![]() |
|
|
|||
|
|||
Quote:
Niks nieuw onder de zon dus, aangezien dit reeds in voege is sinds begin 2002. Er werd al eens een oogje toegeknepen, maar nu er recent een rondschrijven kwam van het Ministerie van Verkeerswezen naar de instanties die de keuringsstations beheren, wordt er al wat nauwer op gelet. Waarschijnlijk weten jullie wel dat elke wagen ook over een gelijkvormigheidsattest beschikt, een verplicht boorddocument trouwens. Dit gelijkvormigheidsattest werd door de producent bekomen, na het voorleggen van een technische fiche met daarin zowat de meest belangrijke gegevens van de wagen, o.a. ook de maten van banden en velgen waarmee een bepaald type wagen kan uitgerust worden. Meestal worden er drie tot vijf verschillende maten van banden en velgen vermeld in deze technische fiche. Als je jouw wagen dus uitrust met zaken die niet stroken met de technische fiche, dan voldoet de wagen niet meer aan het gelijkvormigheidsattest, hetwelk ervoor werd uitgeschreven. In principe KAN jouw wagen niet goedgekeurd worden op die manier, aangezien de wagen niet conform is met de erbij horende boorddocumenten...Maar dan denken sommigen de oplossing te hebben gevonden : eventjes snel de hele handel demonteren, wagen laten keuren, en ja hoor...eens terug thuis aangekomen begint de montage opnieuw en begeeft men zich op de openbare weg met de andere banden en/of velgen en/of spoorverbreders... Wat doet men dan eigenlijk : men rijdt dan rond met een wagen die niet conform is met de boorddocumenten. Je beschikt dan wel over een "groene" keuringskaart, doch niet voor de wagen in de staat waarmee je er mee op de openbare weg rijdt. Je overschrijdt dus een aantal keren de verkeerswetgeving, en bij een controle van de Politie, dan kan je nog enkele fikske boetes oplopen ook... Dus jongelingen : "bezint eer ge begint" is ook in dit geval een gepaste slogan... Last edited by Mistery; 28-05-2003 at 09:01. |
|
||||
|
||||
Nja, in sommige gevallen is het ook niet meer als juist dat men optreed, maar wat met onderdelen (buiten de velgen) die in de catalogus staan van een bepaald automerk?
Denk maar bv aan een dakspoilertje op een Ford Fiesta. Ford heeft deze spoilertjes (tzijn natuurlijk geen joekels van vleugels...) in zijn catalogus staan. Aangezien die spoiler er origineel niet opstond (en dus waarschijnlijk niet op het gva staat), zou die in principe er ook af moeten gehaald worden. Dan denk ik dat er een aantal mensen gaan reageren van: Hoe, tis van de constructeur zelf, en zelfs dat wordt niet goedgekeurd. De constructeurs zullen toch wel weten wat kan en niet kan op hun modellen zeker...
|
|||
|
|||
Over spoilers en dergelijke wordt in het rondschrijven geen melding gemaakt...
|
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
pffff tot zover de plannen voor de dragpipes, 16duims TSW velgen en Spax-setje....
|
||||
|
||||
Zoals in de meeste gevallen zal de soep ook hier wel minder heet gegeten worden dan ze opgedient wordt ....
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]()
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Ik vind het eerder leuk om met een 20 jaar oud golfje in iedere bocht de meerderheid van de recente mazoutstoven te achtervolgen of buitenom in te halen. Aan het rood licht moet het zelfde autootje door zijn lage gewicht ook zelden passen (kan ook tot 6500 toeren doortrekken in tegenstelling tot de dieselminnende rijders). Wanneer ik mij echter aan de snelheidlimieten houdt komen ze mij eerst voorbij geraast tegen een ongelooflijke snelheid. Om in de eerst volgende bocht te parkeren en mij terug te zien passeren (wat een colaires dat opwekt nie te doen)...
FF PS: ik vind tuning wel mooi, maar dan eerder in een bescheiden vorm. Niet in de extreme vormen zoals ge veel foorkotten ziet rondrijden... |
|
||||
|
||||
Quote:
Daarachter stond ik met mijn Peugeot van 15 jaar oud. En wie trok er het snelste op? Juist ja, ikke ![]() ![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|