![]() |
|
|
|||
|
|||
Een zeer spannende kwalificatie. De BMW nr 77 heeft de 2de tijd TB geklokt met 1.44.669.
Aan de kop van de lijst was het tot de laatste minuut spannend.
|
|||
|
|||
Nog even meegeven dat op de officiële tijdenprintouts volgende opmerkingen stonden.
* Annulatie tijden sessie 2 voor wagen nr 6 ,overdreven snelheid piltlane * Annulatie tijden sessie 3, wagen nr 36,76,51, overdereven snelheid piltlane , wagen nr 5, gewicht Wagen 16 start als laatste wagen: 2x overdreven snelheid pitlane in dezelfde sessie.
|
||||
|
||||
Voor de liefhebbers:
Een plaatje van de allersnelste! Nu moeten zij nog zien te winnen........ ![]() grtz, Dex. ![]() |
|
||||
|
||||
Beetje concurrentie aandoen : de 2e snelste, voorlopig althans
![]() |
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Dan de derde ook maar om de eerste drie compleet te maken!
![]() Dex. ![]() |
|
||||
|
||||
Met de kwalificaties achter de rug kan nu iedereen uitkijken naar de start van de 24 Uren van Zolder. Voor het Daikin Racing Team is alles volgens plan verlopen. Met een chrono van 1'48" zijn we tevreden aangezien we weinig belang hechten aan de startplaats. Regelmaat zal onze troef moeten zijn en ik weet zeker dat de meisjes (Kelly Jamers - Alexandra Van de Velde - Stephanie Boden) hun mannetje zullen staan, net zoals Christian Van de Velde trouwens. Twee van de dames werken trouwens een dubbelprogramma af. Zo zal Alexandra zaterdag eerst twee Mini races rijden alvorens de start te nemen van de 24 uren op de Daikin BMW. Ze zal worden afgelost door Kelly die eerst twee Yaris manches gaat betwisten. Een druk programma dus!!
Ondanks het feit dat ik liever zelf aan deze 24 uren had deelgenomen (wat de 10de keer op rij zou geweest zijn, maarja...) beleef ik ook veel plezier in het begeleiden van dit team. Ons doel is de race uitrijden, door regelmaat een kans maken op een podium in TA en verder ons in de TOP 3 nestelen van het BELCAR kampioenschap in TA. De puntenverdeling na 6 en 12 uren geven een extra dimensie aan deze race waardoor het plannen van de stops doorslaggevend kan zijn. See You in Zolder en duim voor ons
|
||||
|
||||
prachtige foto's mannen.........maar dat wist al zeker!!!
![]() ![]()
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Andy,
Ik hoop dat de meisjes er zelf ook veel plezier aan gaan beleven en dat ze de race toch maar bovenal uit mogen rijden! Veel succes toegewenst! ![]() Dex. |
|
||||
|
||||
dex, heb je ook een foto van snel porsche (merkestyn) en van huisman (BMW) ?
|
||||
|
||||
Quote:
|
|||
|
|||
RTM trainingen
Gemengde gevoelens na de trainingen...maar wel mooi samen
Met drie wagens in de top-6 zou je enkel lachende gezichten verwachten in de box van RTM. Maar toch had er nog meer ingezeten voor het Porsche team. Marc Goossens blikt tevreden terug op de trainingssessies. De CPL Porsche met nummer 31 draaide van het begin van de trainigen mee in de voorste gelederen. “ De wagen rijdt perfect, we zitten ongeveer op de tijd die we ook vorig jaar neerzetten. We hebben de sessies opgedeeld in twee delen. Woensdagavond en donderdagochtend hebben we ons comfortabel op de grid genesteld. De overige sessies zijn eigenlijk een test voor de wedstrijd zelf. We hadden nog wat last van onderstuur en ook de temperatuur van de motor baarde ons wat zorgen dus moesten we een soort van racesimulatie inlassen. Opdracht geslaagd dus...” Bovendien wilde Kurt Dujardyn nog wat ritme opdoen. Maar met een 4de plaats werd eigenlijk behaald wat verhoopt werd. Zoniet op de GTA Porsche Biturbo met het startnummer 14. Marcus Paltalla moest zich ervan vergewissen dat het niet vrijdag de 13de was: “ We hebben voortdurend verkeer gehad en iedere keer op het verkeerde moment. Daardoor heb ik werkelijk mijn ‘qualifying’ banden opgebruikt... Mijn snelste ronde heb ik gezet in mijn 9de ronde, wat eigenlijk ‘te laat’ is. Tot overmaat van ramp is de anti roll bar stukgegaan waardoor we niet veel meer hebben kunnen doen tijdens de namiddagtrainingen dan de wagen inrijden. Ik hoop dat de toon voor het weekend niet gezet is.” Risto Virtanen kreeg weinig gelegenheid om te rijden maar was wel opgetogen over de wagen zelf. “Ik heb hetzelfde wagengevoelen als Marcus, wat het werk enkel maar vergemakkelijkt. Laten we positief zijn en voluit gaan voor de wedstrijd, uiteindelijk is de startgrid voor een 24 uren bijzaak en is een 5de plaats toch een degelijk resultaat.” Anton Gonnissen (#32) straalde, “de wagen is super, een 996 van de nieuwe generatie is zoveel makkelijker dan de oude 993. Je kan veel zuiverder rijden, het ‘harde’ is er echt vanaf. We zijn vol vertrouwen, niet in het minst omdat onze naaste concurrenten duidelijk minder snel waren. We meten ons toch niet met de wagen van Marc of de GTA-deelnemers.” Het doel van Franz Lamot was een degelijke startplaats en dat is meer dan verwezenlijkt. Vandaar dat ook zij kozen om donderdagnamiddag voluit te werken aan de wedstrijdsetup. “Uieindelijk staan we met 6de plaats hoger dan verwacht en dat zonder te forceren. We kozen er ook voor om geen speciale rubbers te monteren, niet met weinig benzine te rijden en niet te ‘attackeren’. Ik ben een tevreden man”, vertrouwde Franz ons toe. Minder reden tot gejuich hadden de gentleman-drivers van de RTM Porsche 993. De problemen stapelden zich op, zowel op woensdag als donderdag. Het begon met een haperend gaspedaal waarna de uitlaat afbrak. Bovendien kloegen alle piloten over een moeilijk te rijden wagen. “De dosering van de remmen en het gaspedaal was niet echt ‘geweldig’”, verklaarde Pascal Nelissen Grade. Verder als een 36ste plaats kwam de wagen niet. RTM pers |
|
||||
|
||||
Waarom staat dit niet zoals alle andere trainingverslagen in de topic van qualificatie's.
Blijkbaar zijn er voor bepaalde mensen andere regels. het is sneu voor de andere teams die alles netjes in de juiste topic zetten.
|
|