De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Stuffis Generalis > Games
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 05-04-2004, 13:52
Obi-Jan's Avatar
Obi-Jan Obi-Jan is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by airco
ik heb er zeker geen klagen over .... Vind het spel leuk .... De gewone simulation is misschien wat arcade-achtig .... Maar de pro is echt af voor de SIM freaks
Eh nee... zou ik niet willen gezegd hebben. "Net voldoende om de SIM freaks niet voor de borst te stoten", zou ik zeggen.

Controller configuratie werkt en je hoeft de centering spring niet meer aan te zetten, da's al een pluspunt. Verder is er ditmaal ook een soortement cockpitperspectief, wat ook mooi meegenomen is. Ik ben er ook zeker van dat met een beetje trial en error m.b.t. de FF-settings een min of meer geloofwaardige race-ervaring mogelijk is (hoewel, het is nog steeds eenvoudiger om je gewoon langs de AI te wringen i.p.v. er werkelijk mee te racen), maar om nu te zeggen dat een SIM freak aan zijn trekken zal komen met dit spel: nee.

Daar voor ontbreekt het de wegligging aan consistentie en de feedback naar de bestuurder (beeld+geluid+FF) aan detail en subtiliteit. De circuits zijn ook te ruw gemodelleerd om een volledig geloofwaardig weggedrag te verkrijgen.

Begrijp me niet verkeerd he... ToCa Race Driver 2 lijkt mij best wel een leuk spel, met veel verschillende circuits/autos/raceklasses en het zal door zijn opbouw en toegangkelijkheid de gemiddelde speler waarschijnlijk langer kunnen boeien dan een NR2003 of een F1C, maar het is naar mijn SIM freak mening geen aanrader voor andere SIM freaks.

Jan.
=---
Old 05-04-2004, 17:05
FleaBite's Avatar
FleaBite FleaBite is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Obi-Jan
Eh nee... zou ik niet willen gezegd hebben. "Net voldoende om de SIM freaks niet voor de borst te stoten", zou ik zeggen.
I second that
Reply With Quote
Old 05-04-2004, 20:24
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

ik bedoelde eigenlijk enkel dat de pro spek voor de bek van de sim freaks is (om uit te testen dan) ..... Ik heb niet de tijd/goesting om me daar mee bezig te houden....

Misschien me inderdaad een beetje verkeerd uitgedrukt .....
Old 05-04-2004, 23:34
Obi-Jan's Avatar
Obi-Jan Obi-Jan is offline
De Paddock Regular

M.a.w. ge wou U in feite niet uitspreken over de Pro Simulation mode, maar ge hebt dat per ongeluk wel gedaan...

Het zij U vergeven.

Jan.
=----
Old 06-04-2004, 22:32
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

zo kan je het idd stellen
Old 18-04-2004, 23:53
AlainH's Avatar
AlainH AlainH is offline
De Paddock Regular

Zonet DTM Race Driver 2 in mijn XBOX geduwd. Ik vul mijn naam in, en wordt al direct in een DTM race gegooid, de laatste ronde in Hockenheim ( dacht effe dat het niet XBOX was maar samenvatting van deze namiddag ofzo op TV )... Ik kom er heel slecht uit ( omdat ik niet doorhad dat ik aan het racen was ) en dan begint de teamchef zo wat te zeggen dat ik ni goe mijn best heb gedaan enz... allee, ik mag precies toch nog voortrijden, en ga dat nu dus doen

Het ziet er qua graphics en speelbaarheid toch heeeel goed uit op XBOX !
Old 19-04-2004, 15:29
silver bullet's Avatar
silver bullet silver bullet is offline
De Paddock Rookie

Is het spel al eventueel ergens verkrijgbaar.Ik heb al naar enkele winkels gebeld en ze zeggen donderdag ten vroegste.
Reply With Quote
Old 19-04-2004, 20:08
Brecht's Avatar
Brecht Brecht is offline
De Paddock Enthousiast

Allemaal gelukzakken, ik sta hier schoon met mijne ps2'ke. Toch wel jammer dat er geen PS2 versie is.

Greetzz.. Corvetteboy
Old 19-04-2004, 20:41
AlainH's Avatar
AlainH AlainH is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by silver bullet
Is het spel al eventueel ergens verkrijgbaar.Ik heb al naar enkele winkels gebeld en ze zeggen donderdag ten vroegste.
Officieel is het 23 april

Ik heb er nog niet genoeg mee gespeeld om het echt aan te raden, maar ik kan nu al zeggen dat het geen miskoop zal zijn, de schade die je auto kan oplopen is echt realistisch ( wat ik in bvb Gran Turismo toch wel miste ), grafisch is er niks verkeerd, en de besturing gaat heel goed...

Ik heb geen Zolder gevonden, jammer genoeg,,,
Voor zij die het spel hebben en alle circuits willen unlocken met alle auto's, ik heb de 2 cheat code's hiervoor ( pm'tje )
Old 14-05-2004, 17:24
yvdp's Avatar
yvdp yvdp is offline
De Paddock Enthousiast

heb het spel ook sinds gistere
echt mooi
en eigelijk niet echt simpel
Old 10-06-2004, 17:43
holy herck's Avatar
holy herck holy herck is offline
De Paddock Rookie

da zou straf zijn moest er geen ps2 versie komen.
die kwam gewoon wa later dan de andere dacht ik
Reply With Quote
Old 10-06-2004, 17:49
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by corvetteboy
Allemaal gelukzakken, ik sta hier schoon met mijne ps2'ke. Toch wel jammer dat er geen PS2 versie is.

Greetzz.. Corvetteboy
Ach, wij krijgen GT4, de beste racegame op de consoles.

Volgens mij is Race Driver 2 Xbox en PC only.
Reply With Quote
Old 24-06-2004, 08:53
DJ Scorpio's Avatar
DJ Scorpio DJ Scorpio is offline
De Paddock Rookie

Goed nieuws voor de PS2-racers !!!!!

DTM Race Driver 2 komt naar de Playstation 2

Eerder dit jaar verscheen DTM Race Driver 2 op de PC en Xbox. De game werd redelijk goed onthaald, wat in dit geval niet direct een vervolg betekent (dat er ongetwijfeld wel zal komen), maar een port naar de Playstation 2, zo maakt uitgever en ontwikkelaar Codemasters vandaag bekend. Naast alle features uit de PC en Xbox versie, inclusief natuurlijk de online optie, zullen er ook nieuwe onderdelen in de PS2 versie van DTM 2 geprogrammeerd worden, waaronder een nieuw circuit (Catalunya), een super hardcore Pro-Sim mode en de mogelijkheid de replay van je races op te slaan. De Playstation 2 versie van DTM Race Driver 2 moet oktober dit jaar in de winkel liggen.

Bron: Gamer.nl

DTM/TOCA Race Driver 2 ook voor PS2

Goed nieuws voor de PS2-bezitters die wat jaloers waren op de PC- en Xboxeigenaars omdat die de enige waren die voorlopig DTM Race Driver 2 konden spelen.

Codemasters heeft laten weten dat de raceliefhebbers met een PS2 alvast moeten uitkijken naar oktober van dit jaar omdat dan ook de PS2-versie op de markt zal komen.

Bron: Fragland

TOCA 2 Coming to PS2

Codemasters has confirmed that an advanced edition of TOCA Race Driver 2: The Ultimate Racing Simulator is coming to PS2. TOCA 2 will launch this October complete with online racing for up to eight participants and new content. Among the exclusive additions are the Catalunya circuit and an expanded Championship structure with 99 extra car and track combinations. There's also a super hardcore Pro-Sim mode for further realism. PS2 gamers will also be able to save replays.

Bron: Avault

Last edited by DJ Scorpio; 24-06-2004 at 09:41.
Reply With Quote
Old 24-06-2004, 11:44
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular

Dit is wel goed nieuws ja
alleen geen al te beste release datum
GT4 staat ook al rond die periode gepland, en 't is dan zo weer bijna tijd om de boekskes open te leggen (maarja zorgen voor later )
Old 03-07-2004, 14:01
Ottooke's Avatar
Ottooke Ottooke is offline
I need speed !

Uit de officiële nieuwsbrief van Codemasters:
Quote:
Ja, voor iedereen die gemailed, gevraagd, geeist, gesmeekt en in sommige gevallen zelfs gedreigd hebben over DTM Race Driver 2 op de PS2. Jullie gebeden zijn gehoord. Hij komt er namelijk aan en door de pauze tussen de releases hebben we zelfs wat extra features toegevoegd die de Xbox en PC games niet hebben. PS2 eigenaren krijgen een exclusief parcours - Catalunya, extra opties voor de tracks en het langverwachte "Pro-Sim" physics model. Verwacht de PS2 versie aankomende herfst, niet lang na de echte DTM Race op Zandvoort. De game biedt de speler gevarieerdere races en dezelfde online functionaliteit als de Xbox en de PC versies.......

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules