![]() |
|
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
Wat wil je daar mee zeggen ? Met sportieve groeten
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
Je vergelijkt appelen met peren . Ik denk dat je het verschil niet kent tussen een sprintkoers ( waarin de verschillen zeer miniem zijn ) en een uithoudingswedstrijdt van vier uren . Je zou het beter van nabij volgen vooraleer kommentaar te geven . Met sportieve groeten
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
Quote:
En dan nu een verslagske van iemand die het gisteren "van nabij" heeft gevolgd : De Mazda moet zowat het wereldrecord "aantal pitstops" hebben gebroken gisteren. Zelf bevond ik mij dus in een aanpalende box (nabij dus ![]() |
|
||||
|
||||
Op een gegeven moment hoorde ik dat de turbodruk te hoog opliep.
Kan iemand mij vertellen hoe die zelf kan oplopen? Dat is toch een vrij fixe instelling? Verder vond ik ook dat de wagen iedere pitstop een ander lawaai begon te maken, minder "gezond", maar dat kan natuurlijk een persoonlijk iets zijn....
|
||||
|
||||
je kan ook met de zoveelste fabrieksporsche, viper,... komen (niets tegen de teams of auto's, ben zelf porsche fanaat) maar als er eens een team komt met een niet alledaagse wagen vind ik dat dit team wel een schouderklopje verdiend, is dat niet hoe de belcar gegroeid is...
En het aantal wagens dat bij een eerste race in een goede positie aan de finish komen zullen ook niet zo dik gezaaid zijn he, er zijn nog wagens die de finish niet halen die al jaren meedoen. En er is nog zoiets als leren en evolueren ... Van mij krijgen ze nog veel crediet... zo'n wagens (mazda, ultima's, mini,...) moesten er meer zijn. En zo'n wankelmotor is echt wel een knap stukje techniek hoor... Maar spijtig genoeg tellen voor sommige (wil ook niet iedereen over de zelfde kam scheren) alleen de stickers,spoilers en velgen... Proficiat aan het team en volgende keer beter... |
|
||||
|
||||
Hier wordt toch nergens minachtend gedaan of zo?
|
|||
|
|||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Quote:
|
|||
|
|||
Vond het wel een beetje straf dat de speaker spreekt van de Mazda RX7 van Smolderen. Volgens mij is het deze van Van Herck.
Al bij al : succes toegewenst aan beide piloten en in het bijzonder aan de nieuwkomer de Mazda RX7. Of hij ooit een GTB-killer gaat worden, zal hij zelf moeten bewijzen. IMHO alvast een aanwinst in de Belcar... C U |
|
||||
|
||||
HEERLIJKE WAGEN!!!!! Met nog het nodige testwerk wordt het nog een zeer snelle GTB'er.(hoop ik)
|
|
|||
|
|||
Dubbel debuut op Spa Euro race
Van de FR 1600 over een BMW in de Touring Cup en BTCS tot de Mazda in Belcar. Dit is het parcours dat de jonge belofte Joeri Smolderen in amper een jaar tijd heeft afgelegd. Dit weekend maakte Joeri zijn debuut in de hoogste regionen van de Belgische autosport. Maar dit is niet de enige primeur voor dit weekend. Joeri stapt voor zijn debuut aan boord van een nagelnieuwe wagen, de Mazda RX7 van het team Van Herck. De eerste vrije sessie eindigde al aan het einde van de pitlane; een administratief probleem zorgde voor een kink in de kabel... Maar het team liet zich niet ontmoedigen en vocht terug. De jonge Smolderen en Werner Van Herck klokten een 28ste tijd in de eerste, natte sessie en een 54ste chrono in de tweede sessie. “ Al bij al ben ik zeker niet ontgoocheld,” vertelt Werner. “ De wagen is zo nieuw en er moet nog zoveel aan gebeuren dat we moeilijk meer kunnen verwachten. Een klein voorbeeld: de wagen reed in de Amerikaanse serie op profielbanden en in Belcar op slicks. Dit betekent dat we heel de set-up van de wagen moeten herzien. Bovendien hebben we een nieuwe motor moeten inbouwen daar de eerste motor aan revisie toe is.” Joeri vervolgt het verhaal alsof hij al jaren in het team zit: “ Voor de race zitten we met een enorm nadeel tegenover de andere teams. We hebben een tank van slechts 85 liter wat zich vertaalt in een tankbeurt om de 40 minuten. Véél te vroeg dus... Maar ik heb er vertrouwen in en we moeten nog heel veel leren.” Een eerste wedstrijd is nooit makkelijk en dus ook niet voor Werner en Joeri. Talloze kleine problemen weerhouden de piloten ervan om zich werkelijk op het racen te concentreren. En toch draaien ze beide behoorlijke chrono’s wat het geloof in het potentieel van de kleine Japanner allen maar kan aanscherpen. “Ik kon me met moeite concentreren op de ideale lijnen door het vele snelle verkeer maar ook omdat ik voortdurend de turbodruk in het oog houden moest,” licht Werner Van Herck zijn wedstrijd toe. “Naar het einde van de wedstrijd toe ging er bovendien een dichting van de turbo stuk waardoor we moesten opgeven,” legt Joeri uit. Voor beide piloten was het uiteindelijk een leerrijk weekend. Werner kan verder bouwen aan een mooie GTB en Joeri Smolderen heeft een nieuwe stap in zijn nog jonge carrière gezet en hoopt opnieuw aan te treden tijdens de volgende Belcar-wedstrijd op de Duitse Nürburgring. Van Herck / Smolderen Pers |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|