De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 25-07-2003, 21:29
Mistery Mistery is offline
De Paddock Regular

Inderdaad, het is de maagdelijk witte Porsche waarmee Van Moerkerke aan de start komt, maar in de lijsten wordt nog steeds de Stealth aan het startnummer gekoppeld...
Reply With Quote
Old 25-07-2003, 21:59
Mistery Mistery is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Mistery
De wagen wordt toegelaten tot de wedstrijd, maar Bas Leinders zullen we daar niet aan de start zien. Bas werd op staande voet ontslagen bij Lister, met de vriendelijke doch dringende vraag zich nooit meer in hun omgeving te vertonen... Vrij begrijpelijk, nadat Bas zich eerder bij de Chief van Lister had gemeld met het gezegde dat hij niet alleen de beste Belgische piloot was, maar ook de beste piloot ter wereld... Daarvoor moet je dus echt...euh... kl....aan uw lijf hebben... Zeer aanvaardbaar dus dat men bij Lister officieel afscheid heeft genomen van "Bas uit Bree" .

Vraag is wel of dit geen verdere negatieve gevolgen zal hebben voor de internationale carrière van Leinders. Bas heeft op gelijkaardige manier reeds meerdere malen de deur dichtgekapt bij diverse teams, en de Chief van Lister is nu echt niet de minst belangrijke persoon in de racerij... Basje, met de voetjes op de grond blijven jongen, of anders...blijven zweven, maar daar zal het dan in de toekomst waarschijnlijk ook bij blijven. Jammer voor de belgische autosport, die dankzij de houding van Leinders nogmaals een negatief punt meekrijgt...
en in navolging hierop het artikel van Peter, verschenen op www.pitstop.tv :

Bas Leinders mag morgenmiddag niet starten in de 24 Uren van Francorchamps. Het startverbod komt van het Lister-team, waarmee Leinders de 24 Uren zou rijden. De Limburger had de Lister in de vrije trainingen zwaar beschadigd.

De crash van Leinders gisteren tijdens de laatste vrije training heeft dus zware gevolgen. Bas mag niet starten van teameigenaar Laurence Pearce.

Leinders: "Dit is de zwaarste ontgoocheling uit mijn loopbaan. Ik maakte een foutje, dat geef ik toe, maar deze beslissing is wel erg drastisch."
"Ik zat spijtig genoeg achter het stuur bij de crash. Het gebeurde bij het insturen van de Source. Een half uur voor aanvang van de sessie had het geregend, maar de baan was al opgedroogd, enkel de kerbstones waren nog wat vochtig. Een Lister is een wagen van Engelse makelij met het stuur rechts, en dat ben ik niet echt gewoon. Bij het remmen kwam ik even op een kerbstone aan de linkerkant van de piste terecht. De wagen brak dadelijk uit en vloog in de muur. De ophanging werd hierbij zwaar beschadigd."

Lister-baas Pearce was bijzonder scherp in zijn kritiek op Leinders. Het is zelfs mogelijk dat de crash nog voor een rechtbank komt.

Pearce: "De man die zich de beste rijder ter wereld noemt, mag nooit meer in een Lister rijden."

Door de crash kon de Lister gisteren en ook vandaag niet deelnemen aan de officiele chronosessies. De wagen zal nu helemaal achteraan starten, dus zonder Bas Leinders. Leinders wordt vervangen door Tom Coronel.

Daarbij nog deze kanttekening. Bij de start van de 24 Uren van Zolder vorig jaar slipte Joyce De Troch op een natte kerbstone in de muur. De Troch werd toen weggehoond ...
Reply With Quote
Old 27-07-2003, 20:48
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast

ik heb vernomen dat het hier niet om die crash ging, maar dat de houding van Bas t.o.v. de teamchef en het team niet door het lint kon ...

een crash kan iedereen gebeuren hé! hij zou zich niet aan de teamafspraken willen houden, en dan kan je met een rijder dus niet veel doen hé!
Old 27-07-2003, 20:56
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by Maarten
ik heb vernomen dat het hier niet om die crash ging, maar dat de houding van Bas t.o.v. de teamchef en het team niet door het lint kon ...

een crash kan iedereen gebeuren hé! hij zou zich niet aan de teamafspraken willen houden, en dan kan je met een rijder dus niet veel doen hé!
Dat verhaal heb ik ook gehoord...

Ik zou zo zeggen goed bezig Bas, je zal er ver mee komen... De beste piloot van de wereld, yeah right . En dan in de pers laten uitschijnen dat het louter aan de crash ligt dat ze hem buitensmijten. Man man toch
Reply With Quote
Old 28-07-2003, 00:08
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

Quote:
Originally posted by Mistery
en in navolging hierop het artikel van Peter, verschenen op www.pitstop.tv :

Leinders: "Dit is de zwaarste ontgoocheling uit mijn loopbaan. Ik maakte een foutje, dat geef ik toe, maar deze beslissing is wel erg drastisch."
"Ik zat spijtig genoeg achter het stuur bij de crash. Het gebeurde bij het insturen van de Source. Een half uur voor aanvang van de sessie had het geregend, maar de baan was al opgedroogd, enkel de kerbstones waren nog wat vochtig. Een Lister is een wagen van Engelse makelij met het stuur rechts, en dat ben ik niet echt gewoon. Bij het remmen kwam ik even op een kerbstone aan de linkerkant van de piste terecht. De wagen brak dadelijk uit en vloog in de muur. De ophanging werd hierbij zwaar beschadigd."

Ik reed twee weken geleden met een VW Funcup van Belgische makelij met het stuur rechts, maar veel last heb ik er niet van gehad

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules