De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 07-12-2010, 22:04
The creative explorer The creative explorer is offline
De Paddock Regular

Weer een klein stapje verder.

In de afgelopen tijd veel bezig geweest met schuren en plamuren, ja nog steeds . Maar ik heb gisteren het laatste laagje primer kunnen spuiten en alles zag er alleszins redelijk uit.
Vanochtend heb ik het eerste laagje wit gespoten en vanmiddag het 2e. Wit is namelijk een goede basis voor mooie heldere Candy-kleuren. Al weet ik nog niet welke kleuren ik ga gebruiken.

Na een speurtocht, kom je wat sporen tegen in de primer en de lichtere kleuren zijn gedeeltes die ik heb moeten aanpassen.

En daarna weer totaal in de primer gezet of meer de behandelde plekken voorzien van een laagje primer

De motorkap heb ik ook geprimerd en daar werd duidelijk dat de motorkap nog iets verfijnd moest worden

Ik kwam er achter dat de ophangbeugels manco waren en hierop moest ik wat gaan verzinnen, ik heb 2 koperen buisjes aan de body gemonteerd

En 2 aan de binnenkant van de motorkap, alleen bleek deze opstelling niet te lukken. Dit heb ik later aangepast

Van koperdraad heb ik beugeltjes gebogen

Daar de koperen buisjes overheen geschoven

En met secondelijm gemonteerd aan de binnenkant van de motorkap
Reply With Quote
Old 07-12-2010, 22:09
De Paddock Regular

Om wat extra detail toe te voegen heb ik van ijzerdraad een stokje gemaakt, die op de radiator ligt bij niet gebruiken en omhoog gedraaid kan worden om de motorkap omhoog te zetten.
Ik heb het uiteinde hier met opzet wat te lang, als de body gespoten is, monteer ik hem pas.

Ik vond nog een lelijk plekje en heb dat nog even aangepast

En de body in maagdelijk wit

Lang heb ik moeten denken wat ik nu zou gaan doen voor de paintjob, dit is normaal voor mij appeltje -eitje, maar ik kon het plaatje rond krijgen.
Ik heb de stoute schoenen maar aangetrokken en besloten met het eerste idee verder te gaan en een zogenaamde 'Mural' op de onderste helft te monteren.
Eerst heb ik met photoshop een concept gemaakt en dit uitgeprint op wit decalpapier. Daarna geblankt met MoTip

Vóór

En na een uurtje plakken, schuiven, snijden en lelijke woorden

Reply With Quote
Old 07-12-2010, 22:10
De Paddock Regular

Nog een uurtje later zat ook de andere kant erop

Last edited by The creative explorer; 07-12-2010 at 22:10.
Reply With Quote
Old 07-12-2010, 22:26
Ferrari rules's Avatar
Ferrari rules Ferrari rules is offline
De Paddock Regular

Dit is nu nog eens origineel! Erg knap hoor! ook hoe je de koffer hebt voorzien van beugels.

Reply With Quote
Old 07-12-2010, 22:57
racer's Avatar
racer racer is offline
De Paddock Rookie

Allé,eindelijk nog eens een oldtimer die nog jaren meekan,die van Gert spreken ze volgend jaar niet meer over dan is die helemaal opgeroest en uit elkaar gevallen en naar de schroothoop gebracht.Al de gekheid op een stokje,het wordt een tof wagentje,die van Gert trouwens ook.
Erik ik had eens, toen jij je stock liet zien op het forum opgemerkt, dat je een Opel GT had van AMT,ik heb deze in USA op de kop kunnen tikken voor 25€ port in,het is wel een mooi kitje,maar het wordt ooit een Steinmetz.
Reply With Quote
Old 07-12-2010, 23:40
Loixrallyfan's Avatar
Loixrallyfan Loixrallyfan is offline
De Paddock Regular

Indrukwekkende ombouw laat je hier zien.
De verlaging van het dak, een hele boterham, vind ik zeer geslaagd.
Maar nog gekker ben ik van de zijflanken. Knap gedaan die decals en het zorgt wel voor een heel origineel model.
Ik ben niet direct een hevige fan van dit soort wagens, maar nu heb je toch mijn volle aandacht.
Ga rustig verder en dit wordt een knaller van een model.
Ik blijf op post.
Old 08-12-2010, 00:03
gert mertens gert mertens is offline
De Paddock Regular

Tjakkawakka !!!
(om nog maar eens een ander woord te gebruiken )

Erik , Man !!!
Super.
Ga voor deze maar eens diep tot aan het gaatje !
Dat ziet er Prachtig uit!
Welke zijn de andere kleuren?
Rood zou (persoonlijke mening) zéker niet mis zijn.
Knap écht waar !

