![]() |
|
|
||||
|
||||
Quote:
want zeg nu zelf, een halve finale spanje-italië wil ik voor geen geld van de wereld missen, maar duitsland-korea daar zal ik alleen naar kijken omdat het al de halve finale is
|
||||
|
||||
Da vanaf nu de scheidsrechter is ni beslist wie er wint. Dan kijk ik misschien wel graag naart wk
|
||||
|
||||
Ok, het waren scheidsrechterlijke fouten .... maar om hier ineens te spreken van omgekocht ...
Laat staan dit als excuus te gebruiken voor de uitschakeling van Spanje en Italië te vergoelijken. Een match wordt gespeeld over de volledige 90 minuten. Als ik dan zie dat Spanje in heel de 2e helft geen enkele doelrijpe kans bij mekaar voetbald zou ik daar eerder de oorzaak van hun uitschakeling gaan zoeken. De Spanjaarden en de Italianen spelen allemaal voor monsterlijk veel geld in de grootste competities ter wereld. 80% van de koreanen speelt in de J-league (niveau Belgische 2e klasse). Dan moet je het verschil kunnen maken. Maak je dat verschil niet dan kom je vroeg of laat in de problemen. Waar ligt het probleem in de arbitrage dan ... ==> Je kan niet van een scheidsrechter die nooit een belangrijke match floot (in Trinidad voor 500 toeschouwers was de belangrijkste wedstrijd) verwachten dat ze niet onder de indruk zijn van de omstandigheden. Zet een scheidsrechter uit 1e provinciale op dat niveau, en ze blunderen ook. Korea heeft daar het enorme thuisvoordeel, dit kunnen ze uitspelen. Ok deze toppers vliegen er nu uit. Er waren een paar onterecht afgekeurde doelpunten .... Maar ik zou niet weten waarom Korea de qualificatie niet zou verdienen, en de Spanjaarden wel ... airco
|
||||
|
||||
Och ja, scheidsrechterlijke dwalingen of niet, ik kijk naar het wk voor het mooie voetbal! Dat is er misschien niet altijd, maar ja, zie de F1, veel spannende races hebde daar dees seizoen ook nog nie gezien. En kwa schoon voetbal stellen de toppers erg teleur, Brazilië speelt ronduit slecht, Duitsland, tja ... Duitsers hè
![]() |
|
||||
|
||||
Ik vind toch dat je de afgekeurde doelpunten van spanje anders moet bekijken dan bv deze van italie of belgie. Bij de spanjaarden werd er namelijk telkens al gefloten voordat de bal binnengekopt werd, je kan dus niet voor 100% spreken van een afgekeurde goal, er werd (misschien onterecht) gefloten maar wel op voorhand, wie zegt dat alle spelers nog wel doorgingen op de bal? Bij italie en belgie lag de bal al in de goal toen ze afgekeurd werden.
Bovendien vond ik korea buiten vandaag toch zeer goed voetbal brengen. Maar volgens mij wordt Duitsland WK, ze hebben nog altijd maar 1 goal binnen en scoren toch relatief makkelijk. Die klose is een beestig goede centrale man, kan echt met een versnelling of splijtende pas het verschil maken. ma das mijn mening natuurlijk Grtz FF |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Flugel, een goed voetballende ploeg is niet gelijk aan een ploeg met veel talent, een ploeg als Korea is daar een schoon tegenvoorbeeld van, da's een ploeg met weinig individueel talent, maar ze voetballen wel als een ploeg, net als bvb de VS. Argentinië en andere ploegen vond ik als ploeg helemaal niet overtuigend, en voetbal is een ploegsport. Brazilië is ook geen ploeg maar een samenraapsel van talent die allemaal egoïstisch zijn en zelf willen scoren. En dat Korea dat tikkeltje geluk heeft, tja, geluk dwing je af
|
|
||||
|
||||
Ik heb mij ook al aan veel trainers geërgerd. De Argentijnse coach wilde per se niet met Batistuta en Crespo spelen, waarom???
Diene Camacho van Spanje haalt in de kwartfinales zijn 2 spitsen van het veld, laat Mendieta voortdurend op de bank starten, ook al presteert De Pedro niet, vervangt Raul door een verdediger (Nadal). Daardoor speelde hij met 2 verdedigende middenvelders. Waarom??? Hoeveel hebben absolute topspelers als Del Piero en Montella niet op de bank gezeten? Waarom??? Om nog van den tactiek van onze vriend Waseige tegen Japen en Tunesië te zwijgen... |
|
||||
|
||||
Hoe die coaches hun ploeg samenstellen, dat is hun zaak. Dat heeft op geen enkele manier invloed op het feit of de qualificatie van Zuid Korea al dan niet verdient is.
Als je het dan over de zogenoemde top-landen hebt:
Sry, maar als dat het GROTE voetbal is ... De miljionairs van de europese grote competities. Dit is enorm zwak, ondermaats eigenlijk. Dat Korea niet zoveel individuele klasse heeft als bovenstaande top-landen is een feit. Dat ze ondanks dit enorm nadeel het de grote landen toch enorm lastig kunnen maken is hun verdienste. Sry, maar een voetbalmatch wordt niet gewonnen of verloren in 1 betwiste fase ... Het onderpresteren van deze landen heeft hun genekt, niet de scheidsrechter
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
sry laat me nu niet lachen over moe zijn van voetballers he ...
Zowat alle sportseizoenen duren 9 maand of langer ... voetballers spelen zelden meer dan 3 matchen/week , en trainen maximum een uur of 4/dag (meestal minder). Ga dan eens kijken naar NBA, MLB (baseball), american footbal, wielrennen of andere van die sporten. Hebben allemaal veel meer wedstrijden per seizoen ... en die leveren ook op het einde van het seizoen nog topprestaties ... airco
|
||||
|
||||
Ik ben zelf scheidsrechter (ijshockey weliswaar) en ik vindt ook dat er niet altijd even correct is gefloten, maar het is allemaal heel gemakkelijk om ne scheidsrechter zijn werk van hieruit te beoordelen, die mannen (vooral diegene met weinig internationale ervaring die gekozen worden omdat ze iemand uit da bepaald land willen) staan onder enorme druk. En die uitleg van "nog te slecht voor 3de nationalen" is dikke zever, want hier in België in 1ste klasse zijn er ook wel een paar waarvan ik me soms afvraag hoe die aan hun licentie zijn geraakt. Maar ja het spreekwoord is "de beste stuurlui staan aan wal" hè.
|
|
||||
|
||||
Ik zag net nog eens opnieuw de (in mijn ogen niet afgekeurde) goal van spanje op pas van joaquin. Het is zeer duidelijk dat de keeper van zuid korea en enkele spelers geen beweging meer deden na het fluitsignaal (wat al voor de kopbal kwam). Indien hij dat wel had gedaan had hij mijns inzien zeker de bal. Een afgekeurde goal is er een zoals bij belgie, de bal ligt al in de netten en dan wordt er pas gefloten. Bovendien heeft Duitsland toch wel al een paar klasseflitsen laten zien, Spanje vond ik maar zeer zwak presteren dit wk.
|
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Quote: