![]() |
|
|
|||
|
|||
Inderdaad, het is de maagdelijk witte Porsche waarmee Van Moerkerke aan de start komt, maar in de lijsten wordt nog steeds de Stealth aan het startnummer gekoppeld...
|
|
|||
|
|||
Quote:
Bas Leinders mag morgenmiddag niet starten in de 24 Uren van Francorchamps. Het startverbod komt van het Lister-team, waarmee Leinders de 24 Uren zou rijden. De Limburger had de Lister in de vrije trainingen zwaar beschadigd. De crash van Leinders gisteren tijdens de laatste vrije training heeft dus zware gevolgen. Bas mag niet starten van teameigenaar Laurence Pearce. Leinders: "Dit is de zwaarste ontgoocheling uit mijn loopbaan. Ik maakte een foutje, dat geef ik toe, maar deze beslissing is wel erg drastisch." "Ik zat spijtig genoeg achter het stuur bij de crash. Het gebeurde bij het insturen van de Source. Een half uur voor aanvang van de sessie had het geregend, maar de baan was al opgedroogd, enkel de kerbstones waren nog wat vochtig. Een Lister is een wagen van Engelse makelij met het stuur rechts, en dat ben ik niet echt gewoon. Bij het remmen kwam ik even op een kerbstone aan de linkerkant van de piste terecht. De wagen brak dadelijk uit en vloog in de muur. De ophanging werd hierbij zwaar beschadigd." Lister-baas Pearce was bijzonder scherp in zijn kritiek op Leinders. Het is zelfs mogelijk dat de crash nog voor een rechtbank komt. Pearce: "De man die zich de beste rijder ter wereld noemt, mag nooit meer in een Lister rijden." Door de crash kon de Lister gisteren en ook vandaag niet deelnemen aan de officiele chronosessies. De wagen zal nu helemaal achteraan starten, dus zonder Bas Leinders. Leinders wordt vervangen door Tom Coronel. Daarbij nog deze kanttekening. Bij de start van de 24 Uren van Zolder vorig jaar slipte Joyce De Troch op een natte kerbstone in de muur. De Troch werd toen weggehoond ... |
|
||||
|
||||
ik heb vernomen dat het hier niet om die crash ging, maar dat de houding van Bas t.o.v. de teamchef en het team niet door het lint kon ...
een crash kan iedereen gebeuren hé! hij zou zich niet aan de teamafspraken willen houden, en dan kan je met een rijder dus niet veel doen hé!
|
||||
|
||||
Quote:
Ik zou zo zeggen goed bezig Bas, je zal er ver mee komen... De beste piloot van de wereld, yeah right ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
|
|