De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Toerisme wagens
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 10-01-2004, 22:51
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Lees deze link eens: http://www.autosport.nl/2004/hotnews...orie=2&id=2234

Volgens dat artikel zijn er al 15 klaar, het doel is 25. Maar ik kan me nog steeds niet voorstellen dat die rijders zowel circuit (vooral de Zandvoortgasten) als speedway gaan combineren.

Blijft het een wonderlijk verhaal vinden..............
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 10-12-2004, 20:35
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Het eerste seizoen zit erop ..............en wonderwel zijn toch veel zaken gegaan zoals in het begin van het jaar werden gepresenteerd. In het afgelopen jaar heb ik wel "ontdekt" hoe het marketing concept van deze klasse in elkaar zit. Het viel me op dat vele sponsors uit een bepaalde hoek kwamen (bouw en aan utiliteit verwante ondernemingen). Nou niet bepaald de sector waar het zeer goed gaat........toch werkt het "systeem" voor die bedrijven. Leg de link met de hoofdactiviteiten van Maessen en je hooeft geen Einstein te zijn om te "ontdekken" hoe de vork in de steel zit. Let wel, ik heb geen enkel probleem met deze manier van zaken doen.

Voor de BRL-V6 is het sportief gebied ook goed verlopen, mooie namen (weliswaar dik betaald) in het deelnemersveld en voor het eerste jaar ook voldoende deelnemers. Door het succes van 2004 staat voor 2005 de BRL V6 Light in de planning.

Quote:
Fünfundzwanzig BRL-V6 mit den 325 PS Ford Triebwerken, dazu die "sogenannt BRL Light" Serie.
Hier kommen Autos mit 235 PS zum Einsatz
http://www.dimo.de/brl-v6.htm
Dikke en iets minder dikke jongens in één veld, gescheiden klassementen ...........en de Lights Kampioen 2005 mag een jaar gratis rijden in bij de zware jongens in 2006.

09.-10 April 2005 Assen (NL)**
14. - 16. Mai 2005 Zandvoort (NL)
20.-22. Mai BERU TOP10 Hockenheim (D)
04. - 05. Juni BERU TOP10 Sachsenring (D)
09. - 10. Juli Zolder (B) (Zolder Super Prix)
06. - 07. August Assen (NL)**
17. - 18. September 2005 Zandvoort (NL)
24. - 25. September BERU TOP10 Nürburgring (D)
15. - 16. Oktober Zandvoort (NL)

** Het zal een van de twee worden.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 20-12-2004, 21:21
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by Mark
Door het succes van 2004 staat voor 2005 de BRL V6 Light in de planning.
IK begrijp van het Christijan Albers forum dat dat Lights de huidige Vege wagens zijn. Zie http://www.christijan.com/phpBB2/vie...r=asc&start=50

Ik had eigenlijk verwacht dat de Lights het 2004 chassis zou zijn met een 4 cylinder motor (bv de Vege 2,2L motor, dit is meen ik ook een Ford motor van origine).
Reply With Quote
Old 21-12-2004, 00:05
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Als de verhalen kloppen mogen we de vege-series ook schrappen voor 2005, nog een klasse minder. Die Vege Series gaan omgebouwd worden tot BRL V6 Light wagens.

Gaat lekker..............

Dan de BRL V6 als koningsklasse? No way, de blauw blazers hebben zich uitgesproken voor de nieuwe Porsche cup als DE koningklasse van Nederland.

Dan de kalenders van de NAV en BRL V6 en DSC samengevat, de datums die overeenkomen

NAV + DSC: Paasraces Zandvoort, 26-28/03
NAV + BRL: Voorjaarsraces Assen 9-10/04
NAV + BRL: Pinksterraces Zandvoort 14-16/05
NAV + BRL + DSC: Rizla Days Assen: 6-7/08
BRL + DSC: Zolder Super Prix 9-10/07
NAV + BRL: Thropy of the Dunes Zandvoort 17-18/09
NAV + BRL + DSC: Finale races Zandvoort 15-16/10

Opmerking: De NAV moet haar buitenlandse tripje nog bevestigen. Voor de BRL geld dat een van de eerste twee Assen datums nog komt te vervallen.

Dus hoe ziet een A-weekend in Nederland uit?
FFord: 10/15 wagens
FRenault: 10/12 Nederlanders + Gasten
Seat Cupra: +/- 30 wagens
Porsche Supercup: 10/16 wagens
BRL V6 + BRL Light: 40 wagens

Hier en daar nog een supportklasse zoals het DSC. Toch sterk dat de BRL binnen één jaar tijd de backbone is geworden van de nationale autosport. De BRL is +/- goed voor 30 tot 40% van de te verwachten startgelden.

Conclusie: De NAV wil op dit moment het beste vriendje van mister BRL Hub Maessen worden. Prachtig, een Limburger die de NAV in leven houdt.
Reply With Quote
Old 21-12-2004, 12:15
tony s tony s is offline
De Paddock Rookie

de naam is harry maessen
Reply With Quote
Old 23-12-2004, 23:40
vortex's Avatar
vortex vortex is offline
De Paddock Rookie

en vergeet de clios niet. maar eerst zien en dan geloven. als ze dat nu gelijk goed doen en er een benelux-cup van maken dan hebben de belgische fans en rijders er ook nog wat aan.

tja, die porsches, dat gaat een miskleun worden vrees ik. te ambitieus en veels te duur voor dit landje. je zal zien dat het nooit echt van de grond zal komen. tobben met 12 autos. de circuit-speaker gaat daar in 2005 een hele kluif aan hebben om het een beetje interessant te houden voor de aanwezigen.

beter ware het de boel af te blazen nu het nog kan, maar ja dan wordt er wel errug veel gezichtsverlies geleden.
wat mij betreft de toprijders in BRL, daar kan nog heel wat moois uit komen.
zijn we gelijk de cracks uit de merkenraces kwijt zodat de oprechte amateur nog es een succes haalt.

Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules