![]() |
|
|
|||
|
|||
Net een afspraak gemaakt bij een flock bedrijf om het dashboard en helmenbox professioneel te laten flocken.
|
|
|||
|
|||
Het prielwerk is begonnen. Vandaag begonnen aan de bouw van een intercom. Eerst een tekening gemaakt van een 1:1 intercom met de maten erbij. Daarna omgerekend naar 1:18 maten.
![]() Daarna 3 stukje plastic op elkaar gelijmd om de gewenste dikte te krijgen. Dit stuk plastic rondom bewerkt, bedoeling is om het doormidden te zagen zodat ik 2 delen had. ![]() Nadat het deel doormidden gezaagd was, heb ik er een klein gaatje in geboord dat diende voor het gedeelte waar de 2 oorschelpen aan vast behoren te zitten. Ik heb dit deel van koperdraad gemaakt. Een gedeelte wordt straks nog voorzien van krimpkaus. ![]() ![]() Tot zover de headset. Daarna ben ik begonnen met de intercom. Voor het kastje heb ik dezelfde methode gebruikt als voor de headset. Onder het kastje heb ik tijdelijk een stokje geplakt, zodat ik hem beter vast kan houden. De zwarte sprieten worden nog ingekort en dienen voor de volume knopen. ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
De headset. Hij moet alleen nog een kleurtje krijgen en dan is hij klaar.
![]() |
|
|||
|
|||
![]() |
|
||||
|
||||
Knap werk. Mijne eerste Clio was van hetzelfde type. Zit nu al aan mijne derde Clio ondertussen.
Lesley Last edited by eyckles; 09-06-2011 at 00:10. |
|
|||
|
|||
Dank je Lesley! Heb je misschien foto's van je Clio's? Ik ben erg benieuwd.
|
|
||||
|
||||
Ja ik heb er(enkel buiten kant), maar niet digitaal. Het was een zwarte 1.2l RN. Het was wel de opgefriste versie van 1996.
Lesley |
|
|||
|
|||
Vandaag de buitenkant weer in elkaar gezet incl motor en onderstel. Op de foto 3 maten clio 1:87 (herpa) --> 1:43 (solido, eigen ombouw) --> 1:18 (solido, eigen ombouw)
![]() |
|
|||
|
|||
Is er eigenlijk een soort voorstel topic?
Meer foto's van deze ombouw zijn te vinden op mijn facebook pagina, helaas alleen te zien voor vrienden. Hierbij zijn jullie uitgenodigd om mij toe te voegen. http://www.facebook.com/profile.php?id=1777910359 |
|
||||
|
||||
Hey Antoine,
Ge zijt lekker aan het knutselen gegaan. Vind de zelfgemaakte headset mooi geworden en zal mooi opvallen in het interieur waar hij hangt. Goed gedaan en doe rustig verder. Kan wel eens een hele mooie worden. Grts, Guido
|
|||
|
|||
Bedankt Guido, Het is allemaal goed gegaan. Ik vind de ombouw nog steeds niet echt moeilijk. Maar van elke ombouw leer ik weer veel en ieder model wordt weer uitgebreider en mooier. Ik wil nog iets speciaals gaan maken. Ik heb hele mooie onderdelen gevonden voor de ombouw.
Hier nog een aantal foto's van het totaal plaatje. ![]() ![]() ![]() ![]() De link naar het foto album op mijn facebook pagina. Last edited by antoine; 12-06-2011 at 10:12. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|