Ik blijf volgen.
Grtz,
G
Reply With Quote
Old 08-12-2010, 11:53
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker

Quote:
Originally Posted by Erik Olijnsma View Post
..........................................

En na een uurtje plakken, schuiven, snijden en lelijke woorden

.................................................. .................................
Wat voor lelijke woorden gebruik je dan?

Amai, dat is ne serieuze update die je ons laat zien. En die gezichten is toch wel iets aparts. Goe bezig zou ik zo zeggen.

When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
Old 08-12-2010, 18:25
De Paddock Regular

Bedankt voor de lovende woorden

@Dom; op zich geen gekke prijs, zeker inclusief verzenden. Ik denk dat die van mij gewoon origineel wordt met een standaard 4-pittertje

@Johnny; Wilt ge nie weten

En qua kleur is het moeilijk, ik had in het begin groen in het vizier maar heb dat laten vallen, ik ging toch liever voor rood. Maar het moest en zou een two-tone worden en waarmee combineer je het dan. Wit is gewoon te tja gewoon....Dus wilde ik oranje, maar dat was het dan weer net niet.

Ik heb nog gedacht aan teal-blauw met mint-groen, maar ook dat was niet iets waar ik enthousiast van werd. De kleur is toch rood geworden en ben hiermee een middagje zoet geweest.
Nu moet ik eerlijk zijn en zeggen dat op zich de paintjob best goed is gegaan, enkel beginnen er blaasjes te ontstaan onder de decals en dat is best lelijk.
Ik heb geen idee of er nog wat mee gedaan kan worden. zucht...
Reply With Quote
Old 09-12-2010, 10:37
De Paddock Regular

Even een kleine update, ik heb het rood toegepast maar zoals ik eerder zei ben ik er niet tevreden over, de verf zelf zit er goed op, maar de blaasjes die ontstaan onder de decal doen afbreuk aan de auto.

Ik heb de rode laag direct voorzien van een laagje blanke lak, dit om problemen te voorkomen met de bovenste kleur. Ik heb het gevoel dat met de blanke lak erop, het geheel wat sterker is en beter bestendig tegen de trekkracht van masking tape.

En zonder tape:

En dan gaat er ook wel eens iets fout, oeps

Dus maar weer terug het spuithok in

Last edited by The creative explorer; 09-12-2010 at 10:41.
Reply With Quote
Old 10-12-2010, 18:36
De Paddock Regular

Meer kleur!

Inmiddels zitten alle kleurtjes op hun plek. Ik ben begonnen met een standaard witte laag, maar dat was al duidelijk. Toen heb ik een gele basislaag gespoten, dit omdat de volgende kleur niet dekkend is

Na de gele laag, is er een laagje Iridiscerend geel overheen gekomen, dit geeft een mooi parelmoer uiterlijk.

En om het dan af te maken, ben ik accentuur lijntjes gaan aanbrengen met oranje, dit geeft een mooi custom effect. En brengt een beetje de jaren '50 customizing wat terug. Oldskool zoals ge wilt

En dan zonder de tape. Nu mag het even drogen en zal ik het onderste gedeelte gaan vlakschuren, om die blaasjes wat te maskeren en dan kan het geheel nogmaals worden geblankt.

Reply With Quote
Old 10-12-2010, 23:32
Mech@niC's Avatar
Mech@niC Mech@niC is offline
De Paddock Regular

Nou Erik,
Zeer apart verhaal dit, knap werk tot nu toe.
Deze ga ik zeker volgen

Jim Hall is Chaparral
Reply With Quote
Old 20-03-2011, 21:53
De Paddock Regular

Bedankt Mechanic ;-)

En voor vanavond de laatste update.

Deze build is erg gerijpt en zit dicht tegen 'finished' aan, maar moet nog wat onderdeeltjes krijgen en wat detail inbrengen. Zo moeten de deurpanelen nog worden gespoten, net als de radiateur-plaat.

Ik ben begonnen om La Sombrera op zijn wielen te zetten, dat ziet er dan al direct een stuk beter uit.

Daarna ben ik bezig geweest om de draden netjes weg te werken, omdat dit een custom auto is, heb ik de verdeler weggelaten en zal de bedrading tot een minimum houden, die zo mooi mogelijk worden weggewerkt.

Ik heb 2 benzinefilters, de gaskabel en de verwarmingsunit toegevoegd.

En ik twijfel bij de luchtfilterbehuizing, links is de originele, rechts is een wieldop en die wieldop lijkt me een leuk detail.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules