar JPD uiteraard heel wat sterker en duidelijker dan alleen met een kleurencombinatie. En dat maakt het gevaar op een verbod heel wat groter... |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|