De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

View Poll Results: Wat is de toekomst van prototypes?
Geen... 4 22.22%
Back to basics met SR2 en SR3 wagens + Gt's. 2 11.11%
De nieuwe ACO/ELMS-serie zal wel soelaas brengen. 12 66.67%
We zijn goed bezig... 0 0%
Voters: 18. You may not vote on this poll

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 01-09-2003, 21:23
joost joost is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Sennake

En dan die discussie van "proto's weg en GT's in de plaats"... Mmm, zagen we dit in het begin van de jaren 90 ook al niet eens? Welke wagens hebben toen allemaal Le Mans gewonnen?

hey, die Joest-TWR toestanden waren prototypes en geen Gt's...

Joost
Reply With Quote
Old 01-09-2003, 21:26
joost joost is offline
De Paddock Regular

Ik moet jammer genoeg wel onderstrepen dat de nieuwe ACO-serie vooral succes zal kennen voor Le Mans, in concreto Monza. Jan Lammers bevestigde mij gisteren zijn deelname voor de 1000 KM in monza maar zal daarna enkel rijden als het moet... Van motivatie gesproken...
Reply With Quote
Old 01-09-2003, 22:08
krikke's Avatar
krikke krikke is offline
De Paddock Regular

Ik stel me toch vragen bij races zoals de 1000 km. Ik zie daar wagens van allerlei pluimage rijden, en geraak er maar niet aan uit als ik een 300pk golf rondenlang een Lambo zie volgen, of een proto (waarom noemen ze het in feite een proto...) tegen slakkegang zie vooruitschrijden... Van vrijdag al had iederéén gesnopen dat de audi daar eens iederéén naar huis ging vlammen, en de rest van de top vijf kon ook al vastgelegd worden. Het enige dat mij aantrekt in de zijn de wagens zelf en het geluid. Hoe komt het in feite dat sommige vervaarlijk uitziende wagens zoals de Lambo met moeite een golf kunnen afschudden. Zit er géén V12 te brommen achterin?
Qua racen zie ik dan liever ongeveer "gelijkwaardige" wagens zoals de F3's of de Renaults V6 waar je, het zijn maar maximum 10-15 ronden, wel degelijk van racen tegen elkaar kan spreken.
Wat natuurlijk niet wegneemt dat een voorbijrijdende Mosler of Marcos ook muziek voor de oren is...Opmerking, ik zag de Cor deze weekend z'n uitlaat verliezen zonder dat de klank veranderde... Volgens mijn hangt er aan die motor gewoon géén uitlaat aan, en hing de buis er gewoon voor de show. Van een sound gesproken, tegen de "Euser" sound kan er (tot nu toe toch" niemand op...
Het programma zat deze weekend in elk geval goed in mekaar, en ook de pauze tussen de verschillende races lieten géén tijd om te vervelen... Juist het weer was nogal aan de wispelturige kant. Nog een geluk dat er hier en daar een chalet met een overstekend dakje was...
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules