![]() |
|
|
||||
|
||||
Ze hadden bij Schumacher één of twee tonnekes NOS ofzo moeten steken want bij die Eurofighter kwamen er vanachter ook vlammen uit
![]() Off Topic: Komen er eigenlijk vlammen ofzo uit de uitlaat bij gebruik van NOS ofzo? Iemand al ervaring?? |
|
||||
|
||||
Ik denk dat NOS alleen voor een grotere ontsteking zorgt in de cilinders waardoor de auto tijdelijk meer vermogen heeft.
Die vlammen liggen volgens mij puur aan de uitlaat...
|
||||
|
||||
een bedenking (hoort misschien eerder thuis in het technisch hoekje, maar kom):
Zijn de kansen van de Ferrari beperkt door de regenachtige omstandigheden ? Niet dat het op zich veel uitmaakt ... Een F1-bolide ontwikkelt 900(?) Pk op de achterwielen .... Door deze versnelling van de wielen is er een bepaalde tractie. We weten allemaal dat bij regenweer er minder grip (en dus minder tractie is). Nu mijn bedenking .... Heeft een straaljager daar ook last van .... Hij haalt zijn kracht uit de straalmotor die hem vooruit stuwt. Omdat er geen aandrijving op de wielen is worden deze minder belast en krijgen die eerder een rollende beweging (doordat de straaljager vooruit gaat) ipv zelf de power op de weg te moeten brengen ??? Of sla ik de bal nu helemaal mis ?
|
||||
|
||||
Dit is volledig juist.
|
|
||||
|
||||
Schone publicitaire stunt. Veel media aandacht gehad, in Italië uitgevoerd met 2, nu ja de Eurofighter is niet 100% een Italiaans product - ze werken er toch flink aan mee, Italiaanse producten door de regerend wereldkampioen.
Ook was de meet keurig uitgerekend op 900m opdat Schum er als eerste zou overgaan. Op 1200m was het andersom geweest en op 1500m was ie kansloos. Iets later gaat de Eurofighter "airborne". De bedenking van Airco klopt. Een Jet heeft ook veel meer gewicht op gang te trekken. De poten en dus ook voor een deel de wielen worden in het begin erg belast, maar naarmate hij op snelheid komt gaat de lilft een grote rol spelen en neemt die druk gaandeweg af, zo lijkt me. Is altijd wel leuk. Hebben ze in Bierset ook niet ooit eens (midden jaren '80) een F1 of F3000 (een Arrows?) tegen een moto en een Mirage laten koersen? Er staat mij daar iets van voor, maar de details ben ik vergeten. Last edited by Guido; 12-12-2003 at 21:07. |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Interessant is ook dat ze blijkbaar de moeite hebben gedaan om de Eurofighter drie keer de lucht in te sturen. Zegt Schumacher: "It was fun watching the plane take off from where I was sitting." Moet ie eens naar de spottersdag in Brogel gaan. ![]() ![]() Bron F1-live.com |
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
ge ziet hem duidelijk naar rechts kijken... vol vertrouwen, die jongen...
|
|
||||
|
||||
Hij was misschien aan het kijken of hij hem niet van de baan kon rammen?
|
||||
|
||||
zijn naam is niet montoya hé
![]()
|
||||
|
||||
Quote:
|