![]() |
|
|
||||
|
||||
Ik kan natuurlijk niet voor de anderen spreken, maar wat mij betreft is deze thread er eentje waarvoor ik op het puntje van mijn stoel ga zitten, en waarvan ik niet kan wachten tot er een volgende update verschijnt. Zal wel gedeeltelijk aan mijn oude liefde voor vliegtuigmodelbouw liggen, maar ik vind deze thread die een combinatie is van auto's en vliegtuigen SUPER leuk. Ik overweeg zelfs om het project van de Eagle ooit ook eens proberen aan te pakken...
Last edited by Sennake; 21-03-2011 at 07:50. |
|
|||
|
|||
Beste Erik,
Dit is één van de projecten die ik zéker volg van U. De originaliteit druipt ervan af. Het is geen "bestaand" model maar dat stoort mij althans niet. Belangrijker is de uitvoering ! In verband hiermee zou ik enkele aandachtspunten willen meegeven; De Falk wat het ook is...een auto of een F 104... (persoonlijk kies ik meer voor de Jet) Helt te veel over naar de "auto-kant" Ja , spuit hem als een wagen, geen militair schema maar sommige dingen méér benadrukken van het vliegtuig ! Daar waar de motor zit zou ik meer gebruik maken van alclad verf er zijn voorbeelden genoeg op het WWW ivm vliegers. Trouwens ben ik es benieuwd hoe je de "KOK-pit" gaat aanpakken... Ik blijf volgen ! Grtz, G ![]() |
|
||||
|
||||
Beste Erik,
even een 'administratief' vraagje tussendoor: van welk merk kit is deze F104 eigenlijk? Dan kan ik dat toevoegen in de titel van de thread... |
|
|||
|
|||
Bedankt heren voor de reacties, Goed om te horen dat er toch interesse voor is.
@Nismo; dat is het ook. Als je ging bouwen puur op een andermans mening is ook niet echt leuk. Ik houd er dan zelf van om nieuwe dingen te proberen, nieuwe wegen in te slaan. @Sennake; Ik weet het niet meer, ik geloof dat het een Revell of Italeri is geweest. Maar zeker weten doe ik het niet. Aan de detaillering te zien is het wel van een goedkopere fabrikant geweest. Ik denk dat er binnenkort weer een nieuwe update komt, ik ben nu bezig om de decals voor te bereiden, nu ik de vleugels heb gemonteerd, kan ik de Falk niet meer airbrushen, beetje dom en beetje slim. Komt allemaal wel weer goed, hoop ik. @Gert, Het is ook een auto. Behalve dat de onderdelen grotendeels zijn 'gestolen' van een jet-fighter, heeft het voor het vlieggedeelte betreft niets meer te maken met het origineel. De body zal behandeld worden zoals een 'race'-auto ook wordt opgebouwd, met glanslak en decals. Daarnaast zal de straalmotor inderdaad worden voorzien van alclad, maar omdat de motor enkel bestaat uit het uitlaatgedeelte, is daar weinig lol aan te beleven. De cockpit zal ook erg gelijkend worden op de F104, dit omdat er niet zo heel veel veranderd aan de binnenkant, het gas moet worden bediend, net als de remmen en het sturen. Daarnaast blijven de metertjes. Dat gedeelte zal dus wel lijken op het origineel. maar als we eerlijk zijn; naast de cockpit , body en de uitlaat is er niet zo heel veel meer op dit project. Er is geen sprake van een landingsgestel, wapens, flaps of een motor. |
|
||||
|
||||
Ik kan begrijpen dat wat betreft het vlieggedeelte het nog weinig met een vliegtuig heeft te maken, maar hou er wel rekening mee dat alles wat nog als "vleugel" kan worden bestempeld een omgekeerd aerodynamisch effect moet creëren dan een vliegtuigvleugel.
Je wil immers dat je machine aan de grond blijft om een LSR te breken en niet dat het opstijgt ...
|
|||
|
|||
Daar heb je gelijk in, ik heb de vleugels een zo neutraal mogelijk karakter proberen mee te geven. Waarbij ik de boven en onderkant op een gelijke lengte heb gehouden. Nu weet ik er niet zo heel veel van af, maar ik wilde geen lift creëren, maar ook geen downforce. Dan zou de boel enorm vertragen en das ook niet gewenst bij een recordpoging
|
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|