![]() |
|
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
nee, maar het leek alsof je dat ermee in verband bracht.
Niet dus, sry, my bad |
|
||||
|
||||
Quote:
Tegenwoordig werkt het vaak zo ..... Je infecteert 1 pc met een trojan. Op dat ogenblik kan je die pc laten uitvoeren wat je zelf wilt. Je hackt de doelpc vanop de geinfecteerde pc. Tracen levert als resultaat dus de pc die geinfecteerd is met de trojan. Eens de hackpoging voltooid verwijder je de trojan ...... Vanaf dan zijn er geen sporen meer naar de hacker ... enkel nog naar de pc die geïnfecteerd was met de trojan. Omdat vele ISP's vaak onterecht klanten hebben afgesloten wegens hacken (in realiteit hadden ze enkel een trojan op hun pc) wordt er tegenwoordig nauwelijks nog opgetreden.
|
||||
|
||||
Inderdaad, met die stelling ben ik het compleet eens. Hoedat ik toch weet(als je de correcte persoon, personen kent) er toch actie ondernomen wordt. Ik weet nog heel goed toen ik pas een firewall geinstalleerd had ik regelmatig de boodschap kreeg van iets met een trojan, 3 keer verslag naar de abuse dienst van mijn ISP gestuurd(met screenshots, volledige logs, etc.), nooit iets meer van gehoord. Zelfde gedaan met iemand die toegang had via Skynet(ADSL), die kreeg onmiddelijk een bericht terug met dat er gepaste actie zal ondernomen worden. Ik weet nu ook heel goed dat dit 99.99% een standaard bericht is, maar daar laat men op zijn minst toch al iets terug weten.
![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|