|
|
||||
|
||||
Mario,
Da's nog eens een gedacht! Als al die goei modelbouwers hier eens de handen in elkaar slaan en aan een levensgroot model beginnen in de kleuren van De Paddock! |
|
||||
|
||||
Met echte wagens heb ik ervaring ma da's toch iets heeeel anders dan modelbouwen zenne...
|
|
||||
|
||||
Quote:
Maar we zijn hier serieus aan't gaan dunkt me zo |
|
||||
|
||||
Ik zal ons dan maar weer op het rechte pad brengen door jullie de foto's te tonen die ik je nog verschuldigd was.
Eerst een foto van de afgewerkte koelsleuven en de uitgekraste naden. Daarbij direct een vraag van mij : als je zo naar die uitgefreesde sleuven kijkt, zou ik ze dan niet beter helemaal wegfrezen en vervangen door metalen lamellen? Wat denken jullie? Dan een foto van de armzalige uitlaten die ik alrap vervangen heb door messing buisjes. En dan het stuurwiel-probleem : er zit er dus geen in de kit. Maar ik heb wel een oud stuurtje gevonden van een Bburago-kit en ik ben ook in het bezit van een stuur van een Ferrari 512 M uit een andere (Protar) kit. Als ik de 2 naast elkaar leg zie ik dat ik het wiel zelf wel kan gebruiken, maar de naaf trekt er langs geen kanten op. Dan maar een kopie gemaakt van de naaf uit metaalplaat, gaatje erin geboord, op maat geschuurd en aan het stuurwiel gekleefd (nadat ik de verkeerde naaf weggesneden had natuurlijk). Tenslotte nog wat ijzerdraad in minuscule topjes gesneden die de 4 boutjes moeten voorstellen rond de stuurstang. En een stuurstang heb ik meteen ook maar gemaakt, dan past het geheel beter in het dashboard. Je ziet, eigenlijk is dat allemaal zo moeilijk niet hoor... Last edited by Sennake; 25-10-2006 at 11:16. |
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Handen wassen vóór je aan tafel gaat
Prachtig foefelwerk heb je daar weer afgeleverd Sennake. Wat die sleuven betreft, die zien er prima uit, ik denk niet dat de vervanging door metalen lamellen enige toegevoegde waarde heeft, tenzij ze op het origineel ook in metaal waren uitgevoerd natuurlijk. jan |
|
||||
|
||||
prachtig hoe je dat doet...
en die vingers, zo levensecht na gemaakt. hoe heb je dat gedaan ???
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Quote:
Maar met het resultaat dat je nu behaald hebt en het werk dat er in gekropen is, zou ik ze zeker niet meer vervangen hoor. Het ziet er zeer goed uit Last edited by HHugo; 20-01-2004 at 22:20. |
|
||||
|
||||
Sennake, al ooit aan job als karrosier gedacht?
|
|
||||
|
||||
ahum, 'k ga nog eens tegen de stroom inzwemmen.
Allereest dient ik te vermelden dat zoiets uitzagen/snijden/slijpen een zeer moeilijke job is, zeker in resin. Resin heeft de flauwe plezante eigenschap om zich niet al te mooi recht te laten bewerken. 't is dus verdorie heel goed oppassen gelazen of je zit over een afstand van enkele centimeterszo krom als een lap. De foto's tonen het niet echt, maar als ze onder een hoek van 90° zouden genomen zijn, dus recht erop, dan zal iedereen zien dat de sleufjes zig zaggend lopen. Als je heel goed kijkt, dan zie je op de derde sleuf van achteraan te beginnen op de rechtervookant wat ik bedoel. Op de foto mag het dan goed zijn, in het echt ziet het er niet uit, zelfs amateuristisch. Nu ik kan dit schrijven omdat ik 1. het er met Sennake vandaag nog over gehad heb en 2. omdat ik weet dat hij de perfectie wil benaderen en hier gewoon even bevestiging komt vragen van wat ie eigenlijk wil doen. Mijn idee zou ik de sleuven verwijderen, een rechthoek in plastic-card maken die er dan inpast en daar de zelf gemaakte sleuven inpassen. Of die sluefjes in metaal al dan niet in plastiek dienen vervaardigd te worden laat ik in het midden. Beide zijn goed. De evt. gaten die er dan nog zijn aan de randen kunnen opgevuld worden met putty. Voglende even als achtergrond info: Mannen, werken in resin is moeilijk en dat weet iedere bouwer die eraan begint. Even zagen, snijden, schuren en klaar is er meestal niet bij. 't zijn dan ook typische projecten die iets meer tijd in beslag nemen dan een gewone standaard plastic kit, omdat er zo veel extra meer werk aan is. Hoe komt dat dan vragen jullie? Wel, resin kits worden altijd op een artisanale (bijna ambachtelijke manier) vervaardigd en zijn dus nooit zo fijn en precies als een plastiek exemplaar. Als voorbeeld, de lui die deze kit op de markt gebracht hebben, zijn er al in 1995 mee opgehouden. Sennake, als je een toppie model wil, moeten ze eruit. Hoe langer ik er naar kijk, hoe zekerder ik ervan ben. Je zal het je later beklagen als je het niet doet. |
|
||||
|
||||
Persoonlijk vind ik de sleuven te groot ten opzichte van het materiaal dat er tussen de sleuven overblijft.
|
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Quote:
@Huudo : als je zegt een rechthoek in plasticard bedoel je in feite toch een kader eh? En daarin de vinnen kleven, en dan het geheel in de opengesneden gaten kleven? Maar waarom zou ik de vinnen dan niet rechtstreeks in het opengesneden gat kleven? Last edited by Sennake; 25-10-2006 at 11:18. |
|
||||
|
||||
Quote:
|
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|